Potřebujete vyladit klíčová slova pro PPC kampaň? Pomůže vám AI

AI udělá těžkou práci za vás
Zapojte umělou inteligenci do správy klíčových slov pro vaše PPC kampaně. Získáte více použitelných frází i lepší přehled o chování vašich zákazníků.

Nedozírné možnosti umělé inteligence můžete kromě celé řady jiných činností využívat i při výběru a správě těch nejlepších klíčových slov pro vaši PPC kampaň. AI zpracovávající kvanta dat napříč internetovou džunglí vám relevantní fráze nejen vyhledá, ale také přizpůsobí nejnovějším trendům a zájmům zákazníků. A umí toho ještě mnohem víc.

AI udělá těžkou práci za vás

Přenechte dřinu strojům. Neboli přenechte zdlouhavou analýzu klíčových slov pro PPC inteligentním robotům. Ať už potřebujete optimalizovat současnou kampaň, najít nová klíčová slova a slovní spojení nebo vyloučit nefunkční fráze, AI vám přitom ušetří spoustu drahocenného času.

Dokáže rozpoznat vzorce, vyhodnocovat chování uživatelů při vyhledávání a v návaznosti na to je dokonce i předpovídat. Díky tomu posouvá tvorbu (nejen) PPC kampaní na úplně jinou úroveň. Už není potřeba trávit dlouhé hodiny průzkumem dotazů z vyhledávání a neustále analyzovat reporty o výkonu reklamy. Potřebná data máte jako na talíři.

Nová klíčová slova snadno a rychle

Zásadním přínosem umělé inteligence pro strategii při správě PPC je objevování nových výrazů vyhledávaných uživateli. Nástroje jako Google Keyword Planner, potažmo další nástroje třetích stran (ChatGPT), ze sebe sypou hledané fráze v reálném čase, tedy bezprostředně navázané na relevanci, kontext i nadcházející vývoj těchto údajů.

Na rozdíl od dosud používaných manuálních procesů umí AI neustálým průzkumem milionů vyhledávacích dotazů sledovat nové zájmy vašich zákazníků a souvislosti, kterých byste si nemuseli všimnout.

Zaměřeno na uživatele

Dejme tomu, že vytváříte a řídíte reklamní PPC kampaň pro značku zabývající se fitness. Za pomoci umělé inteligence se dozvíte, že ve vyhledávání stoupá zájem o cvičení na doma pro vytížené maminky nebo nenáročné cvičení pro osamělé seniory a tyto fráze hned využijete při ladění PPC.

Ještě lepší ovšem je, že AI dokáže kromě zájmu odhalit také záměry uživatelů. Ví, jestli chtějí nakupovat, potřebují dohledat nějaké informace nebo jim jde třeba o porovnávání zboží.

Můžete tak tvořit přesně cílené kampaně zaměřené na konkrétní potřeby a přání zákazníků, díky čemuž dosáhnete vyšší míry prokliknutí a následně také lepšího umístění reklamy.

Nástroje AI pro objevování klíčových slov a frází

  • Google Keyword Planner: Navrhuje přesná klíčová slova přímo uzpůsobená vyhledávání v reálném čase.
  • ChatGPT, Jasper:      Získávají data z konkurenčních kampaní, produktových popisků i dalších zdrojů a na jejich základě navrhují relevantní výsledky mnohdy i v nečekaných souvislostech.

Skvělá PPC kampaň může být vždycky ještě lepší

Šikovnost umělé inteligence oceníte jak při počáteční analýze klíčových slov, tak také při ladění stávající kampaně, která už nějaký čas běží a potřebuje osvěžit. Kromě již zavedených frází vám AI za použití synonym, souvisejících výrazů a delších variant vygeneruje zcela nová spojení s mnohem širším záběrem.

Přesněji trefený cíl

Jako příklad poslouží tvorba reklamy pro pekárnu a cukrárnu ve středně velkém městě. Dejme tomu, že na zákazníky cílíte pomocí fráze “nejlepší pekárna ve městě”, ovšem AI vám navrhne delší a lépe mířené sousloví jako třeba “nejlepší domácí narozeninové dorty ve městě“ a podobně.

Tyto rozšířené fráze vám následně pomohou s oslovením konkrétních zákazníků připravených ke kliknutí a dokončení konverze.

Širší význam slov je pro AI hračkou

Umělá inteligence se ovšem nezaměřuje pouze na tradiční přesnou shodu klíčových slov, ale exceluje i v rozpoznávání významově příbuzných a podobných výrazů. Dokáže pochopit podstatně obšírnější význam dotazů ve vyhledávání, díky čemuž relevantně oslovíte početnější publikum uživatelů.

Soudobé algoritmy používané umělou inteligencí vyvinutou společností Google kupříkladu berou v potaz komplexní záměr vyhledávacího dotazu v různých souvislostech a nabízejí tak o poznání preciznější shody než doposud.

V rámci přidávání nových klíčových slov do PPC kampaně tak už nejde pouze o navýšení jejich počtu, ale také o přesnost a vystihnutí záměru.

Nástroje AI pro optimalizaci PPC kampaní

  • Nabídky Google Ads: Integrovaná umělá inteligence Google sleduje vaši kampaň a průběžně nabízí klíčová slova pro přidání na základě výkonu a trendů.
  • Rozšíření v Optmyzr: Spojení umělé inteligence a strojového učení v Optmyzr navrhuje v reálném čase úpravy nabídek a rozšiřování klíčových slov.
  • Microsoft Ads AI: Platforma společnosti Microsoft generuje návrhy klíčových slov na základě AI, což pomáhá při jejich přidávání i odstraňování a běžící kampaň zůstává průběžně relevantní.

Vylučující klíčová slova mávnutím proutku

Aby byla vaše PPC kampaň úspěšná, je nutné do ní nejen zahrnovat správná klíčová slova, ale také vyloučit ta, která více škodí než pomáhají. Svěříte-li tuto činnost umělé inteligenci, posunete strategii vylučování na profesionální úroveň.

V čem chybujete, a jak vám AI pomůže?

Častou chybou při tvorbě PPC kampaní je počáteční nastavení negativních klíčových slov, na která se následně “zapomene“ a nedochází k jejich pravidelné aktualizaci. Což časem vede k zobrazování reklam na irelevantní vyhledávání, protože chování uživatelů se neustále mění.

Pokud například prodáváte luxusní outdoorové potřeby a nevěnujete se úpravě seznamu vylučujících klíčových slov, může se vám stát, že vaše nabídky se budou zobrazovat i tomu, kdo hledá levné kempingové vybavení. Tím dochází k oslabení vaší značky a výdaje na takovou reklamu jsou vyhozené oknem.

Dalším problémem je příliš vysoký počet vylučujících klíčových slov, jejichž pomocí se snažíte zabránit irelevantnímu vyhledávání. Jejich zbytečně široký výběr může následně zablokovat i uživatele, kteří by k vám jinak přišli.

Třeba když do seznamu přidáte jako vylučující slovo “zdarma“, přijdete o zákazníky hledající dopravu zdarma  nebo vrácení zdarma. Právě ti jsou většinou na začátku nákupního procesu, vaši reklamu ale neuvidí.

Umělá inteligence zasahuje a zachraňuje

Nástroje AI vyhodnocují vyhledávací dotazy v reálném čase, rozpoznají nepodstatný provoz a zároveň i drobné rozdíly tak, aby zabránily nechtěně velké míře vylučování. Umožní vám doplnit vylučující klíčová slova, aniž byste přicházeli o potenciální klienty a plýtvali penězi za reklamu.

AI dokáže také určit, jaké typy vyhledávacích dotazů vedou k nízkému zapojení uživatelů nebo okamžitému opuštění, díky čemuž lze na základě dat o výkonu maximálně zpřesnit seznam vylučujících klíčových slov.

Odhalení irelevantního provozu

Jednou z mnoha superschopností umělé inteligence je rozeznání dosud netušených trendů a vzorců, kterých si většina běžných správců kampaní nepovšimne. Díky analýze vyhledávacích dotazů, na které se zobrazuje vaše reklama, ale nedochází u nich k potřebné konverzi, navrhne úpravu vylučujících klíčových slov a vy neutrácíte zbytečně.

Máte třeba spuštěnou kampaň na špičkové sportovní hodinky, ale zobrazujete se uživatelům hledajícím levné hodinky, dárky k hodinkám a podobné. Nástroje AI je v mžiku odhalí a doporučí jejich přidání do vylučujících klíčových slov.

A co víc, umělá inteligence umí díky pochopení kontextu vylučujících frází určit, pro kterou kampaň je to stejné slovo nebo spojení nepotřebné, a pro kterou naopak užitečné. Což opět vede k ušetření prostředků za reklamu pro nechtěné uživatele a zajištění stálého oslovování těch správných zákazníků.

Nástroje AI pro správu vylučujících klíčových slov

  • Google Ads - přehled vyhledávacích dotazů: Návrhy Google Ads díky umělé inteligenci v přehledu vyhledávacích dotazů označí irelevantní případy, které lze následně přidat do seznamu vylučujících slov.
  • Vlastní algoritmy AI: Nástroje jako Phyton využívají knihovny strojového učení k automatizaci objevování irelevantních výrazů a dolování negativních klíčových slov vyčerpávajících rozpočty na reklamu.

Pár rad, jak využít AI, aby pracovala za vás

Přesto, že nástroje umělé inteligence disponují nepředstavitelnou výkonností, nejlepších výsledků pořád dosáhnou jen v kombinaci svých schopností s těmi lidskými. Jak tedy zajistit, aby vám správa klíčových slov za asistence AI správně fungovala?

  • Aktualizujte seznam klíčových slov: Pravidelně si alespoň jednou za měsíc projděte a zkontrolujte seznamy klíčových slov pro jednotlivé kampaně. I když vám nástroje AI dávají údaje v reálném čase, on-line prostředí se neustále vyvíjí a mění a vy potřebujete být v souladu s přicházejícími trendy.
  • Věnujte se úpravě vylučujících klíčových slov: Mějte na paměti, že i vylučující fráze a slova je nutné aktualizovat a přizpůsobovat trendům. S AI se vám to povede bez větší námahy.
  • Nebojte se experimentovat: Vyzkoušejte různé formy umělé inteligence, kombinujte, testujte a najděte takové, které vám při práci pomohou nejlépe.

Shrnutí: AI je váš parťák, ne nepřítel

Žádné strachy, umělá inteligence nemá ambice nahradit PPC markeťáky a zbavit je živobytí. Je tu proto, aby vám pomohla být efektivnějšími a úspěšnějšími. A díky jejímu využití při správě klíčových slov, optimalizaci kampaní a ladění strategií vám v neposlední řadě také zbude čas na kreativnější a zábavnější práci.

Kýženého úspěchu lze dosáhnout pouze při spojení vlastních odborných znalostí a zkušeností se silou AI. Proto neváhejte a pusťte se za podpory umělé inteligence do objevné hry zvané správa klíčových slov s vítězstvím v podobě dokonale efektivní PPC kampaně.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp