Vylepšete vaše PPC kampaně pomocí umělé inteligence

Vylepšete vaše PPC kampaně pomocí umělé inteligence
Téměř všechna odvětví našeho života jsou ovlivněna činností umělé inteligence. Přečtěte si, jak ji můžete využít při správě PPC kampaní.

Umělá inteligence je moderní technologie, jejíž důležitost v digitálním světě neustále stoupá. Například pokud chcete propagovat své produkty pomocí placené PPC reklamy, umělá inteligence vám pomůže vyladit vaše reklamní kampaně tak, že získáte mnohem větší návratnost vložených prostředků, a navíc ušetříte spoustu času.

Pokud máte jednoproduktový e-shop, který propagujete pomocí jedné kampaně s několika pečlivě vybranými klíčovými slovy, je možné spravovat PPC reklamu ručně. Jak ale počet produktů stoupá, narůstá počet klíčových slov, která je nutné optimalizovat, což velmi brzy začne zabírat více času, než je člověk schopen zvládnout.  Delegování této práce na zaměstnance není řešením. I oni brzy narazí na limity své produktivity a navíc je budete muset platit. Umělá inteligence v PPC reklamách oproti tomu dokáže zpracovat obrovské množství vstupních dat, nikdy neodpočívá, a dokáže tak zajistit všem reklamám mnohem větší úspěšnost.

Pokud s PPC reklamou teprve začínáte, pojďte si přečíst něco o způsobech, jakými umělá inteligence podporuje PPC reklamy, které publikujete ve vyhledávačích a na sociálních sítích. Znalost všech podrobností vám pomůže pochopit, zda je pro vás využití umělé inteligence v reklamě vhodné a potřebné.

Tvorba dynamických reklam

Umělá inteligence umožňuje tvorbu dynamických reklam, které se obsahově přizpůsobují tak, aby oslovily co největší publikum. Majitel se tak nemusí starat o tvorbu reklamy, která je vytvořena pomocí umělé inteligence, s využitím všech výhod PPC platformy.

Google Ads

PPC reklamy Google používající umělou inteligenci zobrazují delší nadpisy než tradiční reklamy. Obsahují také relevantnější klíčová slova, takže lidé, kteří na reklamu kliknou, se častěji stanou vašimi zákazníky. Všechny PPC reklamy Google Ads s povolenou umělou inteligencí jsou navrženy s primárním cílem získat co největší publikum. Téměř nikdy se nestane, že by algoritmus opomněl nějaká relevantní klíčová slova.

U reklam Google s povolenou umělou inteligencí vyberete pouze vstupní stránky, na které bude reklama posílat návštěvníky. Celá reklama bude automaticky přizpůsobena tak, aby zajistila co nejvíce koupěchtivých zákazníků.

Reklamy na Facebooku

Dynamické reklamy na Facebooku také využívají umělou inteligencí a zobrazují lidem celkový inventář. Dynamické reklamy na Facebooku vypadají podobně jako tradiční reklamy, ale mohou být upraveny podle různých šablon, které automaticky ukazují publiku přesně to, co hledá.

Aby dynamická reklama na Facebooku fungovala správně, měli byste mít ve svém katalogu hodně produktů.

Reklamy na Facebooku

Snadné skriptování reklam

Protože vaše PPC reklamy ovládá umělá inteligence, mohou být ovládány pomocí JavaScriptu. Do svých inteligentních reklam tak můžete zahrnout různá data třetích stran, modifikátory nabídky, nástroje, texty reklam, reklamní sítě atd.

Změny ve skriptech reklam zvyšují šanci na získání kvalitnějšího publika. Díky tomu můžete ze své reklamní kampaně s umělou inteligencí získat maximum.

Umělá inteligence zastaví PPC reklamy a klíčová slova s ​​neuspokojivým výkonem

Pokud klasické PPC reklamy obsahují slabá nebo irelevantní klíčová slova, nebudete reklama dosahovat požadované návratnosti vložených investic. Je jasné, že nemůžete čekat konverze, pokud k vám chodí návštěvníci, kteří ve skutečnosti hledají něco jiného. V případě, že reklama využívá umělou inteligenci, může klíčová slova s nízkým výkonem zmrazit, takže už na ně nebudete zbytečně vynakládat své prostředky.

Pamatujte, že klíčová slova nemusí mít stejnou kvalitu. Některá jsou pro vaši nabídku méně relevantní a přinášejí menší nebo žádný zisk. Reklamy s umělou inteligencí vám umožňují pozastavit některá klíčová slova a ušetřit tak nemalé peníze.

Snadné nabízení cen

Pokud plánujete novou reklamní kampaň, umělá inteligence vám pomůže vylepšit proces nabízení klíčových slov a navíc vám může ušetřit mnoho času, protože hledání správných klíčových slov se stává otázkou minut. Aby však vaše reklamní kampaň fungovala co nejlépe, musíte mít předem stanovený cíl, kterého se poté bude umělá inteligence snažit dosáhnout. Tento cíl vám může pomoci na všech úrovních PPC kampaní, protože vám dává šanci zjistit, do kterých oblastí a úrovní investovat. Níže jsou uvedeny některé strategie nabízení cen:

Maximalizace počtu zobrazení: Tato strategie se snaží dosáhnout toho, aby vaši reklamu vidělo co největší množství lidí, což je užitečné, pokud chcete zvýšit povědomí o vaší značce.

Maximalizace počtu návštěv: Cílem umělé inteligence je v tomto případě co největší množství lidí, kteří klikli na váš web.  

Zlepšení konverzí: Tato strategie se soustředí na využití umělé inteligence k získání co největšího počtu konverzí a jejich hodnoty.  Tato strategie je nejoblíbenější, jelikož přímo ovlivňuje váš zisk.

Proč je umělá inteligence tak efektivní?

Proč je umělá inteligence tak efektivní?

I když máte se správou PPC kampaní určité zkušenosti, jen těžko se můžete měřit s umělou inteligencí, která je schopná zpracovávat naráz řádově větší množství dat. Například umělá inteligence, kterou používá Google Ads, má možnost se neustále učit na gigantickém množství dat, které Google o svých uživatelích a jejich chování sbírá. Dokáže tak velmi přesně predikovat, jak budou lidé na vaše reklamy reagovat, a přizpůsobit tomu nastavení vaší kampaně.

Má použití umělé inteligence v řízení PPC kampaní nějaké nevýhody?

Samozřejmě že umělá inteligence, přes všechny výhody, které nabízí, není dokonalá. Kreativitu, která je vlastní lidského mozku, byste u ní zatím hledali marně. Existují tudíž situace, kdy člověk dokáže situaci odhadnout lépe. Obzvláště v případech extrémních situací, nebo tehdy, když nemá k dispozici dostatečné množství vstupních dat, může umělá inteligence rozhodovat nesprávně. Abyste tedy dokázali její potenciál plně využít, budete muset mít k dispozici dostatek dat, to znamená, podle Googlu, alespoň 15 konverzí během 20 dní, což však v praxi většinou nestačí.

Čím více konverzí a ostatních dat máte, tím spolehlivěji umělá inteligence funguje.

Jedním z hlavních důvodů neustále narůstající obliby umělé inteligence při správě PPC kampaní je výkon, kterého je schopna dosáhnout. Umělá inteligence je schopná rozšířit váš dosah, zpřesnit cílení reklam a snížit náklady na reklamu. To vše přispívá ke zlepšení návratnosti investovaných prostředků a zvyšuje váš zisk. Umělá inteligence zastane práci mnoha lidí, nedělá lidské chyby a dokáže tak spravovat vaše PPC kampaně mnohem efektivněji. Přesto však není neomylná, alespoň zatím. Pokud se jí rozhodnete svěřit svůj reklamní rozpočet, měli byste pravidelně kontrolovat výsledky, kterých dosahuje, a to, zdali se vám její činnost vyplácí.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp