Pokud vaše firma není v dnešním světě online, přicházíte o obrovský počet potenciálních zákazníků. To platí pro jakýkoli typ podnikání bez rozdílu, ale zejména pro restaurace. Vzhledem k tomu, že 57 procent hostů zkoumá restaurace online ještě před jejich návštěvou, nepotřebuje vaše restaurace mít pouze web – potřebuje mít naprosto skvělý web. Co by tedy prvotřídní web vaší restaurace měl obsahovat?
Zaměřte se na následující prvky:
1. Kvalitní design
2. Aktualizovaný jídelní lístek
3. Možnost online rezervace
4. Kontaktní informace
5. Odkazy na sociální média
6. Analýzu návštěvnosti
1. Kvalitní design
Jednou z nejdůležitějších věcí, kterou webové stránky vaší restaurace potřebují, je moderní design, který odpovídá vaší značce a vzhledu vaší restaurace. Pokud nemáte dostatečný rozpočet na profesionálního webdesignéra, můžete použít některou z řady přizpůsobitelných šablon určených speciálně pro restaurace. Použitím jedné z těchto šablon a několika profesionálních fotografií interiéru vaší restaurace, jídla a personálu vytvoříte unikátní design, který vaše návštěvníky zaujme. Pokud však nejste v oboru IT dostatečně zdatní, ušetřete spoustu času a frustrace tím, že najmete odborníky. Existují marketingové agentury, které se specializují na vytváření webových stránek a které vám s designem pomohou.
Dobrý design není jen o tom, aby vypadal pěkně – je to také o použitelnosti. Mnoho šablon webových stránek je předem navrženo tak, aby se dokázaly přizpůsobit zobrazení na mobilních zařízeních, a dobrý webdesignér velmi dobře ví, jak je důležité, aby se stránka na mobilech a tabletech zobrazovala rychle a čitelně.
Vzhledem k tomu, že 52 % veškerých internetových aktivit probíhá na mobilních zařízeních, je důležité zajistit, aby design stránky vaší restaurace byl responzivní, to znamená, že se dokáže automaticky přizpůsobit jakékoli velikosti obrazovky.
►Rychlý tip: U designu webové stránky velmi záleží na prvním dojmu. Pokud váš web má zastaralou technologii, špatný design nebo se pomalu načítá, potenciální zákazníci vaši stránku během několika sekund opustí a nikdy se již nevrátí.
2. Aktualizovaný jídelní lístek
Pokud zákazník ještě nikdy nebyl ve vaší restauraci, je velmi pravděpodobné, že jednou z prvních věcí, které bude na vašem webu hledat, je jídelní lístek.
Zde je několik tipů, jak stránku s jídelním lístkem co nejlépe využít:
- Nenahrávejte pouze obrázek nebo PDF. Čtení a navigace pro mobilní uživatele mohou být těžší. Místo toho se zaměřte na vytvoření dobře navržené stránky s jídelním lístkem v textové podobě, kterou mohou indexovat vyhledavače a která dodržuje stejné osvědčené postupy jako papírový jídelní lístek.
- Do jídelního lístku umístěte viditelné ceny jednotlivých jídel. Přestože totiž lidé zvažují mnoho kritérií při výběru restaurace, pro většinu je hlavním faktorem cena. Pokud vaše ceny nejsou snadno dostupné, lidé raději odejdou ke konkurenci.
- Do jídelního lístku vložte také fotografie nejprodávanějších jídel. Nejprve totiž jíme očima, takže zkuste nalákat nové zákazníky pomocí profesionálních fotografií vašich nejlepších dvou nebo tří jídel.
- Ujistěte se, že váš jídelní lístek je aktuální. Máloco naštve zákazníka víc, než když přijde do vaší restaurace s chutí na jídlo, které si vybral online, a obsluha mu poté řekne, že jídlo již není v nabídce.
3. Možnosti rezervace
Možnost objednat si stůl online je pro mnoho zákazníků velmi důležitá. Měla by proto být snadno nalezitelná a dostupná i z hlavní stránky vašeho webu. Spolu s rezervací by zákazník měl snadno nalézt otevírací dobu vaší restaurace. Pokud stále přijímáte rezervace pouze telefonicky, nyní je vhodné přidat možnost objednat si místo v restauraci online.
4. Kontaktní informace
Když už se vám podařilo přesvědčit návštěvníka stránek vaší restaurace, aby se stal vaším hostem, jak vás najde? Vaše stránka s kontaktními informacemi by měla obsahovat alespoň tyto čtyři důležité věci:
- Telefonní číslo. Ujistěte se, že má klikatelný odkaz, aby vám mobilní uživatelé mohli zavolat jediným klepnutím.
- Adresa. Hosté samozřejmě potřebují vědět, kde vás najít. Můžete také doplnit mapu, aby k vám hosté snadněji trefili.
- E-mail nebo online kontaktní formulář. Lidé potřebují vědět, že vás mohou kontaktovat v případě naléhavých problémů.
- Otevírací doba. Jedním z hlavních důvodů, proč lidé volají do restaurací, je snaha zjistit, zda a kdy jsou otevřené. Pokud budete mít otevírací dobu dostupnou na stránce s kontaktními údaji, ušetříte čas sobě i zákazníkům.
►Pokud nabízíte speciální služby, jako je rozvoz jídla nebo tematické akce, můžete to na kontaktní stránce uvést také.
5. Účty na sociálních sítích
Váš web by měl odkazovat na vaše stránky na sociálních sítích, ale ujistěte se, že jsou pravidelně aktualizovány. Pokud zákazník uvidí na sociální síti stránku vaší restaurace, kde jsou však poslední příspěvky půl roku staré, může jej to od návštěvy vaší restaurace odradit. Může se dokonce ptát, zda je vaše restaurace stále ještě v provozu. V mnoha případech může být lepší vybrat jednu sociální síť, na kterou plně soustředíte vaši energii, než mít stránky na všech sociálních sítích a nestarat se pořádně o žádnou z nich. Zjistěte, která sociální sít je mezi vašimi potenciálními zákazníky nejoblíbenější, a na tu se poté zaměřte.
►Aby vám účet na sociálních sítích přinášel kýžené ovoce, měl by být aktualizován alespoň několikrát týdně a zaměřen na zákazníka. Je to místo, kde se zákazníky můžete komunikovat, představit své zaměstnance, zveřejňovat fotografie denních specialit, propagovat různé události ve vaší restauraci a podobně.
Sociální sítě používá obrovské množství lidí, využijte toho a zařaďte správu sociálních sítí do vašich marketingových plánů.
Většina webů má ikony odkazující na jejich sociální účty v pravém horním rohu domovské stránky nebo v zápatí, takže tam je většina lidí zvyklá je najít.
►Rychlý tip: Pokud máte e-mailový zpravodaj, vložte odkaz k registraci do kontaktního listu do blízkosti vašich odkazů na sociální sítě, abyste s vašimi zákazníky zůstali v kontaktu.
6. Analýza návštěvnosti
Analýza vašich webových stránek není něco, co vaši zákazníci uvidí, ale i přesto je velice důležitá. Registrace do Google Analytics je bezplatná a snadná, ale naučit se, jak tento skvělý analytický nástroj používat, může trvat trochu déle.
Jakmile se však s Google Analytics seznámíte blíže, získáte cenné údaje o návštěvnících vašeho webu a na základě určitých způsobů jejich chování na vašem webu budete moci provádět změny nebo upgrady. Pokud například ve statistikách vidíte, že lidé některou stránku vašeho webu opouštějí okamžitě po příchodu, je s ní evidentně něco špatně, zákazníci zde nenalezli to, v co doufali. Můžete tedy zkusit na této stránce něco změnit, aby byla pro návštěvníky zajímavější.
"Tvorba nového webu může být pracná a časově náročná, ale jakmile bude web vaší restaurace v provozu, uvidíte, že zvýšení vašich tržeb za to rozhodně stálo."
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com