Ačkoliv byla tato platforma dříve hojně využívána především teenagery, dnes už oslovuje všechny věkové kategorie, které zde tráví hodiny uvěznění v nekonečném svitku obsahu. A pokud zde nepropagujete svou značku, chybí vám masivní otevřený cíl. Připravili jsme proto pro vás tohoto dokonalého průvodce marketingem na TikToku. Dozvíte se, čím je tato platforma jedinečná, kdo ji používá, jaký druh obsahu vytvořit a – což je možná nejdůležitější – jak z ní lidi nasměrovat na vaši vstupní stránku.
V čem tkví síla TikToku? Je to v jeho obsahu. Jak snadné je navrhnout obsah, který trvá maximálně 30 sekund. Je to jako hrát si s domácími penězi: když video neotřese vaším světem, vzdali jste se jen nepatrného množství času.
Když zhlédnete něco, co vás nezaujme, jednoduše kolem toho projdete a nemáte žádné výčitky. Druhým magickým trikem, který na vás aplikace hraje, jsou automatické přehrávání a automatické smyčky. Jsou neúnavné a pronásledují vás zas a znova. Platformy sociálních médií jsou navrženy tak, aby vás udržely v pohybu a aby vás zaujaly.
Když to porovnám s něčím v praxi, co vás může potkat každý den, tak je to něco, jako když vám někdo, kdo vás zná, přinese něco, co chcete, aniž byste o to požádali, nebo aniž byste si vůbec uvědomovali, že to chcete. Je pravděpodobné, že jste šli na YouTube, abyste se podívali na filmový trailer, ale o 45 minut později si prohlížíte recepty na kuřecí tikka masala. Stává se to i těm nejlepším z nás. Nebojte.
A ještě jedna věc na závěr: I když nemáte TikTok, viděli jste obsah TikTok a uvidíte ho znovu. Taková je porézní povaha online života. To nejlepší z TikToku se přeposílá na YouTube, Facebook, Instagram, Twitter, WhatsApp a další platformy, které navštívíte.
Kdo používá TikTok?
Loňský rok byl pro TikTok silným ročníkem. Stáhlo si ho více než 3,3 miliardy lidí, přičemž v současné době má více než 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně. A více než 1 miliardu zhlédnutí videí denně!
Jedna věc, která by vás mohla zajímat, je, že 59 % uživatelů TikToku jsou ženy. Takže pokud chcete obchodovat se ženami (zejména ve věku 19–29 let), tady je najdete! Za velkou sledovanost krátkých videí vděčíme také pandemii. Za posledních 18 měsíců vzrostl počet dospělých uživatelů 5,5krát.
- do 18 let: 28 %
- 19–29: 35 %
- 30–39: 18 %
- 39+: 19 %
Tito noví dospělí uživatelé nejsou jen pasivními pozorovateli a mohou se pochlubit mírou zapojení 17,99 %.
Jak dát algoritmu smysl?
Jestli tu vážně chcete provozovat úspěšnou marketingovou kampaň, musíte pochopit, jak funguje algoritmus TikTok. Ne, opravdu nemusíte být kodér ani matematický mág. Stačí mít zdravý rozum, intuici a špetku řešení problémů.
Počáteční expozice je zaměřena na zeměpisnou polohu. Poté je expozice založena na výkonu pro omezenou skupinu. „Výkon“. To už je složitější stránka algoritmu. Jde totiž o nedefinovaný výpočet ovlivněný počtem zhlédnutí, lajků, sdílení, komentářů a uložení.
Hashtagy na Instagramu a Facebooku nejsou příliš v módě. Na TikToku však záleží na hashtagech. Zajímavé je také to, že předpokládané spící sopky mohou vybuchnout v okamžiku. Jinými slovy, staré TikToky se někdy mohou magicky stát znovu virálními.
Jaký typ obsahu funguje (a jak)?
Zde jsou příklady nejspolehlivějších možností, jak rozptýlit vaše sdělení vašim cílovým demografickým skupinám prostřednictvím marketingu TikTok.
Reklamy in-feed
PPC reklamy in-feed jsou tradiční metodou, jak dostat vaši značku na veřejnost. Stejně jako za banner v novinách nebo reklamu v televizi můžete zaplatit, aby se vaše sdělení zobrazilo lidem na obrazovkách. Tato taktika zaručuje expozici vámi zvolené demografické skupině. Stojí to však peníze a lidé mohou mít negativní pocity z toho, že vaše značka narušuje uživatelské zkušenosti. Co u obsahu reklamy na TikToku zatím nemůžete používat, jsou tolik oblíbená a tak silná klíčová slova.
Teď, když máte image své značky před správným člověkem na správném místě, musíte správně nastavit obsah. Pokud se jedná o generický kus „prosím, kupte“, lidé ho budou ignorovat jako tradiční reklamu, která je odvádí od jejich zážitku v aplikaci. Celý trik spočívá v tom, že vytvoříte obsah, který vyřeší problémy, které vaše cílové publikum dovede do svého cíle. Jakmile upoutáte jejich pozornost, nasměrujete je pomocí CTA na vaši vstupní stránku, kde mohou splnit to, co hledali.
Můžete tedy například přivést více lidí na svou vstupní stránku s obsahem nazvaným takto:
- Jak opravit (x) pomocí (vašeho produktu)
- Jak vyrobit (x) s (vaším produktem)
Influencer marketing
Influenceři jsou po celém internetu a nikde jinde než na TikToku. Můžete spolupracovat s oblíbenými tvůrci obsahu na TikToku a používat nebo podporovat své produkty. Čím autentičtější a upřímnější bude vaše spolupráce, tím lépe! Budeme vycházet z toho, že jste si vybrali influencera s prokazatelnými znalostmi, zkušenostmi nebo spotřebitelskou vazbou na to, co děláte. V takovém případě to naruší spojení s důvěrou mezi jejich následovníky a vaší značkou.
Značkový obsah
Spousta značek má své vlastní kanály TikTok, od Apple Music po Chipotle, The Washington Post a ESPN. Dejte i vy své značce energickou osobnost a vzrušující hlas. Nezapomeňte však respektovat ducha platformy. Je to platforma s krátkým obsahem, která má být domácí, zatahovací a konverzační.
Stačí se podívat na značkový kanál TikTok společnosti Unbounce pro Smart Copy. Zde máme vtipný obsah, který řeší problémy cílové skupiny poutavým a zábavným způsobem a poskytuje řešení jako podtext. Co je na tom nejlepší? Tento kanál nic neprodává! Nabízí související obsah, který lidé skutečně chtějí vidět, a životopis přesměruje na vstupní stránku produktu Unbounce!
Hashtagy
Jak jsme již řekli, na hashtazích záleží. Do obsahu tedy samozřejmě důsledně přidávejte relevantní hashtagy. Budete si však také chtít vytvořit svůj vlastní. Řekněme například, že vaše cílové publikum je starší: budete muset najít hashtagy, které používají. TikTok odhalil, že následující hashtagy zatím získaly následující názory:
- #family – 67 miliard zhlédnutí
- #momsoftiktok – 44 miliard zhlédnutí
- #dad – 25 miliard zhlédnutí
- #momlife – 20 miliard zhlédnutí
- #familytime – 8 miliard zhlédnutí
- #parenting – 4 miliardy zhlédnutí
Stručně řečeno, pokud váš produkt nebo obsah bude relevantní pro tyto oblíbené hashtagy, dostanete se do jejich zorného pole. Solidním příkladem může být to, co Adweek nazval „nejvlivnější kampaní na TikToku“ od e.l.f. Cosmetics a jejich kampaň #eyeslipsface. Nashromáždili více než 4 miliardy zhlédnutí s více než 5 miliony videí!
Využijte TikTok na maximum s optimalizovanými vstupními stránkami
Aby se vaše značka dostala mezi lidi a úderně cílila na sledující TikToku, musíte se zaměřit na správný marketing. Zvýší se vám popularita ve všech demografických skupinách, návštěvnost i prodeje. Nyní víte, že nejlepším způsobem, jak jim svou značku vystavit, jsou reklamy in-feed, influencer marketing, značkový obsah a hashtagy. Míra okamžitého opuštění pro TikTok je však vyšší než u jiných forem sociálních médií, a proto potřebujete řešení navržené tak, aby lidem zabránilo opustit vaše vstupní stránky.
Unbounce je užitečné pro marketing na TikToku, protože snižuje míru okamžitého opuštění v aplikaci, která má zabránit uživatelům v odchodu. Pomocí nástroje Smart Builder můžete vytvářet jedinečné vstupní stránky s vysokým počtem konverzí s okamžitým generováním kopie, které generují až o 30 % více konverzí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com