Díky systému AdWords mají inzerenti kontrolu nad tím, kdy se reklamy zobrazují, komu se zobrazují a za jakou cenu. Až donedávna však nebylo možné cílit na uživatele na základě demografických údajů. Tato funkce byla k dispozici pouze na Facebooku.
Nová funkce v AdWords nyní inzerentům umožňuje cílit na uživatele na základě věku a pohlaví. Tato funkce je obzvláště užitečná, pokud se zájmy uživatelů liší právě na základě těchto proměnných. Například velmi drahé luxusní hodinky pravděpodobně nebudou kupovat lidé mladší 25 let, protože na ně zkrátka nebudou mít peníze.
Nastavení cílení
Než nastavíte cílové skupiny uživatelů na základě demografických údajů, uvědomte si, že toto nastavení byste neměli provádět na základě vašich pocitů, ale konkrétních dat. Je zkrátka třeba znát své zákazníky. Nastavení, které bude provedeno pouze dle vaší intuice, může vést k tomu, že se k vám někteří zákazníci, kteří by mohli nakoupit, vůbec nedostanou.
Pokud například spustíte kampaň, kde propagujete výrobky pro zlepšení domácnosti a vyloučíte ženy, které používají mobilní zařízení, téměř s jistotou ztratíte až polovinu možné návštěvnosti.
Jak nastavit demografické cílení v AdWords?
Možnosti nastavení demografického cílení naleznete na kartě Publikum. Nejdříve přejděte na kartu Publikum, poté klikněte na Demografické údaje.
Dále můžete přepínat mezi demografickými údaji typu věk a pohlaví.
V rámci reklamní kampaně také můžete vyloučit určité věkové skupiny v kategorii ženy či muži. Viz obrázek níže:
Vlastní nabídky pro kampaně v obsahové síti
Pro konkrétní skupinu uživatelů, na kterou cílíme na základě demografických údajů, můžete také nastavit různé nabídky. Toto nastavení provedeme kliknutím na kartu Kampaně a dále na kartu Obsahová síť.
Dále klikneme na Demografické údaje, zvolíme metodu demografického cílení a klikneme na Výběr dat reklamní sestavy. Pro provedení změn u jednotlivých skupin pak stačí kliknout na částku nabídky (max CPC, max CPM) a změnit.
Závěr
Demografické cílení poskytuje inzerentům další možnost pro zlepšení reklamních kampaní. Před rozhodnutím o konkrétní skupině je však nutné vyhodnotit data, která máte k dispozici.
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: google.com, cpcstrategy.com, ppchero.com, marketingland.com