Nabídky cílové CPA: Jak na ně?

PPC reklama
Přečtěte si, jak postupovat při správě chytrých nabídek CPA, abyste díky automatizaci dosahovali ve svých kampaních Google Ads požadovaných cílů ceny za akci.

Chcete-li získat lepší kontrolu nad svými náklady na placené reklamní kampaně, může pro vás být tím správným řešením cílová CPA, jedna ze čtyř strategií chytrých nabídek Google Ads. Co je cílová CPA, a jak ji efektivně využívat?

Co je nabídka cílové CPA?

Cílová cena za akci (CPA) je strategie chytrých nabídek Google Ads. To znamená, že Google automaticky nastaví vaše nabídky pro každou aukci, abyste díky tomu získali co nejvíce konverzí při vámi nastavené cílové ceně za akci.

Jak nabízení cílové CPA funguje?

Nabídkami CPA jednoduše dáte službě Google Ads najevo, jakou průměrnou částku chcete zaplatit za každou provedenou konverzi, což je vaše cílová CPA.

Google Ads poté v době aukce analyzuje miliony signálů a na základě očekávaných konverzí automaticky zvyšuje nebo snižuje nabídku, aby se co nejvíce přiblížil vašemu stanovenému cíli.

V důsledku toho:

  • Můžete u některých klíčových slov zaznamenat obrovsky vysokou cenu za proklik (CPC),
  • Můžete u ostatních klíčových slov zaznamenat nulová zobrazení.

Cílová CPA funguje tak, aby v rámci rozpočtu vaší placené kampaně zajistila co nejúčinnější konverze.

Jak nastavit nabídky CPA v kampaních Google Ads

Když chcete používat nabídky cílové CPA musíte buď vytvořit novou kampaň, nebo provést změny v nastavení kampaně. To uděláte v sekci Nabídky, kde zvolíte možnost Cílová CPA.

Mějte na paměti, že nabídky cílové CPA fungují ve vyhledávání, v Obsahové síti a v kampaních s generováním poptávky, maximálním výkonem a v kampaních na aplikace. Nemůžete je používat v Nákupech Google ani ve video kampaních.

Zadejte cílovou CPA, tedy průměrnou částku, kterou jste ochotni zaplatit za každou vzniklou konverzi.

Služba Google Ads vám občas nabídne doporučení, které můžete či nemusíte přijmout a realizovat. Pokud máte pochybnosti, nastavte cílovou CPA podle skutečné 30denní CPA. To znamená, že pokud například kampaň za posledních 30 dní dosahovala CPA 900,- Kč, nastavte cílovou CPA na 900,- Kč.

Optimalizujte cílovou CPA pro lepší výsledky

Cílová CPA je výkonná strategie nabídek pro škálování, ale souvisí s ní i řada potenciálních problémů. Abyste při jejím použití dosáhli co nejlepších výsledků, dodržujte následující rady:

  • Buďte trpěliví. Nespěchejte a dejte své kampani dostatek času na sběr dat. Příliš časté změny cílové CPA mohou poškodit učení algoritmů a s tím i efektivní automatické úpravy nabídek.
  • Nastavte reálnou cílovou CPA. Když bude zbytečně nízká, může dojít k tomu, že kvůli omezení nebude kampaň vůbec utrácet.
  • Upravujte CPA postupně. Vyhněte se velkým skokům a zvyšujte nebo snižujte cíl po krocích vždy jen o 10 - 20 %. Poté počkejte až nasbíráte alespoň 30 konverzí a rozmýšlejte se o dalších úpravách.
  • Sledujte podíl ve zobrazení. Jestli kvůli hodnocení ztrácíte velký podíl zobrazení ve vyhledávání, nejspíš máte velmi nízké skóre kvality nebo nízkou cílovou nabídku CPA. Zkuste zvýšit cíl o 10 % a pozorujte, jak to ovlivní vaše zobrazování.

Kdy nabídku cílové CPA použít

Nabídky cílové CPA pro vás mohou být dobrou volbou, pokud máte stanovený konkrétní cíl ceny za akci a vaše kampaň ho již v minulosti dosahovala.

Přínosné jsou také v případě, když chcete své kampaně škálovat a mít jistotu, že neutrácíte zbytečně moc peněz.

Kdy nabídku cílové CPA nepoužívat

Strategie cílové CPA pro vás není příliš vhodná, když nemáte konkrétní představu o cílové ceně za akci.

Nepřistupujte k ní, pokud nezískáváte nejméně 30 konverzí za 30 dní, ani když vaše údaje o měření konverzí nejsou spolehlivé.

Náhradní řešení cílové CPA

Když ve vašem případě není vhodné využívat cílovou CPA, vyzkoušejte jinou strategii chytrých nabídek, která vám může přinést lepší výsledky.

  • Maximalizace konverzí: Tato strategie automaticky upravuje nabídky tak, aby v rámci rozpočtu generovaly co nejvíce konverzí. Hodí se spíše pro kampaně se skromnějším rozpočtem.
  • Maximalizace hodnoty konverze: Tato taktika automaticky nastavuje nabídky pro dosažení co nejvyšších tržeb. Hodí se pro kampaně e-shopů, které nabízejí produkty s mnoha odlišnými cenami.
  • Cílová návratnost investic do reklamy: Nastavuje nabídky tak, aby dosahovaly určené návratnosti nákladů na reklamu (ROAS), ne konkrétní ceny za akci. Je ideální pro kampaně s více než 50 konverzemi za 30 dní a nastavenými cíli návratnosti investic.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp