Zvyšte návratnost investice do PPC

Zvyšte návratnost investice do PPC
Chtěli byste zvednout ROI své PPC kampaně? Jistě, kdo by nechtěl. Návratnost prostředků investovaných do reklamy (ROI) je nejdůležitějším faktorem, který rozhoduje, jestli vám reklama vydělá peníze, nebo ne.

Chtěli byste zvednout ROI své PPC kampaně? Jistě, kdo by nechtěl. Návratnost prostředků investovaných do reklamy (ROI) je nejdůležitějším faktorem, který rozhoduje, jestli vám reklama vydělá peníze, nebo ne. Prozkoumejte následující tipy. Možná vám některý pomůže zvrátit hru ve váš prospěch a udělat z PPC reklamy stabilní zdroj příjmů.

Nejvyšší pozice nejsou vždy nejlepší

Možná to zní divně, ale je to tak. Samotné pozice vám účty nezaplatí. Důležité jsou konverze a návratnost prostředků investovaných do reklamy. Pokud je reklama udělaná dobře, můžete získat stejné množství konverzí i na nižších pozicích, kde ovšem utratíte mnohem méně za proklik.

Používejte automatická pravidla

Zkušení PPC profesionálové často používají pro správu své kampaně automatická pravidla. Automatická pravidla dokážou velmi zjednodušit práci s PPC kampaní, obzvláště v době, kdy nemáte příliš času se správě kampaně věnovat. Můžete s jejich pomocí nastavit spoustu věcí, například vypínání a zapínání kampaní v předem určeném čase nebo v určité dny, úpravu ceny za proklik nebo automatické pozastavení reklam či klíčových slov při předem stanovených podmínkách, jako je například nízký výkon.

Použijte název své značky jako klíčové slovo

Možná se ptáte, z jakého důvodu? Vždyť na název vaší značky jste pravděpodobně na prvních pozicích ve vyhledávání zcela přirozeně. Přirozené výsledky vyhledávání však nestačí. Pokud v PPC reklamě nebudete cílit na svou značku, může této příležitosti využít vaše konkurence a zobrazovat se ve vyhledávači úplně nahoře nad přirozenými výsledky vyhledávání. A to určitě nechcete.

Zkuste do svých inzerátů přidat ceny

Důležitým faktorem, který dokáže ovlivnit CTR reklamy je cena. Pokud je cena vašeho výrobku příliš vysoká, lidé raději kliknou na konkurenční reklamu, i přestože se zobrazuje pod vámi. Naopak, pokud jsou vaše ceny lepší než u konkurence, můžete získat kvalitní návštěvníky, přestože se váš produkt nenachází na prvních místech placených výsledků. Můžete tak získat návštěvníky levněji než vaše dražší konkurence. Vyzkoušejte umístění ceny v titulku nebo v popisu inzerátu. Pokud často měníte cenu svých produktů, ujistěte se, že cena uvedená v PPC reklamě odpovídá ceně uvedené na webu.

Pravidelně kontrolujte podíl zobrazení

Pravidelně kontrolujte podíl zobrazení

Podíl zobrazení je podíl skutečného počtu zobrazení vaší reklamy a počtu zobrazení, kterého byste mohli v ideálním případě dosáhnout. Pokud přicházíte o velké množství zobrazení, měli byste upravit nastavení kampaně. V rozhraní Adwords se dozvíte, jestli je nízký podíl zobrazení způsobený nedostatečným rozpočtem, nebo příliš nízkým umístěním reklamy.

Pravidelně analyzujte přehled historie změn

Pravidelně prohlížejte přehled historie změn a porovnávejte údaje se změnami výkonu reklamních sestav. Pokud zjistíte, že vaše kampaň nebo sestava vykazuje nižší výkon než v minulosti, z přehledu historie změn můžete zjistit, co tuto negativní změnu způsobilo, a napravit chybu. Pokud vaše reklamní sestava začne vykazovat lepší výsledky, můžete identifikovat zásah, který k tomu vedl, a uplatnit jej i v ostatních reklamních sestavách.

Používejte „silná“ slova

V nadpisech a textech reklam často používejte slova, která vyjádří vlastnosti vašeho produktu a přitom vzbudí čtenářovy emoce. Buďte kreativní a zkuste použít některé méně obvyklé výrazy. I u běžného produktu, jako je například vysavač, můžete jeho výkon popsat jako dechberoucí, zuřivý, brutální, popřípadě nezkrotný. Pozornost zákazníka tak zaujmete mnohem lépe než prostou informací „výkon 1600 W“. Slova jako fenomenální, neuvěřitelný, nebo velkolepý přitáhnou pozornost návštěvníků a zajistí vám vyšší CTR na úkor konkurence, která používá nudné, nicneříkající výrazy.

Odlište se od konkurence

V každém odvětví se časem ustálí určité metody, které se snaží používat všichni. Většina podnikatelů v konkurenčním prostředí se snaží od ostatních odkoukat metody, které vedou k jejich úspěchu. Výsledkem je, že účinné postupy k zaujetí pozornosti zákazníka ztrácejí na účinnosti, když je používají všichni. Snažte se od konkurence co nejvíce odlišit a přitáhnout tak pozornost návštěvníků ke své reklamě. Je třeba testovat, co bude fungovat a co ne, ale porušování zažitých pravidel vám umožní vyniknout nad ostatní.

zdroj: google.com, marketingland.com, searchengineland.com

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp