Rozšířené kampaně v AdWords
Novinkou Google AdWords jsou rozšířené kampaně, které jsou již od února 2013 volitelně dostupné. Zhruba od poloviny letošního roku by pak měly být převedeny automaticky všechny stávající kampaně bez rozdílu. Rozšířené kampaně se v principu snaží reflektovat aktuální trendy v používání internetu, který je nyní díky bezdrátovým technologiím dostupný téměř všude. Zákazníci tak mohou hledat Vaše služby nebo produkty nejen pomocí desktopového počítače, ale také na svém mobilním telefonu, tabletu nebo jiném zařízení. Pokud chcete uspět ve světě nepřetržitého připojení k internetu, nezbyde Vám, než se rozšířené kampaně naučit - nebo je přenechat odborníkům - třeba těm z PPC Profits. Pokud si rádi věci zkoušíte sami, vyšla celkem pěkně zpracovaná příručka v PDF souboru, nicméně je aktuálně pouze v anglickém jazyce. Stejně tak webináře a příspěvky
Moderní internetový marketing pro rok 2013
Díky rozšířeným kampaním můžete nyní upravovat nabídku ceny za proklik v souvislosti s tím, jak zákazníci k webu přistupují. Mezi atributy, které můžete ovlivnit, patří především typ zařízení pro přístup k internetu, geografická poloha a také čas nebo část dne, po kterou zákazníci hledají Vaše služby a výrobky. V důsledku tak můžete snadno cílit jen na vybrané uživatele a oslovit přesně toho, koho potřebujete. Maximální cenu prokliku si nastavíte tak, aby byla vyšší pro relevantnější situace a naopak nižší pro méně relevantní vyhledávání. AdWords pak dokáže snadno vyhodnotit, kterou reklamu zvolit pro zobrazení.
Klasické situace, kdy chce kamenná prodejna podpořit svoji návštěvnost pomocí PPC, šla řešit už dříve díky regionálnímu cílení. Dnes však můžeme řešit takovou úlohu už mnohem efektivněji. Zacílíme na zákazníky v okruhu řekněme 5 kilometrů od prodejny a v době otvírací doby znásobíme investice do inzerce pomocí multiplikace ceny za proklik. Zároveň si zvolíme, na která zařízení chceme cílit. Mobilní uživatelé mohou být zajímaví třeba pro benzínové pumpy nebo fastfoody, naopak ti, kteří sedí u PC doma mohou být cílovkou pizzerie s roznáškou až do domu - vždyť třeba zrovna ti, kteří jsou do 5km od pizzerie mohou mít rozvoz pizzy po městě zdarma a to už je skvělý argument pro Váš PPC inzerát.
Chytřejší reklama
Rozšířené kampaně umožní zobrazit v kontextu správnou reklamu i její rozšíření. Tím může být telefonní číslo, odkazy na podstránky, link na stažení aplikace a podobně. Chytřejší reklama proto, že můžete oslovit správného zákazníka, ve správnou chvíli, na správném zařízení a ještě správnou formulací a formou inzerce. Chytřejší reklama není však jenom o cílení a variabilitě inzerce, ale také o výstupech. Nový typ kampaní poskytuje mnohem zajímavější data z pohledu konverzí - mimo jiné umožní sledovat stažení aplikací, kontaktování obchodního zástupce voláním z mobilního telefonu nebo prostě nákupy z PC či mobilních zařízení. Pokročilé přehledy a vylepšené funkce webové analýzy Vám usnadní měření návratnosti investic vložených do PPC kampaní. Investice tak můžete navíc škálovat podle již zmíněných metrik jako je zařízení pro přístup k internetu, poloha uživatele nebo denní doba.
Aktuálně je tedy možné stávájící kampaně povýšit na rozšířené. Stejně tak lze vytvořit zcela novou kampaň s použitím nastavení rozšířené kampaně. Při povýšení stávajících PPC kampaní můžete využít nejnovější verzi AdWords Editoru (v. 10.0 a vyšší), který je již na rozšířené kampaně plně připraven a práce s ním je v tomto smyslu velmi efektivní. A jaká jsou tedy ta rozšíření reklamy? Jsou to rozšíření o volání, rozšíření o aplikaci, rozšíření o odkazy na podstránky a rozšíření o nabídku. Rozšíření jsou platná, resp. vytváří se buď na úrovni PPC kampaně nebo reklamní sestavy. Každé z rozšíření může mít svůj časový plán. Můžete tak nastavit, kdy se začne rozšíření ukazovat a kdy bude naopak jeho zobrazování v rámci reklam ukončeno.
Každé nové rozšíření projde schvalováním na straně Google. Vytvoříte-li tedy odkazy na čtyři podstránky a budou schváleny jen tři z nich, pak se tyto zobrazí a jen čtvrtý odkaz bude eliminován. Změny v nastavení rozšíření nemají žádný vliv na statistiky - tj. výstupy máte stále před sebou (ne jako tomu je např. u změny textu inzerátu). U každého jednotlivého rozšíření můžete sledovat jeho výkon díky pokročilým výstupům. Pomocí škálování nabídek maximální ceny za proklik můžete ovlivňovat výkon jednotlivých rozšíření. Mezi nové přehledy pak patří především Volání, jež počítá telefonní hovory provedené na základě PPC kampaně a Digitální stažení, jež měří počet stažení aplikace. Ano, nová doba si žádá nový přístup k marketingu.
Co si o tom myslíme my v PPC Profits
Enhanced Campaigns, jak se v originále rozšířené kampaně jmenují, jsou rozhodně krokem vpřed a umožní poctivým a precizním správcůmPPC kampaní opět o něco zvýšit výkon jejich marketingu na internetu. Ať už půjde o vyšší konverze, míru prokliku či skóre kvality a s tím spojenou nižší cenu za proklik, to vše může vést k novým ambicím a mnohem lepší návratnosti investic z PPC. Stěžejní výhodou je fakt, že si výrazně zjednodušíme práci. Pokud jsme pro nastavení jiných cen za proklik v Praze a Brně potřebovali dříve dvě různě regionálně cílené kampaně, bude nám nyní stačit jediná s využitím rozšíření. Stejné případy užití pak jistě naleznete s ohledem na zařízení nebo části dne/týdne atd.
Trochu horší to je už s nabídkou ceny za proklik, která byla nejprve dostupná jen pro celou PPC kampaň (což je velmi nemotorné a těžko použitelné) a nyní je k dispozici i pro reklamní sestavy. I tak nám to přijde málo, my bychom šli až na úroveň inzerátu či klíčového slova. Ale třeba se na tom v laboratořích Google už pracuje. Naopak preferování reklamy speciálně upravené pro mobily je nyní snadné. Díky rozšířeným kampaním stačí u vybraného inzerátu zaškrtnout políčko Preferované zařízení MOBILNÍ a je to. Takový reklama bude vždy nabídnuta přednostně, pokud uživatel přistupuje z mobilního zařízení. Petra Větrovská, místní autorita v oboru PPC, při svých testech rozšířených kampaní zjistila, že se Google tak nějak potichu rozhodl nerozlišovat tablety a desktopová PC, což je v kontextu právě rozšířených kampaní velký problém. Důvodem je fakt, že tablety pohání většinou Android a mobilní aplikace, zatímco na desktopu u nás vévodí MS Windows a zcela odlišný přístup k práci. Ale i zde věříme tomu, že Google je vnímavý, pokrokový a všechny tyto postřehy bude postupně reflektovat a rozvíjet. Vždyť jde o jeho vlastní a hlavní zdroj příjmů!