
Přizpůsobte se změnám ve správě PPC
Každý rok se zdá, že půjde o rok největších změn, co se správy PPC reklamy u B2B podniků týče. Ale letos je toto tvrzení skutečně pravdivé. Růst umělé inteligence (AI) se spolu s pokračujícím důrazem na ochranu osobních údajů odráží v celém našem odvětví. Není divu, že mnoho inzerentů přemýšlí, co v této době změn udělat nejdříve. V tomto plánku vám doporučím tři PPC strategie, které můžete ve svém B2B podnikání využít k tomu, abyste si udrželi náskok oproti konkurenci i v roce 2024.
3 PPC strategie k vyzkoušení v roce 2024
Využijte video marketing nejen pro zvýšení povědomí o vaší značce
Videa se v marketingu a reklamních kampaních dostávají stále více do popředí a jejich význam neustále roste. Zatímco dříve bylo video v reklamách považováno za příjemnou změnu, letošní rok je prakticky vyžadováno. Proto stále častěji používáme videa v reklamách i pro naše B2B klienty.
Z praxe: Nedávno jsme opět navázali kontakt s naším bývalým klientem. Jeho předchozí reklamní agentura se úzce soustředila na konverze ve vyhledávání a klíčová slova. A pro budování povědomí o značce dělala jen málo. V důsledku tohoto přístupu náš bývalý klient ztratil téměř celý svůj značkový provoz z vyhledávání i důležité potenciální zákazníky.
Ve chvíli, kdy jsme opět převzali správu jeho účtu, začali jsme situaci pozvolna otáčet. Z určitého měsíčního rozpočtu jsme vzali malou částku na zvýšení povědomí o značce. Vytvořili jsme si denní rozpočet na reklamní kampaň pro videoreklamu. O víkendech jsme tento rozpočet vypínali, abychom se dostali o něco dále. Netrvalo ani dva měsíce a už jsme mohli pozorovat, jak se opět začala vracet návštěvnost.
Video skvěle funguje pro zvyšování povědomí o značce, ale dokáže toho mnohem víc.
Například: Náš klient má k dispozici několik skvělých videí, která předvádějí, jak fungují jejich robotické produkty. Tato videa jsme začali používat v reklamních kampaních. Všichni jsme spokojeni s nízkou cenou zobrazení a počtem lidí, kteří zhlédnou celé video, prokliknou a na závěr provedou konverzi.
V tomto případě se nám povedlo zvýšit nejen povědomí o značce, ale také konverze! Videa se skvěle hodí k opětovnému použití napříč vašimi reklamními a marketingovými kanály. Využívejte videa napříč celým svým online marketingem, ne pouze jednorázově.
Pokračujte v testování kampaní a kreativních nástrojů s umělou inteligencí
Jak už jsme zmínili, umělá inteligence má hluboký dopad na naše odvětví – odvětví, které bude neustále růst. A právě zde se dostáváme k tématu kampaní Google Ads Performance Max. Možná jste už minulý rok Performance Max vyzkoušeli, ale rozhodli jste se jej pozastavit. Nyní nastává čas znovu ho otestovat.
A přesně na tohle se momentálně zaměřujeme.
Někteří naši B2B klienti měli v loňském roce potíže s Performance Max, zejména co se kvality vedení týče. Je tu však nový rok a s ním i nová příležitost znovu otestovat reklamy řízené umělou inteligencí. Dnes máme o Performance Max více informací. Také věřím, že Google pracuje na vylepšení tohoto typu kampaně. Takže určitě stojí za to vyzkoušet ho znova.
Upřímně řečeno, kampaně s umělou inteligencí jsou hrou budoucnosti. Určitě se vyplatí začít je používat včas, abyste z těchto reklamních kampaní vytěžili co nejvíce. A pokud vaše konkurence v této oblasti zaostává, vytváří vám tak skvělé příležitosti.
Umělá inteligence umožňuje úplným nováčkům znovu použít a někdy vytvořit od samého začátku cenná marketingová aktiva, která můžete využít ve své reklamní kampani. Tyto nástroje jsou skvělé i pro ty, kteří nemají dostatečné množství finančních prostředků na reklamu.
Nezapomeňte na klasiku
Při všech těch řečech o video marketingu a umělé inteligenci je jednoduché zapomenout na osvědčené strategie, které se vám v minulosti osvědčily a jsou stejně důležité i v dnešní době. Zdůraznit můžeme například začlenění signálů důvěry na vstupní stránky. To je něco, o čem mluvíme neustále dokola a stále toto pravidlo platí.
Signály důvěry, jako jsou reference zákazníků, mohou přesvědčit nerozhodné kupující o provedení konverze. A jsou nezbytné, pokud vaše značka ještě není dostatečně známá. Možná si myslíte, že je tato strategie jasná.
Ale právě minulý týden nám náš nový klient ukázal návrh své vstupní stránky, na kterou byl velmi hrdý. Stránka vypadala skvěle. Měla přesvědčivou marketingovou kopii a konzistentní branding. Ale něco důležitého na ní chybělo. Neměla žádné signály důvěry.
Můžete sice celý den mluvit o tom, jak jsou vaše nabízené produkty a služby skvělé. Přesto tato marketingová strategie nebude mít nikdy takovou váhu jako slova vašich zákazníků popisující jejich vlastní zkušenosti spolupráce s vámi.
Co z toho vyplývá?
Aktualizujte sledování Google Ads na režim souhlasu pro uživatele z EU. Režim souhlasu vám umožní získat od uživatelů souhlas například s udržováním funkcí remarketingu publika založeného na značkách.
Nezůstávejte v roce 2024 pozadu
PPC se mění. Ale jeho části zůstávají stejné. Využijte nové možnosti umělé inteligence a video marketing. Ale nezapomínejte, že osvědčené strategie, které jste používali dlouhé roky, vám budou dobře sloužit i dnes.