Zásadní změny v AdWords, které potřebujete znát

Zásadní změny v AdWords, které potřebujete znát
V posledních letech Google provedl několik zásadních změn, které absolutně změnily svět internetové reklamy. Ani tento rok není výjimkou.

V posledních letech Google provedl několik zásadních změn, které absolutně změnily svět internetové reklamy. Například v roce 2013 se zaměřil na reklamu zobrazovanou na mobilních telefonech. Každý rok Google představil spoustu nových funkcí, a ani tento rok není výjimkou.

V posledních letech Google začal lépe hodnotit webové stránky, které jsem responzivní vůči mobilním zařízením a zamíchal tak pořadím výsledků ve vyhledávání na určité dotazy. V několika následujících měsících mohou inzerenti v rámci AdWords  očekávat mnoho dalších změn. Které to jsou?

Nové lokální reklamy, které se budou zobrazovat přímo v mapách

Google má v nejbližší době v plánu zobrazovat reklamy přímo v mapách. Jedná se o tzv. novou generaci vyhledávání. Reklamy nebudou zobrazovány vedle Map Google, ale přímo v nich. Budete-li tedy vyhledávat například wellness centrum, zobrazí se vám přímo v mapách v dané oblasti logo společnosti a krátký text jako například „ Beauty studio", v lednu 10% sleva na masáže pro všechny“. Po kliknutí na tento typ reklamy pak budete klasicky přesměrováni na web inzerenta.

Proč se tentokrát Google zaměřil na Mapy Google?

Mapy Google v současné době mají více než miliardu uživatelů a každý rok lidé navštíví 1,5 miliardy destinací právě na základě vyhledávání prostřednictvím těchto map. Vyhledávání v Mapách Google v posledních letech neuvěřitelně vzrostlo, a proto se Google rozhodl jít právě touto cestou.

Postupně tedy vzniká nový formát reklamy, který spočívá v zobrazování loga společnosti společně s krátkým textem.

A jak bude fungovat cílení těchto reklam?

Google bude reklamy zobrazovat nejen na základě dotazů, ale i historie vyhledávání, zájmů nebo chování.

Google mapy

Zvětšení textové reklamy

Google v únoru eliminoval reklamy z pravého sloupce ve vyhledávání (mimo jiné i z důvodu lepšího zobrazování reklam na mobilních zařízeních) a nyní chystá další velmi zásadní změnu. Díky novému rozšíření budou inzerenti moci vytvořit reklamy, které budou mít dva zvětšené titulky o 30 znacích oproti jednomu titulku o 25 znacích. To už je opravdu nemalý rozdíl, co myslíte? Reklama tak bude celkově mnohem lépe viditelná a je očekáván mnohem větší nárůst CTR (= míra prokliku).

Lepší měření in-store konverzí

PPC reklamy pomáhají zvýšit návštěvnost Vašeho kamenného obchodu. Ale o kolik % se zvýšila návštěvnost vaší kamenné prodejny právě díky PPC reklamě? Kolik lidí k vám přišlo nakoupit po kliknutí na vaši reklamu, která se jim zobrazila ve vyhledávání?

Brzy už budete tyto informace znát. Google totiž zjistí, zda osoba, která klikla na reklamu, přišla do vaší prodejny, a to na základě určování polohy v rámci mobilních zařízení.

Nové responzivní reklamy

Již brzy od vás Google bude v rámci reklam požadovat vyplnění URL, titulku, popisu a obrázku, aby pak mohl vytvořit responzivní reklamy. Tyto reklamy se pak budou přizpůsobovat obsahu webových stránek. Budou tedy zobrazovány různé tvary reklam jako obdélník, čtverec atd.

Změny v cenových nabídkách

V tomto roce lze také očekávat změny týkající se cenových nabídek. Inzerenti totiž budou moci zvlášť nastavit ceny reklam, které budou zobrazovány na mobilních zařízeních, na tabletu a stolním počítači.

Vylepšení uživatelského rozhraní AdWords

V roce 2017 se inzerenti dočkají také nového rozhraní AdWords, které nabídne více intuitivní workflow a lepší vhled do statistik včetně tipů pro vylepšení stávajících reklam.

Závěr

Google každým rokem přichází s mnoha vylepšeními, které nás přesvědčují o tom, že máme k dispozici výborné nástroje k efektivnějšímu oslovení zákazníků v klíčových momentech. A tento rok nebude výjimkou!

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj/foto: cnet.com, google.com, searchengineland.com, wordstream.com, thesempost.com, flickr.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp