Off-page SEO strategie, bez kterých se neobejdete

Off-page SEO
Přestože „on-page“ SEO hraje důležitou roli při tvorbě stránek, optimalizace „off-page“ faktorů je stále stejně důležitá. Zde je několik tipů, jak vylepšit off-page SEO.

Neustále slyšíme ze všech stran, jak je internetový marketing důležitý pro úspěch našeho podnikání. Rozpočty marketingových kampaní se neustále zvyšují, v honbě za co největším ziskem. Většina těchto snah se soustřeďuje na on-page SEO aktivity a zvyšování návštěvnosti. Je to pochopitelné, jelikož obsah stránky je to, co prodává a generuje zisk. Kromě správného nastavení landing page byste se ale měli zaměřit také na off-page faktory, které se na úspěchu vašeho webu podílejí stejnou měrou.

Co je to off-page SEO?

SEO se dělí na dvě hlavní části. ON-page SEO a OFF-page SEO. Zatímco on-page část optimalizace pro vyhledávače se zaměřuje na optimalizaci samotných stránek, nalezení a správné použití efektivních klíčových slov, kvalitní texty a správnou vnitřní architekturu webu, off-page SEO se zaměřuje spíše na faktory, které jsou mimo vaši stránku. Jsou to například zpětné odkazy a další faktory, které dokážou zviditelnit vaši stránku a přivést vám nové návštěvníky.

Cílem optimalizace stránek je poskytnout návštěvníkům a robotům vyhledávačů tu nejlepší možnou zkušenost, která posléze vyústí ve zlepšení vnímání vaší značky, popularitu, vyšší umístění ve vyhledávačích, vyšší návštěvnost, a s ní pochopitelně i vyšší zisk. Jak toho dosáhnout? Zde je několik tipů:

Buďte nejlepší ve svém oboru

Představte si, že máte skvěle navržené stránky a obrovskou návštěvnost z celého světa, ale váš produkt nestojí za nic. Nadšení zákazníků tak bude velmi rychle vystřídáno zklamáním, protože produkt nedokázal uspokojit jejich představy. Jejich reakce na sociálních sítích velmi rychle zničí vaši reputaci a rozdrtí na prach vše, co jste pracně a nákladně budovali. Základem jakéhokoli úspěšného byznysu je mít kvalitní produkt nebo službu, které jsou nejlepší ve svém oboru.

Pokud budete mít skvělý produkt, lidé jej budou sami chválit a doporučovat svým přátelům. Získáte tak zdarma spoustu dalších zákazníků.

Pište články pro populární weby

Jedním z hlavních prvků optimalizace stránek je čerstvý a hodnotný obsah. Stránky, které pravidelně přidávají čerstvé články, získávají od vyhledávačů plusové body. Ještě více bodů ovšem dostanete za kvalitní zpětné odkazy. Z tohoto důvodu je výhodné nabídnout svůj obsah kvalitním stránkám s vysokou autoritou a dobrým umístěním ve výsledcích vyhledávání. Odkazům z takových stránek přisuzují vyhledávače mnohem větší váhu, což vám přinese mnohem větší posun ve vyhledávačích.

Pokud se vám na takový autoritativní web, který se věnuje podobnému tématu a jehož návštěvníci patří do vaší cílové skupiny, podaří umístit článek obsahující zpětný odkaz na vaši stránku, máte vyhráno. Nepište ale články jen proto, abyste získali zpětný odkaz. Článek by měl být užitečný hlavně pro návštěvníky.

Využijte Guest blogging také jako příležitost k navázání vztahů s majiteli webů. Správné kontakty se vám mohou v budoucnosti hodit.

Pište články pro populární weby

Zlepšete váš přístup k zákazníkům

Velké společnosti mají často problém s přístupem k zákazníkům. Tiskem nebo televizí občas projde zpráva, jak zákazník nedostal službu či zboží v deklarované kvalitě, a firma se přesto nemá k reklamaci. Případů, kdy firma vezme zákazníka na hůl, a teprve po medializaci se rozhodne vzít jeho reklamaci na vědomí, je čím dál více. Nebuďte takoví. Podobné jednání se zákazníkem se vám pokaždé vymstí.

Chovejte se k zákazníkům vždy s respektem a snažte se jim maximálně vycházet vstříc. Naštvaný zákazník vám totiž dokáže udělat velmi negativní reklamu. Jedna neuznaná reklamace v řádu stokorun, byť neoprávněná, vás může stát desítky i stovky tisíc na budoucích neuskutečněných konverzích. Je lepší reklamaci uznat, zákazníkovi vrátit peníze a přidat třeba slevu na příští nákup.

Spokojený zákazník vás nejen nebude pomlouvat na sociálních sítích, ale může vám svým doporučením přivést další zákazníky.

Komunikujte se svým publikem na sociálních sítích

Sociální sítě dokážou snadno vybudovat mosty mezi vaší cílovou skupinou zákazníků a vaší firmou. Vytvořte si profily a firemní stránky na sociálních sítích, které vaši zákazníci často navštěvují. Následně zde pravidelně publikujte hodnotný a zajímavý obsah, který potenciálním zákazníkům pomůže vyřešit jejich problém. Komunikujte, vstupujte do diskusí, zvyšujte svou popularitu, autoritu v rámci komunity a zlepšujte vnímání vaší značky. Můžete zde také sdílet vaše články, které jste publikovali na jiných serverech jako guest posty. Přestože se takové linky nepočítají jako zpětné odkazy, stále vám to může pomoci získat další návštěvníky.

Pokud nemáte čas věnovat se komunikaci na sociálních sítích, můžete tento úkol svěřit agentuře, která obstará kompletní správu sociálních sítí za vás.

Komunikujte na sociálních sítích

Vytvářejte videoklipy, které budou lidé ochotně sdílet

Jednou z nejefektivnějších cest, jak svou značku zpopularizovat mezi lidmi a získat opravdu masivní návštěvnost, je vytváření virálních videí, která budou lidé sdílet dál a dál se svými přáteli. Takové video se pak šíří doslova jako lavina. To se však stane pouze v případě, kdy vytvoříte video, které je nápadité a má lidem co říct.

Videoklipy jsou nejčastěji sdíleným obsahem na internetu. Stojí také za zmínku, že Facebook dává videu o 135 procent větší organický dosah než ostatnímu sdílenému obsahu.

„Svůj videoobsah můžete sdílet také na YouTube nebo na vlastním blogu.“

Navažte vztahy s influencery

Dnešní zákazníci jsou mnohem chytřejší, než byli před deseti lety. Nakupují takové značky a produkty, kterým věří, a nenechají se snadno obalamutit reklamou. Získat jejich důvěru proto není jednoduché. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je využít doporučení influencerů. Pokud se člověk, kterému zákazníci věří (například známý youtuber), o produktu vyjádří pochvalně, popřípadě jej sám používá, je to pro zákazníky dostatečně pádný důkaz, že váš produkt je skutečně kvalitní. V takovém případě si jej koupí bez ohledu na cenu. Nabídněte vybraným influencerům vaše produkty zdarma, pokud je budou propagovat.

Vybírejte si však pokud možno takové influencery, kteří jsou schopni ovlivnit vaši cílovou skupinu.

Navažte vztahy s influencery

Naplánujte vlastní off-page SEO strategii

Nyní, když víte co a jak, je čas začít plánovat vlastní off-page SEO strategii. Použijte výše zmíněné tipy, popřípadě jakékoli další, na které narazíte. Tento seznam tipů není samozřejmě zdaleka kompletní, ale pomůže vám uvědomit si, jakým směrem se dál ubírat, jestliže chcete své off-page SEO posunout na vyšší úroveň. Pokud se vám zdá off-page SEO příliš složité, obraťte se s důvěrou na SEO agenturu, která vám pomůže jak s off-page optimalizací, tak s kompletní správou SEO.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp