Myslíte si, že jste udělali úplně vše, co je možné, nastavili skvělou SEO strategii, váš web má spoustu návštěvníků, ale prodeje nerostou nebo neprodáváte vůbec? Přinášíme vám praktické tipy, díky kterým se z této situace můžete dostat a získat další platící zákazníky.
Zlepšete uživatelský dojem z vašeho webu (UX)
Prvním krokem, na který byste se měli v této situaci zaměřit, je uživatelská přívětivost webu. Optimalizace pro vyhledávače (SEO) a uživatelská zkušenost (UX) jdou ruku v ruce. Čemu byste měli konkrétně věnovat pozornost?
- Přidejte efektivní výzvy k akci.
- Zrychlete webové stránky.
- Udržujte konzistentní webové rozvržení napříč celým webem.
- Použijte responzivní design, který se přizpůsobí různým zařízením.
- Zaměřte se na chyby 404 a pokuste se je odstranit.
Dobrým způsobem, jak uživatelskou zkušenost otestovat, je provedení nezávislého externího testování nezaujatými uživateli. Ideálně by se mělo jednat o takové uživatele, kteří váš web do té doby nenavštívili. Pokud byste testování prováděli sami, mohli byste opomenout hned několik závažných problémů, jelikož web i prodejní cesty, na rozdíl od nezaujatých uživatelů, již dobře znáte.
Nezapomeňte uživatelské testování opakovat. Mějte na paměti, že web i chování návštěvníků procházejí neustálými změnami.
Optimalizace konverzního poměru (CVR)
Návštěvníky na webu již máte, ale prodeje žádné? Ze začátku bychom vám rádi dali vědět, že pokud je váš konverzní poměr (CVR) alespoň 2,3 %, a může se tedy zdát, že jsou výsledky špatné, jste na tom ve skutečnosti opravdu dobře.
Jak web optimalizovat pro vyšší konverzní poměr?
Vstupní stránky: Jestliže nepřivádí konverze, jaké byste si představovali, vrhněte se na A/B testování. Přidejte nové výzvy k akci, tlačítka, změňte rozvržení, upravte texty.
Blog: Přidejte výzvy k akci do svých článků. Nebojte se využít poutavé bannery, které upozorňují na vaše produkty a služby, které mohou vyřešit problémy vašich návštěvníků.
Texty: Zaměřte se na textovou formulaci obsahu na vašem webu. Je dostatečně zřejmé, co prodáváte a proč by si to u vás měli zákazníci zakoupit? Nejste typ, kterému jde psaní od ruky? Propojte se s copywritery, kteří váš web oživí.
Optimalizujte požadované akce, které necílí na klíčová slova
Jestliže se zaměřujete na vzdělávací obsah (například pomocí blogu), pak se zaměřte na první dvě požadované akce. Přidejte kupříkladu tlačítko Ukázka, které v horní části blogového příspěvku poslouží k představení vašich služeb či produktů návštěvníkům webu.
Vyzkoušet byste to měli především u webových stránek, které mají nejvyšší návštěvnost. Díky tomu můžete přeměnit velké množství návštěvníků na platící zákazníky.
Zvyšte kvalitu i relevanci obsahu
Udržujte informace na vašem webu relevantní. Myslete na to, že se věci mění v čase. To co bylo napsáno v minulosti, již nemusí být platné. Věnujte se proto aktualizaci obsahu na vašem webu.
Proveďte audit informativních stránek i blogových článků. Mají články stále takovou kvalitu, kterou chcete předávat svým potencionálním zákazníkům? Jsou informace v nich pravdivé a relevantní pro návštěvníky, kteří se na stránku dostanou? Jestliže starý obsah vymažete, pokuste se vytvořit jiný relevantní obsah, který je možné na tyto stránky přesměrovat.
Analyzujte a data využijte k dalšímu prodeji
Sbírat data je sice důležité, ale ještě důležitější je používat je k zlepšení prodeje. Sledovat se vyplatí například data z Google Analytics či protokoly serveru. Pokud v protokolech objevíte prudký nárůst chybových stránek s chybou 404, pak jde s největší pravděpodobností o důvod, proč se vám nedaří přeměňovat návštěvníky na zákazníky. Jestliže vaše analytiky pracují s heatmapou, je možné, že zjistíte, že návštěvníky zaujímá pouze některá část webových stránek a nekoukají například vůbec na pravou stranu, kde máte výzvu k akci a akční tlačítka.
Vyhodnocujte sbíraná data a pokuste se v nich odhalit mezery, díky kterým jsou vaše konverze nižší než očekávané či dokonce nulové. Data vám pomohou odhalit mnohé problémy.
Zvyšte důvěryhodnost vašich stránek
Aby se návštěvníci proměnili v zákazníky, musí vaše webové stránky působit důvěryhodně. Toho docílíte například tím, že přidáte do kontaktů telefonní číslo a e-mailovou adresu, na kterou se mohou v případě dotazů či problémů obracet. Zároveň představte svůj tým, zveřejněte získaná ocenění a informace o sdruženích, kterých jste součástí. Jestliže mají vaše výrobky certifikaci, uveďte ji. Důvěře přidá také uvedení identifikačního čísla či informace o zápisu v obchodním rejstříku.
Máte fyzické pobočky či působíte v určité lokalitě? Zaměřte se na místní SEO!
Místní neboli lokální SEO vám může pomoci nalézt ty pravé zákazníky. Vaše webové stránky se budou zobrazovat ve vyhledávání těm uživatelům, pro které jsou na základě polohy relevantní. Upravte klíčová slova pro lokální zobrazování.
Více o tom, jak na místní SEO, se dozvíte v našem dalším článku.
Využijte A/B testování
K maximalizaci konverzí se snadněji dostanete za pomocí A/B testování. Vytvořte dvě verze webových stránek (napříkad vstupní stránky) a otestujte, jaká z nich vygeneruje vyšší konverzní poměr (CRO). Konverze může významně ovlivnit i změna barvy tlačítka či přesunutí výzvy k akci o pár řádků výše.
Pro A/B testování postupujte následovně:
Určete prvky, které chcete otestovat (například tlačítka, nadpisy, výzvu k akci, změnu textace nebo změnu rozvržení).
Vytvořte 2 či více stránek, které chcete otestovat.
Uveďte test do provozu.
Měřte a vyhodnocujte data.
Budujte důvěru pomocí sociálních důkazů
Velké množství uživatelů dá na uživatelské recenze a hodnocení. Vložte proto recenze na stránky svých produktů a služeb a umožněte zákazníkům produkty ohodnotit. Zároveň vyberte několik recenzí a s fotografií a jménem je umístěte na vstupní stránky. Vypracujte případové studie a umístěte je na web. Pokuste se propojit s influencery nebo si nechte vypracovat UGC videa (obsah generovaný uživateli) hodnotící vaše produkty.
Ke zvýšení konverzního poměru vede velká spousta souvislých činností
Vyšší prodeje vašich služeb a výrobků vyžadují úsilí. SEO není všelék, pokud neudržujete své stránky aktuální, důvěryhodné a přívětivé pro uživatele. Pokuste se proto optimalizovat obsah pro každou fázi prodejní cesty a provádějte opakovaně uživatelská testování. Vyzkoušejte výše uvedené rady a věřte, že se brzy dočkáte lepších výsledků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com