
Jestli se zabýváte vařením a píšete recepty, cestujete a zaznamenáváte své dojmy z cizích krajin nebo chcete ostatním svými blogovými příspěvky pomoci ke zdravějšímu a lepšímu životu, dost možná jste se v uplynulých několika týdnech cítili jako ve zlém snu.
Google dne 13. března spustil první základní aktualizaci letošního roku obsahující rozsáhlé změny algoritmů. Úpravy si vyžádaly celých 13 dnů a po jejich dokončení se o mnoho nezávislých tvůrců pokoušely mdloby.
Některým se návštěvnost blogu snížila i o polovinu a další úplně zmizeli z pořadí příspěvků, kde jejich blogové články léta sbíraly úspěchy. Toto ”googletřesení” pořádně narušilo nejen výsledky vyhledávání (SERP), ale i důvěru v celý systém.
Jen o osm dní předtím Google po počátečním zkušebním období naplno spustil Přehledy od AI, které se tak stávají běžnou součástí vyhledávacího prostředí i na území Česka. Přehledy umělé inteligence jsou nyní celosvětově dostupné mnohem většímu počtu uživatelů a odpovídají na násobně větší počet dotazů na počítačích i mobilních zařízeních.
Došlo také k rozšíření Souvisejícího vyhledávání a postupně zaváděné funkce Things To Know (Co je třeba vědět). Obě využívají umělou inteligenci a mají nemalý vliv na to, jak a jestli vůbec uživatelé klikají na nějaké webové stránky.
Propojení aktualizací kontrolovaných lidmi se strojově generovaným obsahem znamená vznik nového vyhledávacího prostředí, ve kterém už si blogeři a tvůrci obsahu nekonkurují jen navzájem mezi sebou, ale přibyl jim další ”soupeř” v podobě generativní umělé inteligence.
Nynější situace je frustrující a mnohé blogery může od dalšího publikování odrazovat. Ale pozor, toto není konec. Je to zlomová chvíle. Blogeři, kteří se cíleně a strategicky přizpůsobí tomu, o co Google jde, tuto turbulentní dobu přežijí.
Před nedávnem se v New Yorku konala pravidelná konference Search Central Live a v jejím průběhu Danny Sullivan, odborník společnosti Google na vyhledávání, přímo vysvětlil, v čem je problém:
“Google sice chce ve svých výsledcích zobrazovat vysoce kvalitní nezávislé weby, ovšem tyto weby musí prokázat svou hodnotu.”
To znamená produkovat takový obsah, který je vysoce užitečný pro uživatele, správně strukturovaný pro pochopení vyhledávači a přizpůsobený ke zobrazení pomocí nástrojů umělé inteligence. Co tedy můžete dělat pro to, aby se váš obsah umisťoval na pozicích, které jsou relevantní, patřičně viditelné a dlouhodobě udržitelné?
Jak funguje vyhledávání pod palcem umělé inteligence
Jestli jste poslední dobou něco (cokoliv) hledali na Google, patrně vám neuniklo, že výsledky vyhledávání vypadají jinak než dřív. Místo obvyklého seznamu modrých odkazů na nejlépe hodnocené weby vídáte stále častěji Přehledy od AI.
Jde o souhrnné sekce v horní části SERP poskytující přímé odpovědi na dotazy za pomoci kombinace webového obsahu, strukturovaných dat a schopností vlastních modelů umělé inteligence. K výraznému rozšíření přehledů došlo po jejich plném zprovoznění a od 21. května 2025 jsou oficiálně spuštěné také v České republice.
V novém režimu teď Google před tradičními výsledky vyhledávání dává přednost souhrnům generovaným AI, a to hlavně v případech informačních (co je…) a návodových (jak na…) dotazů. Což jsou dva nejdůležitější typy vyhledávacích dotazů pro lifestylové, kulinářské i cestovatelské blogery.
Tím to ovšem ještě nekončí. Inženýři Google ve velkém zaměřili svoje úsilí i na další AI panely ve vyhledávání, tedy na: Lidé se také ptají, Související vyhledávání a nově také Co je třeba vědět. Vyhledávací funkce umělé inteligence jsou dynamické, dokážou předpovídat a nedbají tolik na přesnou shodu klíčového slova jako na širší tematické souvislosti dotazu a přínos pro záměr uživatele.
Google dnes víc než kdy dřív ”přemýšlí” ve shlucích neboli klastrech. To znamená, že pokud váš obsah není tematicky i sémanticky propojený napříč digitálním prostorem, jen velmi těžko se bude váš web zobrazovat v těchto výsledcích vyhledávání řízených algoritmy AI.
Zástupci Google účastníkům konference objasnili, proč nové funkce AI ve vyhledávání pracují tak, jak pracují, a co (nejen) po tvůrcích blogů chtějí:
- “Pomáhejte uživatelům prozkoumat dané téma ze všech možných úhlů pohledu.”
- “Dostávejte se k jádru odpovědi rychleji.”
Z toho vyplývá, že váš obsah už nesoutěží o odkaz na první stránce SERP. Modely umělé inteligence jej na základě vyhledávacího dotazu shrnují, vybírají podstatné informace, a ty pak ”převypráví” vlastními slovy.
Na základě dosavadních zkušeností lze říct, že v tomto novém prostředí bude úspěšnější správně strukturovaný obsah webových stránek. Příspěvky s propracovaným schématem, jasně definovanými nadpisy a stručnými odpověďmi na nejčastější otázky mají větší šanci objevit se v přehledech AI nebo v panelu Co je třeba vědět.
Jenže ani při vší snaze věnované zdokonalení strukturovaných dat nemáte nic jisté. Google totiž pořád zkouší něco nového (a nejspíš taky, co vydržíte) a některé weby uvádí AI ve svých výsledcích plně i s odkazem, zatímco jiné pouze parafrázuje bez odkazu.
Tato ”pravidla hry” se navíc rychle mění a spousta blogerů se tak pomyslně propadá ne proto, že by tvořili špatný obsah, ale proto, že jej neumí správně formátovat a umístit tak, aby jej modely AI našly, snadno mu porozuměly a mohly jej opakovaně používat ve svých výsledcích.
Jestli je struktura vašeho blogu zaměřená pouze na jednotlivé izolované příspěvky bez vnitřního prolinkování webu a tematické hierarchie v souvislostech s uživatelskými záměry, budete v prostředí řízeném umělou inteligencí pořád pozadu.
Chcete-li znovu získat ztracenou viditelnost, musíte pochopit, jak nové generativní nástroje AI fungují a jaký typ obsahu ”mají rády”.
Dopad změn v SERP na specializované blogery
Pro nezávislé blogery zaměřené na jídlo, cestování a životní styl byla návštěvnost z tradičního vyhledávání Google samotnou podstatou online podnikání prostřednictvím kvalitního obsahu. S aktualizací provedenou v březnu 2025 a s rozšířením přehledů AI se ovšem podmínky výrazně změnily, a to spíš v neprospěch samostatných tvůrců.
Co se stalo? Zásadní posun nastává v tom, že můžete mít perfektní blog a tvořit sebelepší obsah, a stejně vám to nezaručí jeho viditelnost. Úspěšné blogové příspěvky, které dříve obsazovaly přední příčky na první stránce SERP, mizí pod přehledy od AI, vytlačují je weby velkých značek a obsahové agregátory, nebo ve výsledcích vyhledávání prostě nejsou.
Vzhledem k tomu, že tazatel dostane odpověď na svoji otázku přímo v SERP prostřednictvím shrnutí generovaných AI, která potenciálně čerpají i z obsahu vašeho blogu, nic jej nenutí klikat někam dál. Tím pádem se klíčová metrika organické návštěvnosti míra prokliku (CTR) dostává na zoufale nepatrné hodnoty.
Následky vyhledávání s nulovým proklikem jsou drsné a pociťují je blogeři na celém světě. Spousta jich zaznamenala strmý propad návštěvnosti, a to i u ”evergreenového” obsahu, který vykazoval slušné výsledky po několik let.
Řada nezávislých tvůrců zaznamenala ztráty ve vyhledávání souvisejícím s jejich značkou (názvem blogu) a mnozí také koukají, jak umělá inteligence přepsala, převyprávěla nebo jinak zpracovala jejich nejlepší příspěvky bez jakéhokoliv uvedení zdroje, natož odkazu na původní web.
Nejde tedy jen o samotnou aktualizaci Google, ale o systémové pochopení toho, co znamená být ”vlastníkem” obsahu v nynějším vyhledávacím prostředí poháněném AI. Což se nejvíc dotýká samostatných blogerů specializovaných na konkrétní obor.
Můžete si dovolit platit vývojáře, kteří budou ladit rychlost webu nebo jeho schéma podle vašich pokynů, jako to mají velká vydavatelství? Nemůžete. Obvykle zastáváte funkci copywritera, fotografa, editora i technického správce webu v jednom.
Zásadní historické změny v systému přinášejí o poznání větší nároky na to, co algoritmy Google považují za uživatelsky ”prospěšné”. Zároveň nenechávají blogerům téměř žádný prostor pro pochybení v podobě nedostatečného vyhovění novým standardům.
Jenže každá mince má dvě strany. Google je sice jedním z hlavních strůjců schopností umělé inteligence, zároveň ale nechce, aby obsah jejích generativních nástrojů opanoval výsledky vyhledávání a bude jej hůře hodnotit. Proč? Protože potřebuje své modely AI neustále ”krmit” originálním, vysoce kvalitním obsahem založeným na opravdových lidských zkušenostech.
Systém si žádá odborný obsah od živých lidí, a to hlavně takový, který je náležitě zorganizovaný a disponuje řešením problémů, unikátními zkušenostmi nebo vlastními inovativními znalostmi.
Takže znovu: Jste-li bloger a pokrokové změny negativně poznamenaly vaše online podnikání, vůbec to neznamená, že by váš obsah byl špatný. Jenom musíte nástrojům umělé inteligence pomoci s pochopením jeho hodnoty.
Což obnáší počáteční úpravu struktury webu následovanou posílením jeho autority v oboru a zajištěním toho, aby se nejužitečnější části obsahu neutopily v moři textu a zbytečného balastu. Přestaňte se ohlížet na počet klíčových slov vnímaných vyhledávacími roboty a začněte psát pro skutečné uživatele.
Vytvořte si záměrnou obsahovou strategii, kterou budete dodržovat. Připravujte svůj blog na budoucnost vyhledávání založené stále více na tematickém shrnutí, souvislostech a autoritě.
Strategická optimalizace obsahu pro blogery
Pokrokové vyhledávání řízené umělou inteligencí nejen odměňuje, ale vyloženě vyžaduje užitečný a hodnotný obsah. Pokud ten váš nemá jasnou a pochopitelnou strukturu, není jedinečně prospěšný a špatně se v něm orientuje, nástroje AI jej přehlédnou.
Ať se jedná o souhrny informací v přehledech AI nebo o návštěvníky webových stránek, kteří je frustrovaní okamžitě opouští, protože nenašli, co chtěli, výsledek je v obou případech stejný. Váš web nikdo nevidí a nepřináší tak žádné výsledky. Jak tedy postupovat, abyste co nejdřív zachránili výkon svého obsahu v novém prostředí?
Zaměřte se na strukturu a dohledatelnost
- Používejte kvalitní obsah a odkazy: Zlepšíte díky nim zážitek návštěvníků webu a signalizujete algoritmům Google, že váš obsah je užitečný. Zvýšíte také šance na umístění v rozšířených úryvcích SERP poskytujících další informace a odkazy.
- Naporcujte texty: Rozdělte příliš dlouhé články do tematických odstavců, které opatříte výstižnými nadpisy (H2, H3…) objasňujícími, o čem jednotlivé části textu jsou. Neumísťujte nejdůležitější poznatky doprostřed článků.
- Zařaďte na závěr souhrn zásadních faktů: Především v případě receptů nebo cestopisů může závěrečné shrnutí hlavních myšlenek vylepšit návštěvnický zážitek, zvýšit spokojenost a posloužit jako text připravený k zobrazení v přehledech umělé inteligence.
- Odpovídejte na nejčastější dotazy: Pokud to dává smysl, zvažte přidání nejběžnějších dotazů (a stručných odpovědí na ně) do svého obsahu. Otázky soustřeďte do samostatných oddílů na stránkách, předcházejících zbytečnému rolování a zlepšujících čitelnost a přehlednost obsahu. Inspirujte se v sekci SERP Lidé se také ptají a zjistěte, zda vaše články na tyto dotazy odpovídají.
- Vylaďte zobrazení nad okrajem stránek: Zajistěte, aby první dojem návštěvníka vašich stránek byl vysoce kvalitní a hodnotný. Rušivá automaticky přehrávaná videa, formuláře nebo registrace k odběru e-mailů umístěte na stránkách až někam níž.
- Kontrolujte reklamy: Zařiďte, aby se vaše reklamy pokud možno nezobrazovaly nad ohybem stránky. Než pokazíte uživatelský zážitek reklamou, snažte se raději nejprve zaujmout obsahem. Seskupte reklamní bloky tak, abyste měli plnou kontrolu nad tím, kde se reklamy načítají.
Odstraňte nadbytečný a nehodnotný obsah
- Prověřte své blogové příspěvky, zda jsou opravdu užitečné, nebo jen vyplňují obsah webu. Položte si otázku, jestli jste konkrétní sekce na svůj web zařadili pro uživatele, nebo proto, že by se mohly líbit vyhledávačům Google. Pokud jde o druhý případ, už teď to vašim stránkám škodí.
- Zredukujte obsah, který je pouze obecný a nepřináší žádnou vlastní hodnotu. Proč unavovat uživatele předlouhým úvodem o sychravém podzimním počasí, když jde především o recept na vydatnou polévku? Proč kopírovat cestovatelské tipy z běžně dostupných městských průvodců? Jestli to stejné co vy zvládne napsat umělá inteligence, na špici pomyslné hitparády se nedostanete.
- Nesnažte se za každou cenu obsahově rozvíjet do šířky, ale soustřeďte se spíš na hloubku svých témat. Blogový příspěvek, který podrobně zodpoví jednu konkrétní otázku, může být mnohem úspěšnější než plytký článek obsahující 1 500 slov, vytvořený pouze kvůli ”vychytání” klíčových výrazů a frází.
- Odstraňte přebytečné fotky, protože kuchařský recept opravdu nepotřebuje 6 stejných obrázků hotového pokrmu, stejně jako cestovatelský příspěvek nepotřebuje 6 obdobných snímků každé památky ve městě.
Prokažte vlastní odbornost, znalosti a poznatky
- Zbavte se vší nadbytečné obsahové ”vaty”, pokud nemá skutečný přínos: Vyhledávání Google řízené umělou inteligencí nechce další z mnoha Jednoduchých receptů na šťavnaté řízky ani Seznamů nejlepších atrakcí v Brně. Když už něco takového píšete, dejte si záležet na tom, aby byl text originální a obsahoval jedinečné postřehy, zkušenosti nebo nevšední tipy. Aby v něm bylo něco, kvůli čemu se vyhledávací algoritmy ”zamyslí” nad tím, že by si Google mohl poškodit pověst, kdyby takový obsah nezviditelnil a neumístil na čelních pozicích.
- Prezentujte své osobní zkušenosti: Do těch kromě informací, které jste získali díky vlastnímu experimentování nebo zážitku, patří také originální fotografie či poutavé infografiky s příběhem.
- Zvýrazněte pozitivní recenze a zpětnou vazbu: Aktuální komentáře a ohlasy umísťujte do horní části příspěvků, aby noví návštěvníci stránky hned věděli, že čtení nebude ztráta času.
- Zdůrazněte principy EEAT ve svém schéma: Když rozdělíte obsah například schématy Jak na to, Recept a Hodnocení, pomůžete Google porozumět typu sdělení a poskytnout ho relevantním platformám AI.
Přizpůsobte se umělé inteligenci
- Odpovídejte na obvyklé otázky: Přidejte do svého obsahu oddíly s nejčastějšími dotazy, vložená shrnutí nebo citace. Díky nim zvýšíte šanci na zobrazení odkazu v sekci Lidé se také ptají i v přehledech AI.
- Publikujte obsah zřetelně: Když například sdílíte tipy na podobné receptury, vytvořte pro ně na stránce samostatnou sekci s vlastním relevantním názvem. Když je součástí vašeho blogového příspěvku podrobný program cesty, řekněte to v H2. Přesně podávané informace a jasná cesta k nim usnadňují modelům AI dohledání a pochopení vašeho obsahu.
- Přemýšlejte modulárně: Tvořte tak, aby každá část jednotlivých článků na vašem blogu obstála také jako samostatná pasáž nesoucí užitečnou a hodnotnou informaci. Modulární přístup pomáhá dostat obsah do již zavedených vybraných úryvků v SERP i do nových karuselů (Co je třeba vědět).
Seřiďte technické ústrojí webu
- Nebraňte AI botům v práci: Čím více je budete blokovat, tím méně bude váš obsah zdrojem pro velké jazykové modely (LLM). Kvůli tomu se připravujete o možnost zobrazení na čelních pozicích ve vyhledávání, tedy především v přehledech AI.
- Pojmenujte autora: Každý publikovaný příspěvek by měl mít svého jasného autora, který je živý člověk, ne stroj, a na webu má veřejně dostupný profil ve stylu: O mně, případně jinou podobnou vizitku. Dejte najevo, že autorem vašeho obsahu je skutečná osoba.
- Nezapomeňte na datum zveřejnění: Stejně jako si víc pochutnáte na čerstvých křupavých rohlících než na těch dva dny starých, tak i uživatelé mají obvykle raději aktuální obsah než ten ”vousatý”. Označte příspěvky datumovkou Vydáno, popřípadě Naposledy upraveno.
- Zapracujte na čistém a funkčním schéma značení: Usnadníte tím algoritmům umělé inteligence porozumění obsahu a jeho správnou interpretaci.
- Optimalizujte velikost obrázků a zrychlete web: Pomalé načítání webové stránky a jejích prvků spolu se zatížením zbytečnými technickými funkčnostmi komplikují nástrojům AI analýzu obsahu a určení jeho priorit.
- Vyskakovací okna vyhoďte z okna: Zhoršují návštěvnický zážitek, chybně se zobrazují po prvním kliknutí z vyhledávání a ztěžují vaši snahu přivádět co největší návštěvnost.
- Zkontrolujte interní odkazy: Opravte nefunkční a zrušte neužitečné vnitřní odkazy. Zkvalitněte propojení webu, které je přínosné pro vyladěnou SEO strategii, posiluje vztahy mezi vašimi stěžejními tématy a zlepšuje procházení stránek.
Význam posilování autority v oboru
Celá léta jste slýchali, abyste pro větší úspěch ve vyhledávání deklarovali principy EEAT. Jenže EEAT nejsou nějakým viditelným uznáním. Není to prvek, který můžete přidat na své stránky do sekce O mně nebo kamkoliv jinam, aby všichni ostatní viděli, že vy máte “ten EEAT”.
Posouzení těchto kritérií kvality obsahu je na algoritmech Google, a ty ve výsledcích vyhledávání podporovaných umělou inteligencí upřednostňují především vaši aktuální autoritu. Nejde o reputaci webu v nějakém ”vakuu”, ale o opravdu prokázanou odbornost a hloubku obsahu napříč konkrétním oborem, kterým se zabýváte.
Pro vás jako pro blogera to znamená vytvářet obsah jako svou knihovnu. Pokud se váš web hemží nesouvisejícími příspěvky, které nerozvíjejí jeho hlavní téma, klesá vaše konkurenceschopnost ve vyhledávání požadujícím shlukování témat a sémantické vztahy. Jak budovat autoritu v roce 2025?
Ponořte se do hloubky
- Neřešte každé příbuzné klíčové slovo: Soustřeďte se raději na hloubkové propracování vašich stěžejních témat. Kulinářský blog s 15 podrobnými, smysluplně propojenými příspěvky o bezlepkovém vaření může vykazovat podstatně větší autoritu než blog, na kterém je 180 zcela náhodných receptů ”na všechno”.
- Určete obsahové pilíře: Stanovte si 3 až 5 ústředních témat webu (dietní recepty, bezlepkové recepty, bezmasé recepty…) a kolem nich vytvořte komplexní seskupení souvisejících obsahových příspěvků.
Vylaďte interní prolinkování
- Představte si vnitřní odkazy jako systém metra: Každý prolink (přestupní stanice) by měl vést k dalšímu obsahu, který rozšíří původní článek o navazující hodnotné poznatky. Neodkazujte pouze na domovskou stránku nebo na plugin se souvisejícími příspěvky.
- Vytvořte indexy nebo ústřední stránky: Díky nim zlepšíte tematické souvislosti webu a návštěvníci i nástroje umělé inteligence lépe pochopí strukturu vašeho obsahu.
Stavte na základech, které už máte
- Nezačínejte od nuly, když nemusíte: Využijte svůj stávající obsah. Aktualizujte starší příspěvky, rozšiřujte je a propojujte s novými. Vylepšete dřívější obsah, který se dlouho úspěšně zobrazuje a přináší návštěvnost.
- Pomozte si spojovacím obsahem: Máte-li například původní silné příspěvky s recepty a čím dál úspěšnější kategorii s různými kuchyňskými vychytávkami, vytvořte obsah, který tyto dvě záležitosti propojí. Google spojovací vlákna uvidí a ocení je.
Buďte nejen autorem, ale také editorem
- Chybí v oborové konverzaci něco? Neztrácejte čas tvorbou obsahu, který už jste mnohokrát viděli a je všude stejný. Publikujte to, co nikde nemají. Když třeba budete psát příspěvek na téma Co dělat v Liberci, snažte se, aby odpovídal na nevšední a osobité dotazy, vycházejte z vlastních zkušeností a přidejte tipy, které cestovatelé nenajdou v obvyklých turistických průvodcích.
- Styděl by se Google, kdyby to neumístil ve vyhledávání? To je ta klíčová otázka. Tvořte takový obsah, který bude komplexní, informativní a užitečný, aby jeho případné vynechání znamenalo potenciální snížení kvality přehledů AI nebo sekce Co je třeba vědět.
Sekce o autorech a o webu řešte s rozumem
- Konkrétní souvislosti bez zbytečných řečí: Přesto, že nemůžete na stránky přímo ”přidat” EEAT, pomohou informace o vás a o vašem projektu pochopit Google kdo jste, v jakém oboru působíte a jaká je vaše specializace. Tím signalizujete algoritmům důvěryhodnost a zvyšujete pravděpodobnost zahrnutí do grafu znalostí Google.
- Žádné přehánění a nepravdy: Nesnažte se získat plusové body nadhodnoceným tvrzením, neexistujícími odbornostmi a podobným klamáním.
Jak sledovat vliv AI a přizpůsobovat se změnám
Abyste udrželi viditelnost blogu ve výsledcích vyhledávání zdokonalených umělou inteligencí, musíte být neustále ve střehu a připravení na další možné náhlé zvraty. Jak efektivně vyhodnocovat výkon webu a ladit podle toho strategie?
Monitorujte svou přítomnost v přehledech AI
Služba Google Search Console neumožňuje samostatné sledování pro zobrazování v přehledech a režimech AI. Uvedení vašeho obsahu v těchto funkcích je začleněno do standardních dat z vyhledávání, což značně ztěžuje analýzu vlivu AI na výsledky.
Pro zmírnění tohoto výpadku disponují některé SEO nástroje třetích stran možností sledování přehledů AI:
- Semrush: Poskytuje seznamy klíčových slov spouštějících přehledy AI a informace o tom, zda je váš web zahrnutý do vybraných zdrojů informací pro umělou inteligenci.
- Ahrefs: Sleduje výskyt vašeho obsahu v AI Overviews.
- SE Ranking: Nabízí sledování úryvků generovaných AI a jejich dopad na umístění ve vyhledávání.
- ZipTie.dev: Umožňuje podrobný přehled o tom, jakým způsobem se obsah zobrazuje v přehledech AI.
- Keyword.com: Zjišťuje, která klíčová slova spouštějí přehledy AI a to, jestli je váš obsah citovaný.
Analyzujte výkonnostní metriky
- Sledujte míru prokliku: Pečlivě pozorujte míru prokliku (CTR) u obsahu, který má historicky solidní výsledky. Nečekaný pokles výkonu může značit ovlivnění působením umělé inteligence.
- Vyhodnocujte návštěvnost: Vnímejte změny organické návštěvnosti u svého klíčového obsahu. Poklesy mohou signalizovat, že se váš obsah objevuje v přehledech AI, ale nepřináší kliknutí.
Díky průběžnému aktivnímu sledování interakce nástrojů umělé inteligence s vaším webem a přizpůsobování strategií se zanedlouho začnete orientovat v tom, jaké výzvy vám předkládá nové vyhledávací prostředí Google řízené AI.
Vyhledávání je jiné a jiné už zůstane
Dnešní způsob, jakým Google zpracovává, interpretuje a upřednostňuje obsah je výrazně odlišný od toho, jaký byl ještě před půl rokem. Celkem jasně to potvrdila aktualizace z března 2025 doplněná rozšířením přehledů a režimů AI.
Klasické modré odkazy už nejsou tím hlavním činitelem SERP. Jejich roli převzaly souhrny využívající umělou inteligenci, moduly schopné predikce a dynamické panely. Ty nyní vybírají, shrnují a občas také nahrazují obsah, který blogeři tvořili dlouhé roky.
Pro tvůrce receptů, cestovatelského obsahu a příspěvků o lepším životním stylu tak nastává zásadní chvíle. Starý přístup spočívající v psaní kvalitního obsahu, nějaké té optimalizaci a čekání na výsledky v SERP už nebude stačit.
Jestli chcete, aby byl váš obsah úspěšný i v novém prostředí, dejte mu jasnou strukturu záměru, pište jej srozumitelně a tak, aby poskytoval užitečné informace a byl jedinečně cenný pro lidi i systémy umělé inteligence.
Dobrou zprávou je, že blogeři, kteří jsou ochotní na sobě pracovat a vyvíjet se, o své ”místo u stolu” nepřijdou.
Snažte se neustále na svůj web přidávat obsah, který umělá inteligence nedokáže napodobovat:
- Vlastní zkušenosti,
- Osobní příběhy,
- Jedinečný pohled na věc,
- Kreativní vyjadřování.
Takový obsah není jen užitečný, ten je nenahraditelný.
Rok 2025 nejspíš bude pro nezávislé blogery a tvůrce hodně náročný, ovšem zároveň poskytuje něco výjimečného, a to čistou startovní čáru pro všechny. Což je šance k přehodnocení obsahové strategie, upevnění silných stránek a k tvorbě připravené na současný trend vývoje online zážitků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: pixabay.com