Vytvořit úspěšnou cílovou stránku (landing page) pro PPC kampaň není snadné. Musíte vzít do úvahy spoustu okolností a úspěch se leckdy přes veškerou snahu nedostaví. Co stojí za úspěchem stránek, které konvertují a přinášejí svým majitelům pozitivní ROI? Zkuste své stránky podrobit testu. Níže najdete několik otázek, které se týkají cílové stránky pro vaši PPC reklamu. Pokud na všechny otázky dokážete odpovědět kladně, má vaše stránka velkou šanci být úspěšná.
- Má stránka titulek, který přesně popisuje produkt nebo obchodní nabídku?
- Je v podnadpise vysvětlen přínos produktu nebo služby pro zákazníka?
- Obsahuje stránka metatag title?
- Obsahuje stránka zřetelnou výzvu k akci, umístěnou v části obrazovky, která je viditelná bez posunování stránky?
- Je stránka optimalizována pro zobrazení na mobilních telefonech?
- Obsahuje výzva k akci barvy, které jsou v kontrastu se zbytkem stránky?
- Je z výzvy k akci jasně patrné, co návštěvník získá, pokud se rozhodne kliknout?
- Je pozornost soustředěna na výzvu k akci? (stránka neobsahuje jiné odkazy, které by rozptylovaly zákazníkovu pozornost.)
- Koresponduje obsah stránky s obsahem PPC inzerátu, který na stránku vede?
- Je stránka napsána jasně a srozumitelně?
- Zdůrazňuje stránka spíše přínosy produktu pro zákazníka než jen výčet funkcí?
- Je popis přínosů produktu pro zákazníka uvěřitelný, dozví se z něj něco užitečného?
- Dali jste stránku přečíst někomu, kdo posoudil její kvalitu?
- Pokud zákazník musí vyplnit nějaké osobní informace, jde pouze o nezbytně nutné údaje?
- Funguje tlačítko výzvy k akci a vede odkaz na správné umístění?
Pokud jste na všechny tyto otázky odpověděli kladně, je vaše stránka připravena ke spuštění. Pokud ne, zkuste ještě zapracovat na jejím zlepšení.
Proč jsou tyto otázky důležité pro budoucí výkon landing page?
Těchto 15 otázek je vlastně seznam vlastností, které by úspěšná cílová stránka měla mít. Tyto vlastnosti zajistí, že návštěvníkům, kteří přišli přes odkaz v PPC reklamě, nebude stát nic v cestě za jejich hlavním cílem, kterým je nákup vašeho produktu.
►Proč jsou tyto vlastnosti pro výkon landing page tak důležité?
Má stránka titulek, který přesně popisuje produkt nebo obchodní nabídku?
Dobrý nadpis dokáže návštěvníka ujistit, že se nachází na správné stránce, která mu umožní získat to, co hledá. Jakmile se návštěvník ujistí, že je na správném místě, usnadní mu to konečné rozhodnutí koupit si váš produkt.
Je v podnadpise vysvětlen přínos produktu nebo služby pro zákazníka?
Klíčem k získání pozornosti potenciálních zákazníků je nabídka skutečné hodnoty, kterou jim váš produkt dokáže nabídnout. Nevysvětlujte, co nabízíte, vysvětlete jim, jak váš produkt dokáže vyřešit problémy zákazníků a zjednodušit nebo zlepšit jejich život.
Obsahuje landing page metatag title?
Obsah metatagu title se zobrazuje jako titulek ve výsledcích vyhledávání. Správně napsaný titulek dokáže přesvědčit návštěvníka ke kliknutí, a vy tak získáte návštěvnost, třebaže vaše stránka není ve vyhledávání úplně nahoře.
Obsahuje stránka zřetelnou výzvu k akci umístěnou v části obrazovky, která je viditelná bez posunování stránky?
Ani sebelepší stránka vám nebude moc platná, pokud návštěvník nebude vědět, jak provést to, co po něm chcete. Jasně a zřetelně napsaná výzva k akci ujasní zákazníkovi od prvního okamžiku, jak dosáhnout toho, kvůli čemu na stránku přišel.
►Výzva k akci by měla být umístěna tak, aby ji návštěvník viděl bez nutnosti stránku posunovat.
Je stránka optimalizována pro zobrazení na mobilních telefonech?
V dnešní době stále více lidí používá k přístupu na internet některého z mobilních zařízení. Stránka, která se na mobilním telefonu nezobrazuje správně nebo je špatně čitelná, dokáže spolehlivě odradit potenciální zákazníky, za které jste v PPC zaplatili nemalý peníz.
►Bez optimalizace pro mobilní telefon se dnes již zkrátka neobejdete.
Obsahuje výzva k akci barvy, které jsou v kontrastu se zbytkem stránky?
Použití kontrastních barev je jednou z nejsnadnějších cest, jak přitáhnout pozornost zákazníků k vaší výzvě k akci. Použijte pro výzvu k akci barvu, která je v přímém kontrastu k barvě zbytku stránky. Například, pokud je vaše stránka do zelena, použijte pro výzvu k akci červenou barvu.
►Cílem je přitáhnout pozornost návštěvníka k tomu, co je důležité, a to je konverze.
Je z výzvy k akci jasně patrné, co návštěvník získá, pokud se rozhodne kliknout?
Pokud chcete, aby návštěvníci vaší stránky úspěšně konvertovali, musíte jim pravdivě a podrobně vysvětlit, co se stane, pokud kliknou na akční tlačítko. Čím lépe popíšete, co se po kliknutí stane, tím více návštěvníků se stane vašimi zákazníky.
Je pozornost soustředěna na výzvu k akci?
Přestože na běžných stránkách jsou odkazy důležité pro orientaci a navigaci na webu, na cílové stránce PPC reklamy by neměly být žádné jiné odkazy než výzva k akci. Každý další odkaz, který nesměřuje přímo ke konverzi, rozptyluje pozornost návštěvníka a odrazuje jej od koupě vašeho produktu. Návštěvník klikl na vaši reklamu, protože má zájem o koupi produktu, který nabízíte.
►Nenabízejte mu proto jiné alternativy než koupi toho, kvůli čemu přišel.
Koresponduje obsah stránky s obsahem PPC inzerátu, který na stránku vede?
Návštěvník klikl na vaši PPC reklamu proto, že něco potřebuje a věří, že na cílové stránce najde odpovědi na své otázky nebo řešení svého problému. Obsah cílové stránky musí proto přesně odpovídat tomu, co se píše v inzerátu a kvůli čemu návštěvník na stránku přišel. V opačném případě návštěvník okamžitě odejde, a vy tak nejenom že přijdete o potenciálního zákazníka, ale poškodíte i své skóre kvality.
►Věřte, že nic neodradí návštěvníka více, než když je prvek očekávání vystřídán prvkem zklamání a cílová stránka nesplní to, co PPC inzerát sliboval.
Je cílová stránka napsána jasně a srozumitelně?
Nesrozumitelnost nabídky je největším nepřítelem konverze. Nezáleží na tom, jak skvělý je váš produkt a jak výhodná je vaše nabídka. Pokud se návštěvník cítí zmaten, frustrován nebo unaven příliš dlouhým chozením okolo horké kaše, mnohem pravděpodobněji stránku opustí, než by si něco koupil. Abyste se ujistili, že zákazníci pochopí, o co jde, zkuste stránku nejdříve otestovat na někom, kdo ji nikdy neviděl. Zjistěte, jestli chápe, o co na stránce jde.
►Pokud bude mít s pochopením problémy, měli byste obsah stránky raději přepracovat.
Zdůrazňuje stránka spíše přínosy produktu pro zákazníka než jen výčet funkcí?
Zákazníci nekupují produkt kvůli tomu, jaké má funkce, ale proto, jaký jim přinese užitek. Místo popisu toho, co všechno váš produkt umí, soustřeďte se v popisu raději na to, jak váš produkt nebo služba dokáže zákazníkům pomoci vyřešit jejich problémy a pomoci jim v běžném životě.
Je popis přínosů produktu pro zákazníka uvěřitelný, dozví se z něj něco užitečného?
Popis přínosu produktu pro zákazníka je velmi důležitý. Pokud však popis vypadá nepravděpodobně, nebo dokonce lživě, můžete zákazníka snadno odradit. Pokud například prodáváte pilulky na hubnutí, málokdo uvěří fotografiím upraveným v Photoshopu a tvrzení, že zákaznice zhubla 30 kilo za dva měsíce.
►Buďte proto v popisu účinků vašeho produktu realističtější.
Dali jste stránku přečíst někomu, kdo posoudil její kvalitu?
Nechat posoudit stránku někomu nezaujatému nikdy neuškodí. Nezaujatý čtenář může odhalit chyby, kterých byste si vy nevšimli, ale vaši zákazníci ano. Člověk, který se více podobá vašemu typickému zákazníkovi, také snáze posoudí, jestli je stránka pro jeho cílovou skupinu pochopitelná a dostatečně zajímavá.
Pokud zákazník musí vyplnit nějaké osobní informace, jde pouze o nezbytně nutné údaje?
Abyste byli schopni připravit svým zákazníkům nabídku přesně podle jejich potřeb, je dobré se o nich dozvědět co nejvíce informací. E-mail, telefon, zájmy a záliby… To vše jsou informace, které můžete v budoucnosti marketingově využít. Bohužel však, čím více informací po návštěvnících chcete, tím méně jsou ochotni vám je sdělit. Pokud musí zákazník vyplňovat příliš dlouhý formulář, často v průběhu ztratí zájem a nákup nedokončí.
►Kratší formuláře konvertují mnohem lépe, takže pokud některé informace nutně nepotřebujete pro dokončení konverze, nenuťte zákazníka je vyplňovat.
Funguje tlačítko výzvy k akci a vede odkaz na správné umístění?
Jako PPC inzerenta vás pravděpodobně nic nenaštve víc, než když zjistíte, že utrácíte spoustu peněz na kampaň, která vede na stránku, která nefunguje. Ověřit si správnou funkčnost všech součástí kampaně před jejím spuštěním zabere jen několik málo minut, ale dokáže vám ušetřit spoustu peněz.
Těchto 15 bodů vám pomůže zajistit, že vaše landing page je připravena na spuštění.
"Samozřejmě, může být zapotřebí ještě trochu ladění za provozu, než bude vaše stránka absolutně dokonalá, ale pokud dokážete na všech těchto 15 otázek odpovědět kladně, jste na dobré cestě k úspěchu."
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com