Rok 2020 byl plný významných událostí. Nejen co se týká pandemie COVID-19 a světové politiky, ale také online marketingu. Možná vám proto unikly některé důležité aktualizace reklam v LinkedIn, které tato sociální síť v roce 2020 zavedla.
Během roku 2020 totiž došlo ke spoustě pozitivních změn v rozhraní reklam na LinkedIn, díky nimž budou uživatelé moci snáze kontrolovat své reklamy a jednodušeji sbírat data pro analýzu a optimalizaci.
1. Ve statistikách reklamního systému nyní můžete vidět data o frekvenci
Inzerenti již dlouho žádají LinkedIn o tuto důležitou metriku. Pomocí údajů o frekvenci totiž můžete posoudit, zda jste publikum reklamami příliš nepřesytili, a udržovat si přehled o tom, kdy zařadit nové kreativy nebo rozšířit velikosti publika, abyste znovu získali zájem uživatelů, kteří již vaše předchozí reklamy viděli mnohokrát a jsou pro ně nezajímavé. Pokud například frekvence vašich reklam překročí hodnotu 4, budete vědět, že nastal čas pro aktualizaci reklamy. Tato data jsou mimořádně užitečná u menších publik s omezeným počtem uživatelů, jako jsou například remarketingová publika.
2. LinkedIn spustil spoustu nových formátů reklamy a jejich tvorba je snadnější než kdykoli předtím
Jedním z největších nepohodlí při editaci reklam na LinkedIn bylo to, že při úpravě URL adresy systém automaticky vymazal text vaší reklamy. To se již neděje díky ručnímu tlačítku Scrap, které vám umožní snadno duplikovat a editovat reklamy, aniž byste přišli o předchozí vámi vytvořené texty reklam a kreativy. Tato velmi jednoduchá funkce vám výrazně usnadní a zkrátí tvorbu reklam v systému LinkedIn.
3. Síť LinkedIn Audience Network má více ovládacích prvků
Mnoha obchodníkům bránily v minulosti v používání PPC reklamy na LinkedIn Audience Network nepříliš propracované možnosti cílení. To je však nyní již minulostí. Pro síť LinkedIn Audience Network jsou nyní k dispozici možnosti vyloučení kategorií a listy blokovaných uživatelů, díky čemuž můžete své výsledky mnohem lépe testovat, analyzovat a přizpůsobit je na míru svým publikům.
4. Podrobnější demografické přehledy
Pokud jste si stěžovali na nedostatečná data o konverzích na LinkedIn, vaše stížnosti byly v průběhu roku 2020 vyslyšeny. Ve svých statistických přehledech můžete nyní údaje filtrovat podle demografických údajů, jako je společnost, pracovní zařazení, počet odpracovaných let, poloha a další. To ale není vše - nyní jsou pro všechny tyto segmenty k dispozici i údaje o konverzích. To umožňuje marketingovým pracovníkům mnohem lépe optimalizovat jejich PPC reklamní kampaně.
5. Cílení na remarketing je lepší než kdykoli předtím
V červnu 2020 společnost LinkedIn uvolnila možnost opětovně oslovit diváky videí nebo uživatele, kteří použili lead gen formuláře, a znovu je oslovit pomocí remarketingové kampaně. Návštěvníka, který již v minulosti projevil zájem o vaše produkty, tak můžete oslovit opakovaně a přesvědčit jej o výhodnosti vaší nabídky, kterou předtím nevyužil.
6. Sledovací kódy již nemusí být připojeny k URL adrese vaší reklamy
Mnoho obchodníků stále přidává své sledovací UTM kódy do jednotlivých reklam, aniž by věděli, že sledování lze nastavit i bez úpravy URL. Jak na to?
- Klikněte v seznamu reklam na 3 tečky vedle vybrané reklamy.
- Přidejte až 2 sledovací značky. Můžete si zvolit, jestli se bude počítat kliknutí, zobrazení nebo přehrání videa.
Začněte testovat novinky v LinkedIn!
LinkedIn je specificky zaměřená sociální síť, která umožnuje inzerentům oslovit účastníky pomocí vysoce cílených reklam. Využijte nové možnosti a širší palety nástrojů pro ještě efektivnější optimalizaci vašich PPC reklam na LinkedIn.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com