Analyzujte svá data
Prvním krokem před optimalizací tiktokových kampaní je analýza dat. Je složité optimalizovat cokoliv, co nevíte, jak funguje ve Vašich podmínkách. Nainstalujte si proto TikTok Ads Manager, který Vám usnadní cestu vytváření kampaní. S jeho pomocí snadněji nastavíte ideální publikum, vytvoříte strategie podle Vámi stanovených cílů a objevíte vhodné klíčové ukazatele výkonu (KPI).
TikTok Ads Manager nabízí tři druhy nástrojů pro analýzu dat, a to přehledový dashboard, stránku kampaně a reportingovou stránku.
- Dashboard: Přináší ucelený přehled na Vaše metriky výkonu napříč kampaněmi. Díky tomu budete mít lepší srovnání účinnosti Vašich kampaní. Stránka Vám může pomoci s formováním obsahu a posouváním strategie tím správným směrem.
- Stránka kampaně: Podrobnější analýzy jednotlivých kampaní můžete provést prostřednictvím stránky kampaně, na které si můžete upravovat metriky, které chcete sledovat a dopodrobna tak zjistit, z jakého důvodu jsou některé Vaše kampaně výkonnější než jiné. Dbejte na důkladnou analýzu publika, která Vám odhalí spoustu nových informací.
- Reportingová stránka: Přizpůsobte si tabulky a grafy s informacemi o jednotlivých kampaních podle vlastního uvážení. Pozorovat můžete například míru prokliku Vaší reklamní sestavy v určitém časovém období. Stránku můžete také propojit s dalšími doplňky, jako je Shopify Pixel či sledování dosahu a frekvence nákupů na Vašem webu prostřednictvím TikTok reklamy.
Udělejte dobrý dojem na cílovou skupinu
Mějte na paměti, že standardním uživatelům sociální sítě TikTok je méně než 24 let. Zamyslete se proto nad tím, jaké má tato cílová skupina hodnoty a pomozte jim prostřednictvím Vašeho produktu zlepšit svět.
Jak správně analyzovat, zda jste udělali dobrý dojem?
Opět je zapotřebí analyzovat data. Dejte důraz na počet zhlédnutí, hodnocení To se mi líbí, míru prokliku, komentáře a sdílení. Pozorujte, jaké jsou názory na Vaši značku, jaký postoj zaujímáte u cílové skupiny a jaké akce nejčastěji uživatelé podstupují ve spojení s Vaší značkou. Porovnávejte údaje v čase.
Zamyslete se, zda neúspěch Vaší reklamy nezávisí na denní době, špatně strukturované reklamě, která neoslovuje správné publikum či zda publikum málo nezapojujete.
Jak zlepšit úspěšnost svých kampaní?
- Zkontrolujte, zda oslovujete správné publikum. Ujistěte se, že jste si zvolili správný cíl a optimalizujte své publikum pomocí TikTok Ads Manageru. Vyberte vhodné filtry a klíčová slova. Vyzkoušejte funkci vytvoření podobného publika pomocí Správce reklam.
- Zkontrolujte sdílené hodnoty. Analyzujte veškeré své reklamní sestavy a kampaně a zjistěte, jaká reklama Vám přináší úspěch. Vyhodnoťte reklamy podle KPI, přehodnoťte a uzpůsobte hodnoty v závislosti na zvoleném publiku. Může se stát, že klíčovým faktorem jednoho publika bude udržitelnost, druhé publikum však bude zajímat především nízká cena.
- Zvažte partnerství s tvůrcem obsahu. Myslíte si, že máte co nabídnout, ale Vaše prodejnost není tak vysoká, jak byste si představovali? Zvažte spolupráci s menšími influencery. Toto spojení Vám může přinést vyšší míru zapojení, zvýšit konverzní poměr a jejich odměny nebudou tak vysoké, jako u větších influencerů.
Stanovte si vlastní způsob projevu
Zamyslete se nad tím, jak se na sociálních sítích prezentujete. Zejména publikum na TikToku potřebuje obsah, který vzbudí jejich emoce. Krátká videa musí okamžitě upoutat pozornost, abyste byli úspěšní.
Analyzujte míru zapojení uživatelů do Vašich reklam, počty zobrazení a počty interakcí. Vytvořte více verzí své reklamy a ověřte si jejich funkčnost pomocí A/B testování na více publikách či v jiných časech.
Pohrajte si se zvolenou hudbou, videoefekty, barvami. Nebojte se také zapojit do své reklamy aktuální trendy či humor, kontroverzi nebo vytváření strachu z promeškání (FOMO). Dbejte na detaily, ty jsou totiž často tím, co přiláká pozornost. Ujistěte se, že vyvoláváte emoce, které vyhovují Vámi zvolenému publiku a nebojte se případně strategii upravovat dle výsledků reklamních kampaní.
Nezapomeňte na to, že i když je důležité správné zvolení řečníka, nikdy by jeho osobnost neměla být v centru zájmu. Hlavní je stále Váš produkt či služba, kterou se snažíte prodat. Neukázat produkt v prvních dvou sekundách je školáckou chybou. A co je nejdůležitější? Na konci každé reklamy musí být výzva k akci (zapojení se pomocí komentářů, sdílení, návštěva produktové stránky, nákup a další).
Nabízejte fungující produkt
Generace Z chce, aby produkt, který si kupuje, opravdu fungoval a přinesl uspokojení potřeb. Přehodnoťte původní personu, kterou jste si vytvořili. Posuďte pomocí TikTok Ads Manageru profily, které nejvíce zaujala Vaše značka. Co vám Vaše KPI říkají o tom, jak Vaše publikum interaguje s fakty a argumenty v reklamě? Souhlasí s uváděnými fakty? Chtějící více informací? Provádějí to, co po nich žádáte? Zamyslete se nad tím, jak obsah upravit a otestuje změny pomocí A/B testování. Ukažte uživatelům návod, jak správně používat Váš produkt pro dosažení nejlepších výsledků a uspokojení potřeb.
Zajímavým tipem je zapojení uživatelů do svého obsahu. Nebojte se proto využít recenze Vašich zákazníků pro zvýšení prodejů. Nabídněte lepší ceny za vyšší množství zakoupených produktů či jiné slevy.
Buďte flexibilní
I přesto, že jste si stanovili plány, dbejte na zachování flexibility. Klíčem k úspěchu je neustálé vyhodnocování dat, hledání výkonnějších nástrojů pro zvýšení zapojení publika a zlepšování obsahu. Nikdy nezůstávejte pozadu za konkurencí. V rychlém prostředí, jako je právě sociální síť TikTok, by Vám mohl velmi rychle ujet vlak.
Potřebujete-li poradit se stanovením tiktokové strategie, neváhejte se obrátit na naše specialisty. Pomohou Vám nejen se stanovením celkové strategie, ale i s dílčími cíli, kterých chcete dosáhnout.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com