Google neustále prosazuje používání volné shody ve spojení s inteligentním biddingem. Dokonce jde tak daleko, že v doporučeních říká, že klíčová slova "povýšíte" na volnou shodu, což je podle mě pro méně zkušené inzerenty nebezpečně zavádějící.
V oboru PPC reklamy se pohybuji už více než deset let, a i když si myslím, že existují případy, kdy volná shoda a inteligentní nabídka mohou skvěle fungovat, je spousta jiných věcí, které bych raději udělal jako první.
Proto se v tomto příspěvku podělím o dvě taktiky, které můžete vyzkoušet místo volné shody a inteligentní nabídky, a také o tipy a úvahy, pokud se rozhodnete, že je to pro váš účet ta správná možnost. Nejdříve si však rychle osvěžíme informace o typech shody u klíčových slov v PPC reklamě Google Ads.
Stručný přehled typů shody klíčových slov
V posledních několika letech došlo v Google Ads k řadě změn v porovnávání klíčových slov. Pojďme se tedy seznámit s aktuálním stavem typů přiřazování.
- Přesná shoda je nejpřísnější z typů shody, i když už není skutečně "přesná".
- Frázová shoda je druhým nejpřísnějším typem. Pokud se v této oblasti pohybujete již delší dobu, je pro vás důležité vědět, že Frázová shoda nyní zahrnuje většinu stejných vlastností přiřazování, jaké měla modifikovaná volná shoda před svým odstraněním.
- Volná shoda má jednoznačně nejširší dosah ze všech zde uvedených typů, ale může zahrnovat i nesouvisející slova.
Volná shoda má své výhody, ale také umožňuje zobrazovat reklamy na dotazy, které nejsou relevantní pro vaše cílená klíčová slova, což může vést k mnoha zbytečným výdajům za prokliky, které nekonvertují.
Dvě strategie, které je třeba vyzkoušet před použitím volné shody chytrých nabídek
Jak jsem již řekl, Google prohlásil, že volná shoda se zlepšila a že ve spojení s funkcí Smart Bidding (chytrých nabídek) může snížit potřebu používat jiné typy shody - ale pokud se teprve učíte provozovat Google Ads, doporučuji začít nejprve s těmito dvěma strategiemi.
1. Začněte s frázovou a přesnou shodou
Zdaleka nejraději v kampaních ve vyhledávání používám frázovou a přesnou shodu klíčových slov, abych se zaměřil na lidi, kteří hledají věci relevantní pro mé klienty. Z tohoto důvodu bych byl rád, kdyby každý z vás vyzkoušel klíčová slova s frázovou a přesnou shodou ještě předtím, než začne přemýšlet o tom, že se ponoří do volné shody.
2. Používejte dynamické reklamy ve vyhledávání
Vždy jsem měl slabost pro dynamické reklamy ve vyhledávání (DSA). Pokud je neznáte, kampaně DSA fungují spíše na základě vašich webových stránek než na základě klíčových slov, ale stále se jedná o vyhledávací kampaně. Jednoduše poskytnete své webové stránky nebo hromadně nahrané stránky a Google pak vytvoří a zobrazí reklamy uživatelům, kteří hledají položky úzce související s obsahem vašich webových stránek.
I když tyto kampaně stále spoléhají na to, že Google bude rozhodovat o některých klíčových slovech za vás, zjistil jsem, že dotazy, kterým odpovídají, jsou v průměru mnohem relevantnější než dotazy, které odpovídají klíčovým slovům s širokou shodou.
Pokud se rozhodnete pro volnou shodu + chytré nabídky
Pokud se vám nedaří ani s restriktivnějšími typy shody, ani s DSA, je možná na čase zatnout zuby a použít strategii doporučovanou Googlem. Než to však uděláte, měli byste před spuštěním zvážit nebo udělat několik věcí.
1. Ujistěte se, že máte dostatek konverzních dat (a se správnými konverzními akcemi).
V tomto příspěvku jsem nevěnoval tolik pozornosti části strategie Smart Bidding. Teď přišel její čas zazářit.
Automatizovaný bidding je skvělý, ale je to jen stroj. Bude schopen fungovat pouze tehdy, pokud bude mít dostatek dat, na základě kterých se bude učit a odvozovat zájmy uživatelů.
Pokud nedosáhnete minimálně 15 konverzí za měsíc u požadovaných konverzních akcí, které chcete v rámci tohoto úsilí provést, může být tato strategie obtížně realizovatelná. V ideálním případě použijete před zavedením této strategie jiné taktiky, abyste našli více konverzí.
Jednou z takových strategií by mohlo být posunutí toho, jaká je vaše výzva k akci, nebo použití vlastních sad konverzních akcí pro kampaň pomocí volné shody + inteligentního biddingu. Pokud se vám podaří zkombinovat několik konverzních akcí, abyste dosáhli minima, mohl by to být skvělý způsob, jak zajistit, že budete krmit strategii biddingu a dosáhnete potřebných výsledků.
2. Buďte proaktivní s negativními klíčovými slovy
Vzhledem k tomu, že volná shoda se bude shodovat s téměř čímkoli, je nutné, abyste si před zahájením kampaně udělali čas a přidali do ní několik logických negativních klíčových slov. Existuje spousta míst, kde je můžete najít:
- Zprávy o vyhledávacích dotazech z aktivních kampaní
- Seznamy negativních klíčových slov na úrovni účtu
- Plánovač klíčových slov Google
Prostě věnujte čas přidání výrazů, o kterých VÍTE, že se budou zobrazovat a nejsou vhodné, abyste si ušetřili bolest hlavy s jejich přidáváním poté, co už vás stály peníze.
3. Pravidelně kontrolujte vyhledávací dotazy
Pokud jste před spuštěním vyhledávání postupovali podle výše uvedených kroků, pak jste vykročili správnou nohou, ale to neznamená, že vaše práce je hotová. Stále existuje spousta věcí, které můžete a měli byste udělat po spuštění, abyste se ujistili, že ze své strategie vytěžíte maximum.
Doufám, že jsem vám teď přiblížil skutečnost, že volná shoda je skutečně široká. Ujistěte se, že ji nenecháváte úplně zdivočet, a nastavte si pravidelný úkol pro kontrolu dotazů. První týden to může být klidně každý den, pak to na chvíli zvedněte na dvakrát týdně, pak jednou týdně a poté to pravděpodobně můžete dělat jednou za pár týdnů až měsíc. Tato práce však nikdy nebude hotová.
4. Na začátku nastavte omezení nabídek
Ať už používáte strategii maximalizace prokliků nebo maximalizace konverzí, začněte s obecnými pokyny a maximy, abyste měli pod kontrolou, kolik zaplatíte za každý proklik nebo konverzi.
Ty lze nastavit v části strategie biddingu každé kampaně nebo sdílené strategie biddingu. Postupem času, až uvidíte dobré výsledky, můžete tyto kontroly pravděpodobně zmírnit, ale začněte konzervativně a postupem času otěže uvolněte.
5. Začněte s konzervativními rozpočty
Stejně jako u biddingu můžete i u této kampaně nastavit denní limit rozpočtu. Začněte v malém, získejte určitý výkon (a nová negativní klíčová slova), a jakmile uvidíte pozitivní trendy, rozšiřte ji. 'Nezapomeňte, že Google může účtovat až dvojnásobek vašeho denního rozpočtu, pokud si myslí, že dosáhne konverzí, takže se nedivte, když to udělá.
Používejte volnou shodu a inteligentní nabídky chytře
Z tónu tohoto příspěvku asi poznáte, že nejsem největším fanouškem používání Googlem oblíbené taktiky volné shody klíčových slova a automatických nabídek v kampaních. Ať tak či onak, tento příspěvek vám snad poskytl několik nápadů, co udělat, než se k této strategii dostanete, ale také tipy, jak to udělat, aby to fungovalo ve váš prospěch, pokud se rozhodnete jít touto cestou.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com