PPC trendy, které byste v roce 2018 měli sledovat

PPC trendy v roce 2018
Co nás v příštím roce v PPC reklamě čeká nového? Na co byste se měli zaměřit, abyste drželi krok s konkurencí? A jak ještě lépe oslovíte své zákazníky?

Co nás v příštím roce v PPC reklamě čeká nového? Na co byste se měli zaměřit, abyste drželi krok s konkurencí? A jak ještě lépe oslovíte své zákazníky?

V roce 2018 předpokládáme, že Google bude pokračovat v trendu rozvoje oblasti umělé inteligence, lepšího cílení na publikum, atribuce a lokálního marketingu. Níže uvádíme několik trendů, na které vám také doporučujeme zaměřit své marketingové aktivity v příštím roce.

Strukturovaná data budou mít ještě větší význam

V roce 2018 budeme pravděpodobně stále více řešit strukturovaná data. Výrobci mohou nahrát do Google Manufacturer Center detaily o produktech jako jsou názvy produktů, jejich popisy, obrázky, klíčové funkce, videa na YouTube a mnohem více. Údaje odeslané do Google Manufacturer Center obohacují katalog produktů společnosti Google. Tato platforma je přístupná pouze originálním výrobcům a majitelům značek. Můžeme také očekávat, že Google bude více využívat informace ze vstupních stránek v dynamických reklamách.

Inovace a zaměření na reklamu ve vyhledávání

Jeden z největších konkurentů Googlu je bezesporu Amazon. Tento gigant již dlouhou dobu ohrožuje službu vyhledávání produktů na Googlu a je připraven stát se v roce 2018 vyhledávacím i reklamním gigantem. Google se proto snaží zaměřit na to, aby mohl Amazonu ještě lépe konkurovat. V této souvislosti můžeme v příštím roce očekávat, že se Google ještě více zaměří na lokální vyhledávání bude nadále pracovat na vylepšení služby Nákupy Google.

Hlasové a vizuální vyhledávání

Můžeme také očekávat, že čím dál tím větší váhu bude mít hlasové a vizuální vyhledávání. Hlasové vyhledávání je díky chytrým telefonům stále více využíváno. Oblíbené je také vizuální vyhledávání, jehož příkladem jsou například služby Pinterest Lens nebo Google Lens.

Inzerenti by v každém případě měli sledovat, jak se chování uživatelů při vyhledávání s těmito změnami médií, které různé platformy poskytují, mění.

Méně rutinní práce marketingových specialistů

Umělá inteligence za nás postupem času převezme denní rutinu, kterou musíme v účtech provádět téměř denně, abychom PPC reklamy co nejlépe optimalizovali. Již v roce 2017 byla tato změna zahájena v rámci střídání reklam, vytváření reklam a optimalizace nabídek. Rozšíření reklam je nyní také více automatizované než kdy jindy.

Můžeme očekávat, že umělá inteligence bude přebírat čím dál více úkolů a kvalifikovaní odborníci se již nebudou muset tolik trápit nudnými činnostmi jako je například optimalizace nabídek.

Více marketingových kanálů

Marketingové kanály

Již v roce 2017 mnoho inzerentů propagovalo produkty či služby minimálně v rámci dvou platforem – na Facebooku a v AdWords, případně v rámci Skliku. Možná jste se také setkali s různým systémem měření jednotlivých reklam a rozdílnými výsledky v rámci Googlu a Facebooku, i když se jednalo o tu samou reklamu. Facebook většinou vykazuje více konverzí, než je mu připisováno v Google Analytics. Inzerenti pravděpodobně budou i nadále nejvíce používat tyto dvě platformy. Očekáváme ale, že rozšiřovat se budou i jiné marketingové kanály, mezi které patří například LinkedIn, Pinterest, Twitter a další. A jaké marketingové plány máte v roce 2018 vy?

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, searchengineland.com, marketingland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp