Navzdory neustále rostoucímu počtu sociálních sítí a typů reklam, pomocí kterých můžeme propagovat náš byznys, má e-mailový marketing stále navrch. A v roce 2022, kdy nás čekají velká omezení různých marketingových kanálů kvůli zákazu používání cookies třetích stran, bude e-mailový marketing ještě důležitější než kdy předtím. Ve skutečnosti 77 % marketérů zaznamená v roce 2022 větší zapojení e-mailů než tomu bylo dosud.
Samozřejmě, úspěch e-mailového marketingu stojí a padá s vaší schopností tyto odběratele vůbec získat. Jednou z možností, která vám v tomto ohledu může velmi pomoci, je optimalizace vstupní stránky pro přihlášení do e-mailového seznamu.
Pojďme si ukázat, jak vytvořit e-mailový seznam, do kterého se budou vaši návštěvníci rádi přihlašovat, a jak můžete vstupní stránku pro registraci strukturovat, abyste měli mnohem větší šanci, že se lidé přihlásí.
Získejte odběratele do vašeho e-mailového seznamu
Než začnete lidi vybízet, aby se přihlásili do vašeho e-mailového seznamu, měli byste se ujistit, že posíláte e-maily, které vaše zákazníky zaujmou. Pokud nebudete posílat konzistentní a přesvědčivé e-maily, je pravděpodobné, že se vaši odběratelé odhlásí, což vás vrátí zpět na začátek.
Při nastavování e-mailové kampaně si proto položte tyto otázky:
- Mám pro své e-maily naplánovaný harmonogram? Odesílám je v dobu, kdy lidé e-maily otevírají nejvíce?
- Mám připravený hodnotný obsah, který budu posílat odběratelům newsletteru? Nepište e-maily na poslední chvíli. Připravujte je s předstihem a v dávkách založených na kampani. Zároveň se nebojte začít rozesílat e-maily už svým prvním odběratelům.
- Segmentuji své e-maily pro různá publika? Vytvářejte jedinečné e-maily pro publika s různými cíli a pozicemi ve vašem marketingovém trychtýři. Tento postup se nazývá segmentace e-mailů – a je to klíčová taktika v e-mailovém marketingu.
Jakmile si tyto části strategie e-mailového seznamu srovnáte, můžete začít propagovat svůj e-mailový newsletter pomocí speciální vstupní stránky.
Jak strukturovat vstupní stránku pro registraci uživatelů
Když se snažíte zlepšit míru registrace na svých vstupních stránkách, měli byste se zaměřit na čtyři věci.
Rozložení vstupní stránky
Představte si, že čtete internetovou stránku. Pravděpodobně ji nečtete slovo od slova, ale spíše ji „skenujete“ a hledáte na ní ty nejdůležitější informace, že? Přesně tak čtou návštěvníci vaši vstupní stránku a vy se tomu musíte přizpůsobit tím, že budete informace sdílet ve správném pořadí.
►Musíte umístit prostor pro registraci e-mailu na místo, na které se vaše publikum podívá, i když stránku jen tak prochází. Každý člověk se při konzumaci online obsahu řídí určitou vizuální hierarchií založenou na umístění, barvě a kontrastu.
Formát registračního formuláře ovlivní také jeho dopad na vaše rozvržení. Například jedno textové pole bude působit zcela jinak než formulář s více poli, a to v závislosti na rozvržení stránky.
Text vstupní stránky
Text popisující důvody, proč by se lidé měli registrovat do vašeho e-mailového seznamu, udržujte krátký a úderný. Musíte shrnout všechny dobré věci, které svému publiku nabízíte, do několika krátkých vět nebo oddílů. Jak říká známé pravidlo pro copywriting vstupních stránek, nejde o vaše funkce, ale o výhody, které nabízíte.
Když píšete text vstupní stránky pro svůj e-mailový newsletter, měli byste zmínit tyto dva údaje:
- Frekvenci vašich e-mailů: Sdělte odběratelům, jak často jim budete maily zasílat. Ještě lepší je zmínit přesné dny, kdy své e-maily posíláte.
- Stručný přehled toho, co může vaše publikum z vašich e-mailů získat: Můžete zmínit vaši odbornost a důvěryhodnost. I krátký dodatek typu "získejte nejnovější poznatky od specialistů z oboru" pomůže zvýšit vaši autoritu.
Výzva k akci
Vaše výzva k akci (CTA) je vstupem do prostoru pro přihlášení k odběru newsletteru a vaší šancí uzavřít s návštěvníky dohodu. Chcete-li získat co nejlepší šanci na registraci, musíte se strategicky zaměřit na formulaci a umístění CTA.
CTA formulujte podle výhod, které návštěvník získá, když se zaregistruje. Můžete například vyměnit frázi "přihlaste se k odběru našeho newsletteru" za "získejte nejnovější poznatky". Tato formulace naznačuje, že prospěch z registrace bude mít návštěvník, a ne vy.
V rozvržení a vizuální hierarchii byste také měli CTA upřednostnit. Umístěte ji na místě, které čtenáři snadno uvidí, a dbejte na to, aby se neztratila ve zbytku obsahu.
►Věřte tomu nebo ne, ale vzhled vašeho registračního tlačítka hraje v účinnosti vašeho CTA velkou roli. Vysoce účinná tlačítka CTA mají kontrastní barvy, logické umístění a přesvědčivý text.
Motivujte návštěvníky k přihlášení
V dnešním světě vám málokdo dá to, co chcete, aniž by za to nedostal něco zpět. Proto lidé, kteří se k odběru vašich e-mailů přihlásí, očekávají, že za to něco dostanou. Této odměně se říká „lead magnet“. Jde většinou o nějaký hodnotný dárek, který si uživatelé mohou stáhnout zdarma. Může to být e-book, slevový kupón nebo cokoli, co návštěvník ocení.
►Pokud se rozhodnete nabídnout potenciálním odběratelům odměnu za registraci, ujistěte se, že jde o něco, co je pro lidi z vašeho publika cenné a žádoucí, a zároveň souvisí s tím, co prodáváte.
Chcete více odběratelů newsletteru a e-mailů? Usnadněte jim registraci
Návštěvníci vstupní stránky chtějí co nejjednodušší zážitek, když se rozhodují o registraci k odběru vašich e-mailů. Více než 67 % lidí, kteří se snaží vyplnit formulář na webové stránce, jej opustí, pokud narazí na jakékoli problémy. Musíte se postarat o to, aby byl zážitek z registrace co nejvíc bezproblémový, abyste návštěvníky přesvědčili.
Při vytváření vstupní stránky se vžijte do situace návštěvníka. Pochopil by někdo bez znalosti vašeho e-mailového newsletteru, co díky němu získá? Dokázal by si mezi ostatními informacemi všimnout vašeho registračního formuláře? Pokud uděláte registraci dostatečně jednoduchou a nabídnete lidem informace, po kterých touží, stane se váš e-mailový newsletter cenným zdrojem nových zákazníků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com