Dnešní dobu budou historikové v budoucnosti pravděpodobně označovat jako dobu mobilovou. Lidé dnes bez svých mobilních telefonů doslova neudělají ani krok. Schválně zkuste pozorovat lidi ve vašem okolí - jakmile mají chvilinku volného času, okamžitě sáhnou do kapes a začnou něco dělat na svých telefonech. Mobilní telefony jsou v dnešní době prakticky součástí našeho těla, takže není divu, že většina přístupů na internet se odehrává právě přes tyto kouzelné mašinky. Není se proto čemu divit, že se obchodníci snaží oslovit své zákazníky právě přes mobilní reklamy. Propagovat svou firmu pomocí PPC reklam na mobilních telefonech však není tak snadné, o čemž se již mnoho inzerentů stihlo přesvědčit. Proč je obtížné inzerovat na mobilních zařízeních?
Větší konkurence
Na mobilních zařízeních je bohužel mnohem větší konkurence než u PPC reklam na desktopu. Jak je to možné? Na mobilních telefonech se totiž mohou zobrazit i reklamy, které nejsou určeny primárně pro mobily. To znamená, že o pozice v SERP soutěží více reklam, přičemž však zobrazovacích slotů je méně. Zatímco na stránce s výsledky vyhledávání Google na desktopu máte k dispozici 11 slotů pro zobrazení PPC reklam, v mobilním zobrazení jsou pouze čtyři (dva nahoře a dva dole). Znamená to, že na mobilním zařízení máte mnohem menší šanci na to, aby se vaše reklama vůbec zobrazila.
Méně znaků pro vaše reklamy
►Mobilní reklamy se nezobrazují stejným způsobem jako reklamy na desktopu. Jelikož jsou displeje mobilních telefonů menší, často se vaše reklama z prostorových důvodů ořízne.
Menší množství znaků pro vaše reklamy způsobuje, že máte méně prostoru k předání svého marketingového sdělení potenciálním zákazníkům. Navíc si mnoho inzerentů menší limit znaků neuvědomuje a vytváří reklamy, které to nezohledňují. Reklamní text poté nedává smysl, což poškozuje jejich míru prokliku a skóre kvality.
Uživatelé mobilních telefonů mají odlišné motivace
►Lidé používají mobilní zařízení odlišně než u stolních počítačů. Většinou totiž mají méně času a hledají informace, které potřebují v danou chvíli použít.
Například uživatelé, kteří si chtějí koupit nový mobilní telefon, mohou strávit hodiny na svém stolním počítači zkoumáním všech různých technických specifikací. Na mobilních zařízeních tyto rešerše tak často neprovádějí, většinou již vědí, co chtějí a hledají jen nejvýhodnější nabídku, aby mohli okamžitě nakoupit. Pokud inzerent tyto rozdíly v motivaci nezohledňuje a vytváří identické reklamy pro počítače i mobilní zařízení, většinou se jeho kampaně nesetkají s přílišným úspěchem.
Proč chcete inzerovat na mobilních zařízeních?
Mobilní reklama nabízí řadu výhod:
1. Ziskovější konverze
Jelikož jsou uživatelé mobilních telefonů většinou již rozhodnutí, co chtějí, mívají reklamy na mobilních telefonech vyšší konverzní poměr. Mobilní reklama je navíc jediný způsob, jak vám Google umožňuje přijímat telefonické hovory přímo ze stránky s výsledky vyhledávání (tzv. reklamy s možností volání). Pokud je pro váš byznys důležitý kontakt se zákazníkem, je možnost telefonování 5–10krát ziskovější než kontakt pomocí vyplnění formuláře.
2. Větší objem vyhledávání
Podle statistik Google se provádí na mobilních zařízeních více vyhledávání než na počítačích. Ve skutečnosti více než 50 % všech kliknutí na reklamy Google Ads pochází z mobilních zařízení. Pokud tedy nemáte mobilní PPC kampaně, tito potenciální zákazníci vám budou chybět.
Jak psát skvělé mobilní textové reklamy
1. Vytvořte konkrétní reklamy speciálně pro mobilní vyhledávání
oogle bohužel neumí sám poznat, zda chcete, aby se vaše reklama zobrazovala na mobilních zařízeních nebo na stolních počítačích. Proto to musíte systému Google Ads výslovně sdělit. Chcete-li, aby se vaše reklama zobrazovala pouze na mobilních zařízeních, musíte tuto možnost zaškrtnout v okně vytváření reklamy. Jakmile to uděláte, Google bude vaši reklamu zobrazovat pouze na mobilních zařízeních.
2. Reflektujte v reklamě záměr mobilních uživatelů
Jak bylo uvedeno výše - uživatelé mobilních zařízení vyhledávají většinou s jiným záměrem než uživatelé stolních počítačů. Mobilní uživatelé chtějí okamžitě informace a chtějí na svém mobilním zařízení okamžitě jednat. Kvalitní reklama pro mobilní zařízení by tento záměr měla reflektovat a dávat návštěvníkovi najevo, že může provést okamžitou akci na svém mobilním telefonu - například uskutečnit objednávku nebo se s vámi okamžitě spojit pomocí reklamy s možností zavolání.
3. Poskytněte zákazníkům snadný způsob, jak vám zavolat
Pokud nabízíte službu, pro kterou je důležitý předchozí kontakt se zákazníkem, například právní služby, realitní kanceláře, pojištění a podobně, jsou reklamy s možností přímého volání ideálním způsobem. Telefonický kontakt totiž vede 5–10krát častěji k uzavření obchodu, než kontakt prostřednictvím mailu, chatu či webového formuláře.
►Reklamy s možností přímého volání využívají rozšíření o volání v Google Ads. Jak tuto funkci nastavit? Je to docela snadné.
Nastavení rozšíření o volání v reklamách je docela jednoduché. Vyberte kampaň, do které chcete přidat rozšíření o volání, a v nabídce v levém sloupci vyberte možnost Reklamy a rozšíření:
Vyberte možnost „Rozšíření“ a stiskněte znaménko plus.
Otevře se vám menu, ze kterého můžete vybrat „Rozšíření o volání“.
Toto rozšíření vám umožní přidat do vašich reklam telefonní číslo. Potenciální zákazník vám tak bude moci zavolat jediným kliknutím. Rozšíření o volání je možné aktivovat i jen na určitou denní dobu, typicky na čas, kdy máte otevřeno.
►Za každé kliknutí na reklamu, a tedy za zavolání, platíte stejně jako u jakékoli jiné PPC reklamy. Před spuštěním kampaně se proto ujistěte, že u telefonu bude mít v době provozu reklamy neustále někdo službu. Telefon, který nikdo nezvedá, zákazníka akorát odradí a vy vyhodíte peníze za kliknutí zbytečně.
Sledujte výkon reklam a optimalizujte
Zjistit, nakolik se vám nastavení mobilní reklamy povedlo, můžete pouze pečlivým měřením jejího výkonu a následným vyhodnocením získaných údajů, které poté využijete k optimalizaci. Na začátku doporučujeme optimalizovat míru prokliku, protože čím vyšší je míra prokliku, tím vyšší je skóre kvality, a tím je pravděpodobnější, že se vaše reklama zobrazí na mobilních zařízeních. Můžete zkusit také například A/B testování pomocí rovnoměrného spouštění dvou reklam. Následně můžete zjistit, která reklama funguje lépe, a to na základě jakékoli metriky, pro kterou optimalizujete.
Budoucnost internetu je v mobilních zařízeních. Jakmile dokážete přizpůsobit vaše PPC reklamy pro mobilní telefony tak, abyste z nich dostali maximální výkon, získáte přístup k obrovskému množství potenciálních zákazníků a dostanete se před vaši konkurenci, která zatím své reklamy pro mobilní zařízení neoptimalizuje.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com