Obsah, který doručujete uživateli během jeho cesty ke konverzi, je klíčovým faktorem, který rozhoduje, zdali si návštěvník nakonec něco koupí, nebo zda odejde utratit své peníze k vaší konkurenci. V tomto článku si ukážeme, jak a proč je obsah důležitý, a seznámíme se s několika tipy na jeho vylepšení.
Text reklamy
Text PPC reklamy bude tím prvním, co uživatel uvidí. Aby nebyl i tím posledním, musí tento text být natolik lákavý, aby dokázal uživatele přesvědčit o tom, že je dobrý nápad na vaši reklamu kliknout. Je také velice důležité, aby se sdělení komunikované vaší reklamou shodovalo se sdělením, které komunikuje vaše vstupní stránka. Musí zkrátka na první pohled vidět, že se dostal tam, kam potřeboval.
►Pokud uživatel získá pocit, že na vstupní stránce nenalezl přesně to, co jste mu v reklamě slibovali, s největší pravděpodobností bude zklamaný, rozzlobený a odejde, aniž by si u vás něco koupil.
Nadpisy a podnadpisy
Jakmile uživatele přesvědčíte, že by vaše stránka mohla být řešením jeho problému, a přimějete jej ke kliknutí
na reklamu, je důležité okamžitě jeho očekávání potvrdit obsahem vstupní stránky. Kromě poutavého obrázku bude nadpis a podnadpis s největší pravděpodobností první věcí, kterou uživatel na vaší vstupní stránce zaregistruje. Je důležité, abyste v nadpisu a podnadpisu znovu upoutali jeho pozornost prostřednictvím neodolatelné nabídky.
Jak napsat přitažlivý nadpis a podnadpis:
- Zaměřte nadpis na uživatele. Nemusíte mu říkat, jak jste vy, vaše firma nebo váš produkt skvělí, místo toho jim sdělte, jaký budou mít z vašeho produktu či služby prospěch a jak jim pomůže s vyřešením problému, který je momentálně tíží.
- Nadpis i podnadpis by měly být stručné a snadno pochopitelné, aby návštěvník nemusel příliš přemýšlet nad smyslem toho, co se mu snažíte sdělit.
Obsah vstupní stránky
Výzkum je zásadní pro veškerý copywriting, ale zejména pro obsah vstupní stránky. Průzkum vám umožní lépe porozumět tomu, o jaký obsah mají vaši uživatelé zájem, jaké další informace potřebují před tím, než se rozhodnou zakoupit si váš produkt, a také jaký obsah má potenciál je rozptylovat a zabraňuje tak konverzím. Vaše vstupní stránka, a tedy i váš obsah, by měla uživatelům vyprávět příběh. Zde je několik tipů pro obsah vstupní stránky:
- Text vaší vstupní stránky by měl být důkladně strukturován. Využijte typografické prvky, jako jsou nadpisy h2 a h3, odrážky nebo seznamy v celém obsahu vaší vstupní stránky. Uživatelé neradi čtou dlouhé bloky textu. Přehledné strukturování jim umožní rychle najít informaci, kterou hledají.
- Ujistěte se, že je váš text snadno pochopitelný. Pokud uživatelé dokážou informace na vaší vstupní stránce snadno přečíst a pochopit, budou mít ve vaši nabídku větší důvěru a snáze je tak přesvědčíte ke konverzi.
Formulář a výzva k akci
Přesvědčili jste tedy uživatele, aby klikl na vaši reklamu a na vaší vstupní stránce se rozhodl, že vaše služby nebo produkty pro něj budou dobrou volbou. Co je třeba udělat dál? Nyní zbývá poslední krok, přesvědčit uživatele k vyplnění objednávkového formuláře a kliknutí na tlačítko výzvy k akci (CTA). Ať už je cílem konverze zakoupení produktu či služby, nebo registrace do e-mailingového newsletteru, text formuláře a výzvy k akci hraje důležitou roli při objasňování dalších kroků, které by měl uživatel udělat. Nadpisy formulářů a CTA mohou uživatelům sdělit, jaké by měly být jejich další kroky a co mohou očekávat, pokud vyplní své údaje a stisknou akční tlačítko. Zde je několik tipů pro formulář a text výzvy k akci:
- Použijte výzvu k akci pro objasnění dalších kroků. Tlačítko s výzvou k akci může být součástí formuláře nebo se může nacházet samostatně na stránce. Ať tak či onak, ujistěte se, že používáte jasný, jednoznačný jazyk, abyste zamezili jakýmkoli nejasnostem a pochybám uživatele.
- Dbejte na to, aby formuláře měly přesvědčivý nadpis. Uživatelé obvykle nejsou příliš nadšeni z toho, že by měli poskytnout své osobní údaje. Ujistěte se, že nadpis formuláře je dostatečně motivující, aby je k tomu přesvědčil.
V konverzním trychtýři je mnoho míst, kde můžete oslovit potenciální zákazníky. Každé z nich je důležité, jelikož pomocí správně zvolených textů můžete odstranit možné pochyby zájemců o vaše produkty a posunout je blíže ke konverzi. Výše uvedené tipy jsou dobrým začátkem k tomu, abyste dokázali psát texty, které zlepší konverzní poměr vašich stránek a celkovou efektivitu reklamních kampaní. Nezapomeňte také pravidelně sledovat, jak se změny ve vašich textech projevují na výkonu reklamních kampaní, a výsledky průběžně analyzujte.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com