Pokud působíte v oblasti finančního poradenství a finančního plánování, pak se pohybujete v náročném konkurenčním prostředí, kde vyniknout a získat nové klienty není vůbec jednoduché. Ať už jako finanční poradce teprve začínáte, nebo již spravujete rozsáhlé portfolio klientů, vaším cílem je získávat stále nové klienty. Jak toho ale dosáhnout v dnešní složité době, kdy jsme neustále omezováni restrikcemi souvisejícími s koronavirem a navazování nových osobních kontaktů a budování sítě klientů je značně zkomplikované? Řešením je digitální marketing.
Chcete-li obstát v tvrdém konkurenčním boji a prokázat svou odbornost v oblasti finančních služeb, musíte se zaměřit na vytvoření a implementaci strategie digitálního marketingu.
Používejte marketingové nástroje, které vám přivedou nové klienty
Digitalizace je velkým tématem již řadu let, a to v téměř všech oblastech našeho života. S pandemií koronaviru se však virtuální online svět stal ještě žádanějším než kdykoliv předtím. Abyste byli svým stávajícím i potenciálním klientům stále na blízku, je třeba využívat digitální nástroje, které vám toto spojení umožní.
Vytvořte si responzivní web
V první řadě byste měli zapřemýšlet nad vytvořením webových stránek prezentujících vaše služby. Důležité je, aby byl web responzivní, tedy aby jeho zobrazení bylo optimalizováno i pro chytré telefony či tablety. Webové stránky jsou vaší hlavní prezentací, proto byste se zde měli popsat co nejlépe a rozepsat všechny nabízené služby. Texty by měly být optimalizovány pro vyhledávače, aby vám zajistily zobrazení na předních místech vyhledávačů.
Zapište se do místních adresářů
Jedním ze způsobů, jak navázat online kontakt se svými potenciálními klienty, je vytvořit si zápis v místních adresářích. Ty dominují na stránce s vyhledáváním a umožňují zájemcům najít firmu nebo osobu poskytující hledané služby v jejich blízkosti. Před samotným zápisem do místního adresáře vám nestačí znát jen oblast, na kterou chcete cílit. Důležité je zapřemýšlet také nad tím, kdo je vlastně vaším ideálním klientem. Jakmile si vytvoříte profil svého potenciálního klienta, bude pro vás mnohem snazší zvolit místo a způsob zápisu a správně zacílit na budoucí klienty z vašeho okolí. Přidáte-li při zápisu navíc ještě vhodná klíčová slova, posunete se ve vyhledávání na vyšší pozice. Digitální adresáře jsou vaší bezplatnou reklamou, pro jejich fungování je však nezbytné, abyste je udržovali neustále aktualizované, zejména pak kontaktní údaje. K těm nejpoužívanějším internetovým adresářům firem u nás, do kterých vám doporučujeme zapsat se, patří Moje firma na Googlu nebo Firmy.cz.
Sociálních sítí funguje celá řada a rozhodně nejste schopni obsáhnout působení na všech. Vy jakožto specialisté na finanční služby byste se měli prvořadě zaměřit na profesní sociální médium, kterým je LinkedIn. Zde se setkávají profesionálové z nejrůznějších oblastí a firem a jen v České republice má téměř dva miliony uživatelů. Při vytváření profilu na LinkedInu je třeba dbát na to, abyste důkladně vyplnili svůj profil - uveďte do něj podrobné informace o vašem vzdělání a zkušenostech, dejte potenciálním klientům vědět, s čím vším se na vás mohou obrátit a nabídněte jim možnost první konzultace zdarma. Navažte kontakty s vašimi stávajícími klienty a požádejte je, aby vás doporučili svým kontaktům – tak můžete snadno rozšířit svou profesní síť. Zároveň si všímejte důležitých milníků u všech vašich kontaktů, jako jsou změna pracovní pozice, kariérní posun nebo významná životní událost -poblahopřejte jim a využijte této příležitosti k navázání konverzace, kterou můžete nenásilně nasměřovat k tématu finančních plánů do budoucna a nabídce vaší pomoci.
Účastněte se online akcí
I v době omezených sociálních kontaktů se můžete se svými stávajícími i potenciálními klienty scházet – a to online. Účastněte se nejrůznějších akcí, konferencí a vzdělávacích programů, během kterých máte možnost setkávat se se zajímavými lidmi a navazovat nové kontakty. Nezapomeňte se pak o své nově nabyté zkušenosti podělit se svými kontakty na sociálních sítích nebo prostřednictvím newsletteru či blogového příspěvku na vašem webu a ukažte jim, že jsme opravdovým odborníkem ve svém oboru, který na sobě neustále pracuje.
Zapojte se do guest bloggingu
Dalším ze způsobů, jak se podělit o své odborné znalosti a přilákat nové klienty, je obsahový marketing. Můžete si psát blog na svém webu, na který budete zvát své klienty prostřednictvím newsletteru nebo příspěvků na sociálních sítích, nebo můžete publikovat své tematické články na cizím webu či blogu. Tato SEO technika se nazývá guest blogging a je výhodná jak pro vás, tak pro protistranu. Vy napíšete hodnotný obsah, kterým obohatíte cizí blog. Díky tomuto příspěvku na cizím blogu se o vás dozví zcela nové publikum, které můžete pomocí zpětného odkazu přivést na své stránky a získat tak potenciální klienty. U guest bloggingu je však důležité dohodnout se na spolupráci s tematicky zaměřeným webem nebo blogem, kde budete mít jistotu, že si váš příspěvek přečtou lidé, které daná tematika zajímá. I když nad vymýšlením poutavého tématu, sepsáním článku a výběrem vhodného partnera pro publikaci strávíte možná dost času, který vám nikdo nezaplatí, můžete díky této bezplatně poskytované službě získat spoustu nových klientů, kteří vám vaši počáteční ztrátu brzy vynahradí.
Požádejte klienty o reference
Sami určitě dobře víte, že nejlépe se noví klienti získávají na doporučení, která jim dají známí, přátelé a rodina. Taková doporučení byste měli využít i v online světě, a to v podobě online recenzí. Požádejte proto své stávající klienty, zda by vám mohli napsat recenzi na váš web či sociální sítě, na kterých jste aktivní – můžete jim za to slíbit i nějakou přiměřenou odměnu, která je bude motivovat, aby se o své zkušenosti s vámi podělili s ostatními. Další recenze, které jsou pro váš budoucí vývoj velmi důležité, jsou ty, které se vyskytují u vašeho profilu ve službě Moje firma na Googlu. Zde mohou recenze přidávat úplně všichni lidé, a to nejen vaši klienti, ale třeba i konkurence. Proto je velmi důležité, abyste si recenze pravidelně kontrolovali a hlavně na ně reagovali. Když poděkujete za pozitivní recenzi, je to pro vás plus, nicméně velmi důležité je reagovat především na negativní recenze – omluvit se, vysvětlit, případně uvést vše na pravou míru a nabídnout řešení. Díky tomu ostatní čtenáři uvidí, že vám záleží na zachování dobrého jména a že máte snahu danou situaci vyřešit – a že třeba některá negativní recenze není vůbec oprávněná.
Nástroje digitálního marketingu jsou skvělým způsobem, jak získat nové klienty pro vaše finanční služby. Jedná se o cestu, na které je třeba neustále pracovat a jejíž cíl neuvidíte hned. Věřte ale, že vaše úsilí se vám vyplatí. Díky digitálnímu marketingu máte možnost ukázat světu, že jste opravdovým odborníkem a člověkem, na kterého se mohou lidé s důvěrou obrátit. Internetový marketing se vám rozhodně vyplatí. Proto neváhejte a dejte o sobě vědět. Pokud však v online světě teprve začínáte, a nejste si jisti tím co děláte, kontaktujte naši agenturu na adrese https://www.ppcprofits.cz/. Pomůžeme vám získat nové klienty, tak jako mnoha webům před vámi.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com