Ať už s PPC reklamou začínáte, nebo jste specialistou v oboru, vždy je pro vás velice důležitý konverzní poměr. Jaké druhy testování jsou vhodné pro lepší CRO? A proč je optimalizace konverzního poměru tak důležitá?
Co je to CRO?
CRO je zkratka pro optimalizaci konverzního poměru. Nicméně, CRO není to jediné, na co byste se měli zaměřit. Když optimalizujete jednotlivé PPC kampaně, měli byste dobře zvážit, které metriky vaše firma potřebuje sledovat.
Základní otázkou jsou pro vás cíle. Je to počet objednávek, posílení brandu, nebo počet telefonátů od vašich zákazníků?
Co vše zahrnuje optimalizace konverzního poměru?
Úspěšný CRO program vyžaduje testování. Můžete formulovat názory a hypotézy týkající se vašich webových stránek, ale odpovědi je nutné hledat také v analytice. Možná si teď říkáte, proč dále nepoužívat osvědčené postupy, které vám třeba jinde fungovaly. Ale tyto postupy zkrátka pokaždé fungovat nemusí. Dokonce existují postupy, díky nimž i vaše PPC reklamy mohou fungovat ještě lépe.
Co byste měli v PPC testovat?
Vše, co děláte je závislé na uživatelích, kteří denně vyhledávají informace na internetu. Co tedy tito uživatelé potřebují vědět, aby si na vás udělali pozitivní názor a získali jste jejich pozornost? Každý test, který provádíte, musí mít svůj důvod. Jaké výstupy z něj chcete získat?
Google Analytics
Informace, které získáte z Google Analytics, vám mohou pomoci určit, co vše by bylo dobré v rámci vaší kampaně otestovat. Existují nějaké problémové webové stránky, ze kterých například uživatelé okamžitě odcházejí? Vracejí se uživatelé na váš web, ale neprovádí žádnou konverzi?
Účet Google AdWords nebo Sklik
Data z Google AdWords jsou stejně důležitá jako data z Google Analytics. Zjistěte, na které reklamy lidé klikají nejvíce, na která klíčová slova se vaše reklama nejvíce zobrazuje, zda jsou mezi těmito klíčovými slovy také výrazy, které nakonec nesouvisí s vaším produktem, a nechcete,, abyste se při jejich vyhledávání zobrazovali, nebo zda vaše kampaň plní vámi stanovené cíle.
Popřemýšlejte pak nad tím, zda z daných PPC reklam posíláte uživatele na tu nejvhodnější vstupní stránku.
Heat mapy
Heat mapy neboli teplotní mapy jsou také velice užitečným, i když mnoha firmami ještě neobjeveným prostředkem testování chování uživatelů na vašem webu. Prozradí vám, kam vaši uživatelé klikají, a jsou důležitým podkladem pro zlepšení použitelnosti webu.
Mezi nástroje pro heat mapy patří například ClickHeat nebo CrazyEgg.
Tyto nástroje nenabízí jen pohled na to, kam uživatelé na vašem webu klikají, ale také jak scrollují, nebo kam se pohybují kurzorem.
Kombinací výše zmíněných nástrojů získáte informace, které vám pomohou zjistit, co je vhodné otestovat.
Otestujte své vstupní stránky
Velmi důležité je zjistit, zda vaše vstupní stránky uživatelům nabízí přesně to, co potřebují vědět, aby se rozhodli k nákupu. Existuje hned několik testů, které vám pomohou s optimalizací vstupních stránek tak, aby vaše kampaň dosáhla požadovaných výsledků.
A/B testování
A/B testování spočívá ve vytvoření dvou variant vstupní stránky. Každá verze se může lišit například nadpisem, tlačítky, počtem polí ve formuláři, barevným provedením, obrázky, základním textem atd. Při tomto typu testování však zvolte jen jeden parametr, jinak nebudete mít šanci poznat, co konkrétně na vaše zákazníky nejlépe zafungovalo.
Testy s různými URL adresami
Tento způsob testování vyžaduje PPC účet. Můžete například snadno otestovat konkrétní kampaně rozdělením na různé URL adresy s cílem zjistit, která z nich funguje nejlépe.
Závěr
Proč je tedy optimalizace konverzního poměru tak důležitá? Můžete mít nejlépe nastavenou PPC reklamu, ale pokud nebudete mít vyladěnou vstupní stránku tak, aby docházelo ke konverzím, bude veškeré vaše úsilí zbytečné.
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: ppchero.com, google.com, wordstream.com, searchengineland.com