Reklama na Gmailu

Reklama na Gmailu
V reklamní síti Google můžete používat Gmail reklamy k získání publika, kteří sedí u stolních počítačů nebo přistupují na internet skrz mobilní zařízení.

Reklama na Gmailu

V reklamní síti Google můžete používat Gmail reklamy k získání publika, které sedí u stolních počítačů nebo přistupuje na internet skrz mobilní zařízení. Tyto reklamy jsou zobrazovány v záložce „Promo akce“ uvnitř platformy Gmail a napodobují vzhled emailů. Podobně jako u tradičních emailů uživatelé kliknou na titulek a je jim zobrazena celá zpráva.

Níže je zobrazena ukázka Gmailu, složky „Promo akce“, kde jsou podobné typy reklam.

Tyto reklamy napodobují vzhled emailu a lze do nich začlenit i odkazy na externí web či odkazy s možností volání. Po otevření emailu je zobrazena celá reklama, která může obsahovat například obrázky, videa nebo vložené formuláře.

Jaké jsou rozdíly mezi Gmailem v počítači a v mobilu?

Vzhled reklam zobrazených na počítači a v mobilní aplikaci Gmail se může lišit. AdWords přizpůsobí velikost vaší reklamy v Gmailu v závislosti na zařízení.

Jak v AdWords nastavit Gmail reklamu?

  • Nejprve je nutné přihlásit se k účtu AdWords
  • Klikněte na kartu reklamy
  • Dále klikněte na červené tlačítko s názvem + Reklama a zvolte možnost Galerie reklam
  • Klikněte na obrázek Reklamy v Gmailu a vyberte šablonu, kterou budete chtít použít
  • Vytvořte reklamu
  • Klikněte na Uložit a zobrazit náhled

Reklama v Gmailu může obsahovat obrázky i videa a může odkazovat na vaše webové stránky, nebo může dokonce obsahovat funkci click to call (klikněte pro volání

Možnost nahrát vlastní HTML kód

Chcete-li vytvořit ještě působivější reklamy, můžete dokonce do AdWords nahrát vlastní soubory HTML, pomocí kterých sestavíte reklamy v Gmailu.

Buďte kreativní

Buďte kreativní a přizpůsobte reklamy svému publiku. Reklamy pro publikum, které vás nezná, by měly být jiné než ty, které jsou určeny publiku, které je již obeznámenou s vaší značkou.

Reklamní upoutávky

V rámci reklamních upoutávek je vhodné zahrnout například speciální nabídku, slevy atd. Zvažte, kdo je vaše publikum, a vytvořte zprávu, která je mu sepsána na míru. Je také nutné vložit do reklamy výzvu k akci, aby se zvýšila pravděpodobnost, že uživatelé na reklamu kliknou. Google také požaduje, aby URL adresa obsahovala buď název vaší společnosti, nebo domény.

Cílení reklam v Gmailu

Reklamy v Gmailu mohou být zaměřeny na cílové publikum stejným způsobem jako ostatní reklamy v rámci obsahové sítě. Cílit je možné například na základě následujících atributů:

  • Věk
  • Pohlaví
  • Jazyk
  • Zařízení
  • Klíčová slova
  • Témata

Uživatelé se v rámci reklam v obsahové síti a Gmail reklamy chovají velmi podobně. Proto zde můžeme cílit na zákazníky velice podobným způsobem. Inzerenti často dělají stejnou chybu v nedostatečné segmentaci cílení. Reklamy v obsahové síti totiž mohou zasáhnout široké publikum, ale v případě, že je cílení příliš široké, je zbytečně plýtváno penězi a inzerentům se tak snižuje pravděpodobnost konverzí.

Například obchod s oblečením bude cílit na zákazníky, kteří se zajímají o módu. Jinak ale bude cílit na jednotlivé věkové skupiny i pohlaví. Zpráva, která funguje u jedné věkové skupiny, již nemusí fungovat u druhé.

Nabídky za proklik

Za kliknutí na reklamu v Gmailu platíte standardní cenu, jako je tomu v klasické PPC reklamě. Pokud si ale uživatel zprávu označí, uloží nebo předá zprávu dál, žádné další poplatky již nejsou účtovány.

Zdroj: ppchero, google, marketingland, searchengineland Auror: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp