Obecně lze říci, že SEO je jakákoli činnost, která vám pomůže zlepšit pozici ve vyhledávačích, jako je Google, Seznam a další. Vzhledem k počtu stránek na internetu, který neustále narůstá, není snadné zajistit si dobrou pozici. A právě proto jsou SEO techniky pro online firmy tak důležité.
Inženýři Googlu uvedli, že existuje nejméně 200 "signálů pro hodnocení", které ovlivňují, zda se můžete umístit ve výsledcích vyhledávání nebo ne, a na jakém místě. Aby bylo SEO ještě náročnější, mnohá z těchto kritérií se v rámci aktualizací algoritmu Google často mění. Může být tedy opravdu těžké vyznat se v tom, co je v SEO důležité a co ne. Jaké SEO taktiky tedy přinášejí v současnosti nejlepší výsledky?
Taktiky budování odkazů
1. Vytvářejte vysoce odkazovatelné originální výzkumné příspěvky dotazováním skupin na Facebooku
Je možné, aby jakýkoli web, včetně blogů jedné osoby, získal více než 1 000 odkazujících domén na své webové stránky pouze vytvořením originálních výzkumných příspěvků. Výzkumné příspěvky jsou rychlé, jednoduché zprávy o malých studiích, které píše výzkumník, jenž studii vytvořil.
Díky skupinám na Facebooku může tyto vysoce odkazovatelné obsahové články vytvářet i začínající bloger.
- Krok 1: Najděte skupiny na Facebooku ve svém oboru s více než 1 000 členy.
- Krok 2: Vytvořte několik příspěvků s anketami, které se týkají zajímavých otázek kolem tématu z vašeho oboru.
- Krok 3: Vytvořte příspěvek na blogu, který odhalí vaše zjištění, a připojte spoustu obrázků, které vizualizují vaše statistiky.
- Krok 4: Sdílejte váš článek na sociálních sítích.
Doporučuji napsat 1 originální průzkumný příspěvek každých 90 dní.
2. Pište příspěvky o nejvyhledávanějších statistikách ve vašem oboru
Blogeři a novináři neustále chodí na Google, aby zde našli statistiky, které mohou použít ve svých článcích. Měli byste proto psát příspěvky zveřejňující důležité statistiky ve vašem oboru. Vytvořením velkého množství žádaného obsahu se zvýší pravděpodobnost, že na vaše články a blogy bude odkazovat jiný blog nebo zpravodajský web.
►Tip pro profesionály: Názvy příspěvků obsahující vysoké číslo a aktuální rok mají tendenci přitahovat nejvíce kliknutí.
Příklad: 50 nejnovějších statistik dojivosti holštýnského skotu [2022]
Na tyto příspěvky se statistikou můžete také interně odkazovat, pokud tuto statistiku použijete v některém ze svých dalších vlastních příspěvků.
3. Získávejte pasivní odkazy po celý rok tím, že se umístíte na 1. pozici pro fráze s nízkou konkurencí
Studie společnosti Ahrefs zkoumala 10 000 klíčových slov a zjistila, že výsledky na 1. pozice na Googlu získávají každý rok průměrně 24 zpětných odkazů typu do-follow. Jak je to možné?
Většina novinářů má napjatý termín a má tendenci čerpat podpůrné informace z URL adres, které se v organickém vyhledávání umístí na prvním místě. Poté tuto URL uvedou jako zdroj.
►Vybudujte si pasivní zdroj zpětných odkazů tím, že část svých příspěvků budete psát na fráze s nízkou konkurencí, které přinášejí umístění na 1. pozici.
4. Propagujte své nejodkazovanější aktivum pomocí cílených PPC reklam
Pokud máte na blogu příspěvek, který trvale získává organické zpětné odkazy, propagujte ho pomocí PPC reklam, abyste ještě umocnili jeho výsledky.
- Krok 1: Zkontrolujte svůj profil zpětných odkazů pomocí svého oblíbeného nástroje.
- Krok 2: Zjistěte, které příspěvky mají nejvyšší počet zpětných odkazů.
- Krok 3: Propagujte jej pomocí placených reklam, aby se dostal k více lidem, kteří na něj mohou odkazovat ze svých webových stránek.
Taktika výzkumu klíčových slov
5. Místo objemu vyhledávání na jednu frázi používejte odhadovaný potenciál návštěvnosti
Jednou z největších chyb při vyhledávání klíčových slov je používání obecného objemu vyhledávání, který vám nabízí většina nástrojů pro vyhledávání klíčových slov.
Objem klíčových slov na jednu frázi je totiž určen pro reklamy Google Ads, nikoli pro organické vyhledávání.
Ahrefs, který používá potenciál návštěvnosti, a RankIQ, který používá odhadovanou roční návštěvnost, jsou dva nástroje pro výzkum klíčových slov, které ukazují skutečnou návštěvnost, kterou získáte díky umístění na první stránce.
6. Identifikujte shluky klíčových slov témat, kolem kterých můžete budovat obsahové uzly
Strategicky propojené obsahové uzly posunou jednotlivé tematické příspěvky výše v žebříčku Google.
Nejprve vytvořte jednotlivé příspěvky budoucího obsahového uzlu tak, že zjistíte, co by váš obsahový uzel mohl obsahovat. Začněte průzkumem témat klíčových slov, na která se váš web umisťuje v první desítce. Pokud se například umístíte vysoko s příspěvkem na výrazy [Italské recepty] a dalším pro [Thajské recepty], zjistěte, kolik dalších klíčových slov "Stát + recepty" lze proměnit v příspěvky.
Jakmile zveřejníte 20 příspěvků o národních kuchyních a jejich receptech, můžete vytvořit obsahové centrum.
Pokračujeme v našem příkladu:
- Krok 1: Vytvořte stránku, která bude vaším centrem, a nazvěte ji "Nejlepší recepty světové kuchyně".
- Krok 2: Uspořádejte recepty podle světadílů, ingrediencí apod.
- Krok 3: Vytvořte jeden nebo dva odstavce shrnující konkrétní regionální kuchyni a její nejslavnější recept.
- Krok 4: Přidejte interní odkaz na blogový příspěvek o receptech dané kuchyně, aby si čtenář mohl prohlédnout další související recepty.
- Krok 5: Z příspěvků odkažte zpět na obsahové centrum "Nejlepší recepty světové kuchyně".
Taktika tvorby obsahu
7. U příspěvků, které se umístily na 3. – 10. místě, přidejte více obsahu na konec příspěvků, abyste se bezpečně posunuli nahoru v žebříčku
Přidáním obsahu na konec příspěvku zachováte stejné rozvržení původního příspěvku na blogu. Díky tomuto postupu nemusíte měnit stávající obsah, což by mohlo snížit vaše hodnocení. Dodatečný obsah na konci příspěvku prodlužuje dobu, kterou se uživatel zdrží na stránce, a zároveň vám to pomůže získat pozice na více dlouhých klíčových slov a frází.
8. Psaní odstavců o 40–50 slovech pro získání více doporučených úryvků
Moz a několik dalších studií potvrdilo, že optimální délka odstavců pro featured snippets (doporučené úryvky) je 40 až 50 slov. Tento počet slov také tvoří přibližně průměrnou velikost odstavce o třech větách, což je ideální pro zapojení čtenářů.
9. Na konec příspěvku přidejte nejčastější dotazy, které se týkají otázek, na které se lidé v Googlu také ptají
Jednoduchá sekce nejčastějších otázek na konci vašeho příspěvku může čtenáři přinést významnou hodnotu.
- Krok 1: Než stisknete tlačítko publikovat, zadejte do Googlu cílové klíčové slovo a podívejte se na nejoblíbenější dotazy Lidé také hledají.
- Krok 2: Kliknutím na poslední otázku zobrazíte další otázky a zobrazí se další čtyři.
- Krok 3: Vyberte několik z nich, které nebyly zahrnuty do vašeho příspěvku, a vytvořte na konci článku sekci „Často kladené dotazy“.
- Krok 4: Označte tuto sekci jako „Často kladené dotazy“ a na všechny dotazy fundovaně odpovězte.
Tato dodatečná sekce zvýší čas strávený na stránce a pomůže vám získat další umístění mezi doporučenými úryvky.
10. Vytvářejte infografiky se statistikami, které mají poměr stran 16:9
Existuje jen velmi málo obsahu, který bude tak mocně generovat zpětné odkazy a sdílení na sociálních sítích, jako infografika se statistikami.
- Krok 1: Vyhledejte v Googlu "téma vašeho příspěvku na blogu + statistika".
- Krok 2: Určete pět nejzajímavějších statistik.
- Krok 3: Vytvořte obrázek 16:9, který bude obsahovat statistiku.
- Krok 4: Strategicky umístěte každou z infografik se statistikami do celého příspěvku.
►Profesionální tip: Při použití poměru stran 16:9 bude vaše infografika se statistikami vypadat skvěle na počítači i na mobilu.
Taktika pro název stránky
11. Přidejte modifikátor na začátek titulku, abyste zvýšili CTR
Většina témat má specifické modifikátory umisťované na začátek titulku, které publikum vyhledává a ztotožňuje se s nimi. Například blogeři zabývající se jídlem získávají většinu návštěvnosti z organického vyhledávání z příspěvků s recepty. Velmi často se na začátcích titulků objevují slova jako snadné, nejlepší nebo domácí.
►"Snadný recept na svíčkovou" je skvělým příkladem názvu receptu, který používá slovo "snadný" jako modifikátor.
Tyto modifikátory hrají významnou roli v tom, že si uživatel vašeho příspěvku ve výsledcích všimne a klikne na něj.
12. Přidejte modifikátor i na konec titulku
Zůstaneme-li u stejného příkladu s receptem, dva nejvyhledávanější modifikátory zadní části titulku pro recepty jsou "s" a "bez", například "Snadný recept na svíčkovou bez masa".
13. U titulků obsahujících číslo uvádějte číslo o 10 vyšší než nejvyšší číslo na první stránce vyhledávání
Lidé rádi klikají na nadpis s nejvyšším číslem, protože předpokládají, že tato stránka obsahuje nejobsáhlejší informace o hledaném tématu. Pokud je na prvních místech vyhledávání stránka s nadpisem „10 nejlepších receptů thajské kuchyně“, vytvořte příspěvek s názvem „20 nejlepších receptů thajské kuchyně“. Kromě toho, že na váš příspěvek budou lidé častěji klikat, zvýšíte také průměrnou dobu, kterou uživatelé na stránce stráví, a získáte pozice pro více klíčových slov.
14. Přidejte do titulku aktuální rok, abyste ukázali, že váš obsah obsahuje nejnovější informace
Uživatelé Googlu chtějí nejaktuálnější informace; usnadněte jim jejich vyhledání tím, že v názvu uvedete aktuální rok v závorce. Na titulky se závorkami klikají lidé o 38 % častěji než na titulky bez závorek.
Taktika interních odkazů
15. Linkujte všechny nové příspěvky alespoň ze dvou stránek s významnou autoritou stránky
Jakmile zveřejníte nový příspěvek na blogu, nasměrujte na něj linky alespoň ze dvou stávajících stránek s vysokou autoritou. Tyto dva interní odkazy dodají novému příspěvku autoritu hned od začátku.
Závěr
SEO není jednoduché a pokud v něm chcete být úspěšní, musíte se neustále snažit nalézt nové způsoby, jak překonat dotírající konkurenci. Výše zmíněné tipy vám pomohou posunout váš web výše ve výsledcích vyhledávání a získat nové zákazníky.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com