Dynamické reklamy ve vyhledávání jsou PPC reklamy, které se zobrazují na základě obsahu vašich stránek. Google v podstatě prochází vaše stránky a poté odpovídá na vyhledávané výrazy, které úzce souvisí s obsahem na vašich stránkách. Součásti PPC inzerátu, jako je nadpis a vstupní stránka, jsou u tohoto typu reklam dynamicky generovány, tak aby odpovídaly hledanému výrazu. Jelikož dynamické reklamy využívají k cílení inzerátů obsah vašeho webu, představují ideální řešení pro inzerenty, kteří spravují rozsáhlý web se stovkami položek.
Dynamické reklamy v takovém případě vytvoří tisíce inzerátů založených na vašem obsahu, což umožňuje větší shodu mezi hledaným výrazem, vyhledávací reklamou a vstupní stránkou a tím zvyšuje skóre kvality. V tomto příspěvku si povíme o některých pokročilých způsobech použití tohoto užitečného marketingového nástroje.
Proč používat dynamické vyhledávací reklamy (DSA)
Jak již bylo zmíněno, DSA jsou skvělé pro zachycení mnoha dalších klíčových slov, která by vás možná ani nenapadla. Jsou také skvělé pro webové stránky, které mají příliš mnoho produktů, než aby bylo časově a finančně rentabilní vytvořit jednotlivé kampaně nebo reklamní sestavy zacílené na všechny možné varianty produktů. Dalším důvodem může být, pokud si nejste jisti, zda jste do svých kampaní zahrnuli všechny vaše produkty nebo služby. Správně optimalizované dynamické reklamy vám umožní zvýšit návštěvnost vašeho webu, zlepšit konverzní poměr a zvýšit efektivitu PPC kampaní.
►Použitím dynamicky generovaných reklam také získáte více času a prostředků na to, abyste se zaměřili na nejprodávanější produkty nebo produkty s největší návratností investic.
Možnosti cílení DSA
Google doporučuje nastavit reklamní sestavy DSA podle jednotlivých kategorií vašeho webu. Tyto kategorie budou automaticky vytvořeny na základě obsahu vašich webových stránek. Ve většině případů automatické rozdělení do kategorií funguje skvěle. Existují však případy, kdy tato možnost neposkytuje dostatečnou segmentaci pro to správné cílení reklam.
►Pokud si myslíte, že pro důkladnější optimalizaci budete potřebovat jiné nebo podrobnější rozčlenění kategorií, můžete vyzkoušet cílení podle vlastních seznamů nebo konkrétních webových stránek.
Cílení na konkrétní webové stránky
Pokud není k dispozici požadovaná kategorie, je možné použít cílení podle konkrétních webových stránek. Řekněme, že na vašich webových stránkách prodáváte příslušenství pro tiskárny a chcete v jedné skupině cílit na všechny produkty týkající se tonerů. Pokud adresy všech vašich produktů týkajících se tonerů obsahují v URL řetězec /tonery/, můžete cílit na všechny stránky, které mají v URL „tonery“. Kromě toho můžete vytvořit specifická pravidla pro cílení na různě definované skupiny stránek nebo i na jednotlivé stránky. Můžete například cílit na stránky, které obsahují v URL „tonery“, a navíc obsahují určitá klíčová slova v obsahu, například Konica Minolta.
►Tento typ cílení vám pomůže segmentovat vaši kampaň podle jednotlivých produktů a nabídnout rozdílné ceny za proklik, tak abyste mohli optimalizovat kampaň pro co nejvyšší výkon.
Cílení podle vlastního informačního kanálu stránek
Můžete také tvořit vlastní seznamy stránek s konkrétními seznamy URL adres, na které chcete cílit, a poté je uspořádat a třídit podle štítků, které jim přidělíte. Tyto seznamy stránek mohou obsahovat například nejlépe hodnocené nebo nejprodávanější zboží, zboží s určitými vlastnostmi, nové produkty, produkty ve slevě a podobně. Můžete také označit URL adresy, které chcete z cílení vyloučit.
►Například, můžete vytvořit vlastní seznam URL adres vašich nejprodávanějších produktů nebo produktů, které jsou ve slevě. Můžete také vytvořit skupiny pro každý typ produktu zvlášť. Použití vlastních seznamů stránek je velmi praktický a užitečný způsob, jak segmentovat vaši kampaň pro dosažení optimálního výkonu.
Nahrávání vlastního informačního kanálu stránek
Budete potřebovat šablonu pro data informačního kanálu stránek, což je v podstatě tabulka s minimálně dvěma sloupci. V jednom se nachází URL stránky a ve druhém jeden nebo několik štítků oddělených středníkem, ve kterých mohou být uvedeny všechny možné informace potřebné k filtrování a kategorizování. Záleží jen na vás, jaké štítky si vytvoříte.
Po vytvoření tohoto vlastního seznamu jej musíte vložit do Google Ads. Je to docela snadné.
- Přihlaste se k účtu Google Ads.
- V pravém horním rohu účtu klikněte na ikonu klíče a poté v části „Nastavení“ zvolte „Firemní údaje“.
- Klikněte na tlačítko plus (+) a poté vyberte možnost „Zdroj stránek“.
- Zadejte název zdroje.
- Klikněte na „Vybrat soubor“ a připojte soubor informačního kanálu.
- Nakonec klikněte na „Použít“.
►URL adresy v informačním kanálu systém schvaluje poměrně dlouho, a postupně proto buďte trpěliví, jelikož to může trvat i několik dnů.
Připojení vlastního zdroje
Dále budete muset přejít do nastavení kampaně a kliknout na položku „Dynamické reklamy ve vyhledávání“. Zde můžete vybrat buď možnost „Používat výhradně adresy URL z mého zdroje stránek“, nebo „Používat index Googlu mého webu“ a připojit vlastní zdroj stránek, který jste nahráli. Podle velikosti připojeného souboru to může trvat i několik dní, než Google prohledá informační kanál stránky a začne zobrazovat reklamy.
Organizace pomocí vlastních štítků
Pomocí štítků můžete rychle a jednoduše organizovat všechny své produkty podle typu nebo značky a vytvářet vlastní reklamní sestavy pro jakoukoli skupinu, na kterou chcete cílit. Můžete rozdělit své zboží podle typu výrobku, značky, cenového rozpětí nebo podle nejprodávanějších produktů. Můžete je například uspořádat i podle jednotlivých značek a vytvořit štítky pro komponenty HP, Brother, Lexmark a podobně. To vám umožní nabízet různé ceny za proklik na základě výkonu jednotlivých kategorií.
►Je dobré se ujistit, že jsou štítky jasně definovány, abyste je mohli v budoucnu snadno aplikovat na nově zařazené produkty. Pokud tedy v budoucnu přidáte celou novou řadu tonerů nebo inkoustových kazet, budete moci snadno aplikovat správný štítek tak, aby tyto nové produkty mohly ihned začít fungovat v již běžících reklamních sestavách.
Vyloučení pomocí štítků
Můžete také vytvořit vlastní štítek pro všechny produkty, které chcete z reklamní kampaně vyloučit. Řekněme, že nechcete cílit na žádné propojovací kabely, protože ROAS tohoto zboží je příliš nízká, nebo chcete vyloučit z propagace zboží, které není momentálně na skladě. Vytvořte štítek, do kterého zařadíte URL adresy všech těchto produktů a rychle je tak ze seznamu cílení vyloučíte.
Optimalizace DSA
Přestože používáte kampaň, která neobsahuje klíčová slova, nezapomeňte důsledně kontrolovat přehledy návštěvnosti a výkony jednotlivých kategorií. Upravujte ceny za proklik u jednotlivých produktů a kategorií, tak abyste dosáhli co nejvyššího výkonu a návratnosti investovaných prostředků.
"Používání vlastních zdrojů stránek vám může poskytnout další způsob, jak strukturovat Dynamické reklamy ve vyhledávání, pokud kategorie, které vám automaticky vytvořil Google, nejsou strukturovány tak, aby vyhovovaly vašim záměrům. "
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com