Už znáte Audience Builder pro tvorbu publika v Google Ads?

Už znáte Audience Builder pro tvorbu publika v Google Ads?
Ve službě Google Ads se objevil nový pracovní postup Audience Builder. Zjistěte, co nástroj umí a jak jej používat v kampaních Demand Gen, Video a PMax.

Zkoušeli jste v poslední době ladit cílení na publikum v kampaních pod účtem Google Ads a přišlo vám, že je něco jinak? Nejste sami. V prostředí se nově objevily funkce Audience Builder pro efektivnější tvorbu a správu publika. A nejde jen o kosmetickou úpravu, nový nástroj přináší řadu změn, na které si nejspíš budete muset zvyknout.

Co je nástroj pro tvorbu publika v Google Ads?

Audience Builder představuje část reklamní platformy Google Ads, využívanou k vytváření a úpravám publik v kampaních. K dispozici je pro kampaně Demand Gen a Video, ve kterých slouží k lepšímu cílení na publikum, a také pro Performance Max, kde zajišťuje relevantní a správné signály z publika. K nástroji se dostanete také ze Správce publika.

Audience Builder zatím (?) nelze aktivně používat ve Vyhledávání, Nákupech ani Obsahové síti.

V čem se Audience Builder liší od předchozího postupu?

Zavedení Audience Builderu do systému placených reklamních kampaní (PPC) s sebou nese některé důležité úpravy v přístupu ke správě publika.

V rámci kampaní Demand Gen a Video můžete mít na jednu reklamní sestavu pouze jedno publikum a v rámci PMax jeden signál publika na skupinu aktiv. Publikum však můžete rozdělit do více segmentů. V tomto případě tak jde spíš o posun samotného procesu než o vylepšení funkce.

Nástroj Audience Builder ovšem znamená i některé opravdové změny. Nepodporuje kombinaci segmentů publika, takže v kampaních Demand Gen, Video a PMax nemůžete určovat vlastní skupiny uživatelů spojených pouze vztahem ”A”.

Chcete-li část publika z cílení vyloučit, můžete k tomu použít pouze vlastní remarketingová data. Vylučování podle segmentů, které byste si nastavili sami (demografické údaje, zájmy, životní události…), není možné.

Další nové funkce přidává Audience Builder také ke konkrétním kampaním:

  • V Demand Gen můžete vytvářet, doplňovat nebo vylučovat podobné segmenty publika.
  • V kampaních s maximálním výkonem a ve videokampaních jsou segmenty rozlišené jako Vlastní zájmy. K jejich nastavení nelze používat klíčová slova z vyhledávacích dotazů, ale zadat můžete obvykle navštěvované webové stránky, používané mobilní aplikace nebo volnočasové záliby.
  • Ve videokampaních využijete ”vlastní vyhledávací dotazy”.
  • V kampaních PMax lze využít poměrně nové nastavení Vyhledávací témata v Google Ads, upřesňující algoritmům relevantní tematické okruhy.

Využití Audience Builder při práci s publikem

Až si v Google Ads zkompletujete své publikum, můžete s ním začít pracovat, a to jak v rámci různých typů kampaní, tak i odlišnými způsoby.

  • Kampaně generující poptávku: V tomto případě je Audience Builder jedinou možností, jak zobrazovat reklamy. Pokud spustíte Optimalizované cílení, rozšíří algoritmy záběr reklamy o další potenciálně hodnotné uživatele. Pokud ne, omezí se jen na vámi nastavený výběr.
  • Videokampaně: Audience Builder v rámci videokampaní umožňuje cílení na publikum, cílení na obsah (klíčová slova, témata…) i na oboje zároveň. Když využijete rozšíření publika, může systém zobrazovat vaše reklamy i jiným skupinám uživatelů, než máte ve svém seznamu. V případě cílení na publikum i obsah musí uživatelé pro zobrazení reklamy splňovat oba typy kritérií.
  • Kampaně s maximálním výkonem: Nástroj slouží pouze pro signály k rozšiřování publika, cílení na publikum zde k dispozici není. Jako signály můžete využít i vaše témata vyhledávání.

Možná to vypadá trošku složitě, když totožné publikum funguje v jedné kampani jako předmět cílení a ve druhé jako signalizace pro širší záběr. Důležité je rozlišit, že cílení přímo určuje, komu se vaše reklamy zobrazí, zatímco signály jsou jen návrhy pro algoritmy Google, aby se poohlédli po podobných uživatelích.

Rozšíří se Audience Builder do dalších typů kampaní Google Ads?

Nástroj Audience Builder je specificky vytvořený pro Demand Gen, Video a Performance Max, ale nebylo by příliš velkým překvapením, kdyby Google takový pracovní postup v budoucnu zavedl i v Nákupech nebo Vyhledávání. Správa publika v Google Ads se nejspíš ubírá tímto směrem, takže nezbývá, než sledovat aktuality a přizpůsobit se tomu, co bude dál.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp