Nastavte úspěšné konverzní trasy v Google Analytics!

Konverzní trasy
Prozkoumejte konverzní trasy svých zákazníků a nalezněte problémy, které znemožňují uživatelům porovést požadované ziskové akce!

Sledujete konverzní trasy vašich zákazníků? Pokud ne, je pravý čas se do toho pustit. Znalost konverzní trasy je pro vás opravdu důležitá, protože vám odhalí oblasti na které se můžete za měřit, aby jste úspěšně zvýšili a zároveň urychlili tvorbu konverzí. Přečtěte si více o tom, co jsou konverzní cesty a jak je úspěšně sledovat v Google Analytics.

Co jsou konverzní trasy v Google Analytics?

Konverzní trasa je série akcí, které nový návštěvník provedena webu předtím než dokončí námi požadovanou konverzní akci, jako je například registrace, vyplnění formuláře nebo uhrazení objednávky. Konverzní trasy jednotlivých uživatelů můžeme sledovat pomocí Google Analytics (GA4).

V rámci konverzní cesty obvykle nalezneme vstupní stránku, nabídku a tlačítko s výzvou k akci. Zadání zahrnout také stránku s poděkováním (za vyplnění formuláře, za nákup, za registraci).

Proč sledovat konverzní trasy?

Chcete-li zvýšit míru konverzní na vašem webu, měli byste vědět, jaké kroky uživatelé na webu provedou předtím, než ke konverzi dojde.

Díky sledování konverzních tras zjistíte, co funguje a co ne. Znalost cest chování potencionálních zákazníků vám pomůže určit, které reklamní kampaně a kontaktní body fungují, abyste mohli vhodně využít svůj rozpočet a ostatní zdroje. V rámci sledování konverzní trasy můžete vypozorovat například, že vám lépe fungují PPC reklamy ve vyhledávání Google než PPC reklamy na sociálních sítích. K tomuto uvážení dojdete tak, že konverzní trasy obsahující PPC reklamu ve vyhledávání Google budou mít větší množství dosažených konverzí než tomu bude u PPC reklamu na sociálních sítích. PPC reklamám ve vyhledávání Google následně můžete přiřadit větší rozpočet a tím tak zvýšit množství konverzí.

Konverzním trasy vám mimo zmíněné také pomohou identifikovat potencionální problémy, kde ve vašem trychtýři dochází k odsunu lidí, kteří následně neprovedou konverzní akci.

Díky konverzním trasám také lépe porozumíte svému publiku. Zjistíte kdo jsou vaši zákazníci, jaká je míra opuštění košíku mezi uživateli v určité lokalitě nebo v určitém věku. Na základě těchto informací můžete upravit svůj web, abyste opět dosáhli většího množství provedených konverzí.

Jasně definované konverzím trasy vám umožní snadno shromažďovat metriky napříč marketingovými kanály, díky čemuž budete moci jednodušeji a přesněji analyzovat výkonnost marketingu a zvýšit návratnost investic (ROI).

Nastavte sledování konverzí v Google Ads a Google Analytics (GA4)

Pro využívání konverzních cest v Google Analytics musíte nejprve nastavit vaše konverze. Nastavení se bude odvíjet od vaší marketingové strategie, můžete je nastavit prostřednictvím Google Ads a Google Analytics (GA4).

Jestliže budete konverze nastavovat prostřednictví Google Ads, řiďte se tímto návodem:

  • Přejděte na Nástroje a nastavení > Měření > Konverze

  • Klikněte na + Nová konverzní akce.

  • Klikněte na Web

  • Zadejte adresu URL svého webu

  • Klepněte na Skenovat

  • Nastavte konverzní značku.

Nastavení konverzní události v GA4 je možné podle přehledného návodu.

Vytvořte přehled konverzních tras v Google Analytics

V Google Analytics vyberte v levé nabídce Reklamy. Dále přejděte do části Atribuce > Konverzní trasy.

Období a konverzní události

Jako první je potřeba v rozbalovací nabídce vpravo vybrat období, za které chcete konverzní trasy zobrazit. V levé rozbalovací nabídce vyberte jednu či více konverzních událostí. Dále můžete přidat filtr, pokud chcete sledovat pouze určitou skupinu uživatelů. V grafu i tabulce se zobrazují data rozepsaná podle výchozího seskupení kanálů. Využijte rozbalovací nabídky v horní části grafu a zobrazte data, která se váží k určitému zdroji, médiu nebo kampani.

Výběr atribučního modelu

Data v horní části přehledu jsou vypočítá na podle atribučního modelu Placené a neplacené (organické) kanály – poslední kliknutí. Pro zobrazeni dát můžete využívat jiné atribuční modely jako například Placené a organické první kliknutí. Pro změnu atribuční ho modelu použijte rozbalovací nabídku.

Více o atribučních modelech se můžete dočíst v našem dalším článku.

Personalizujte si přehled podle svého

Nyní už před sebou vidíte konverzní trasy návštěvníků vašeho webu. Přehled si můžete přizpůsobit kliknutím na Upravit porovnání > Přizpůsobit přehled > Filtry a Délka trasy. V zobrazeném přehledu můžete vidět všechny cesty vašich návštěvníků až do délky 20 kontaktních bodů. V prvním řádku tabulky je možné vidět veškeré konverze, tržby z nákupu, počet dnů do konverze a počet kontaktních budu do konverze.

Sledujte konverzní trasy a maximalizujte množství konverzí

Prozkoumejte konverzní trasy svých zákazníků a nalezněte problémy, které znemožňují uživatelům konverzní akce vykonat. Vypozorujte, jaké marketingové činnosti přivádějící návštěvníky na váš web vedou k největšímu množství konverzí. Na základě zjištěných informací optimálně alokujte zdroje a optimalizujte marketingové činnosti pro zvýšení míry konverze.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp