Maximalizujte ROI u produktových kampaní v Adwords

ROI u produktových kampaní v Adwords
Poradíme vám, jak maximalizovat ROI (návratnost investic do reklamní kampaně) bez nutnosti navyšovat reklamní rozpočet.

Google shopping ads (Google nákupy / PLA) jsou poslední dobou stále populárnější. Není divu, jedná se totiž o vysoce konverzní kanál, bez kterého se v současnosti již žádný úspěšný e-shop neobejde. Bohužel však stále vyšší konkurence s sebou přináší nutnost neustálého vylepšování a optimalizace kampaní, pokud chcete zůstat na špici. Poradíme vám, jak maximalizovat ROI (návratnost investic do reklamní kampaně) bez nutnosti navyšovat reklamní rozpočet.

Průběžně měřte a vyhodnocujte výkon vašich reklamních kampaní

Základem k vylepšení ROI u vaší produktové kampaně Adwords je důkladné pochopení celého procesu. Nestačí pouze nasypat do kampaně seznam klíčových slov a peníze a čekat, že to bude nějak fungovat. Výsledky, které se dostaví (pokud se vůbec dostaví), nebudou pravděpodobně nic moc. Pokud však důkladně a podrobně poznáte vaši cílovou skupinu, budete již od začátku kampaně vše měřit a vyhodnocovat, dokážete časem identifikovat silné a slabé stránky vaší reklamní strategie. Zjistíte, která klíčová slova jsou pouze přítěží, a najdete nové příležitosti, které vaše konkurence přehlédla a které vám přinesou konverze za mnohem nižší cenu.

Zjistěte, jak to dělají vaši konkurenti

Analyzovat výsledky vašich produktových kampaní však nestačí. Je potřeba se zaměřit také na analýzu vaší konkurence. Zjistěte, kdo jsou vaši konkurenti, a zmapujte si jejich činnost v produktových kampaních. Zjistěte, na jaká klíčová slova se zobrazují a jak vypadají jejich reklamy. Adwords také obsahuje skvělý nástroj Statistiky aukcí (AuctionInsights), který vám ukáže, jak si stojíte v porovnání s konkurencí a s jakým úspěchem konkurenti inzerují na vaše klíčová slova.

S podrobnými znalostmi trhu a konkurence budete mít nezanedbatelnou výhodu. I malé vylepšení CTR a konverzního poměru může vést k velkému nárůstu zisků. Najít příležitost, kterou vaše konkurence dosud nevyužila, či zlepšit CTR o pár procent může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem. Snažte se proto využít jakékoli skuliny na trhu, do které můžete proniknout, a každé příležitosti, na kterou narazíte.

Vylepšení produktových kampaní

Příležitosti k vylepšení produktových kampaní, které možná přehlížíte

  • Snažte se zachytit sezónní a krátkodobé trendy. Každou chvíli se vyskytne krátkodobá příležitost, momentální módní trend či sezónní poptávka, viz nedávná mánie okolo Fidget spinnerů. Často jde o obrovský nárůst hledanosti a skvělou obchodní příležitost. Naučte se na tyto trendy pružně reagovat, pokud možno s předstihem. Protože v tomto oboru více než kde jinde platí „kdo dřív přijde, ten dřív mele“.
  • Zlepšete pozici vaší reklamy. Dosáhnout co nejvyšší pozice mezi ostatními produktovými reklamami je velmi důležité, protože reklamy na prvních místech získají většinu návštěvnosti. V některých hlavních kategoriích je však získání top pozice velmi obtížné a drahé kvůli velké konkurenci. Soustřeďte se proto na menší, více specifické kategorie, ve kterých budete schopni dominovat i s nižším rozpočtem.
  • Identifikujte místa, kde vám utíkají peníze. Ne všechny prostředky utracené v průběhu reklamní kampaně jsou vynaložené účelně. V online reklamě je jednou z nejdůležitějších věcí přesné cílení. Pokud mladým ženám hledajícím módní doplňky zobrazujete produkty určené spíše pro starší muže, jedná se většinou o zbytečně utracené peníze. Stejně tak není rozumné investovat prostředky do příliš obecných klíčových slov, na které inzeruje dominantní hráč na trhu s téměř neomezeným reklamním rozpočtem. Přesným zacílením reklamy na menší skupiny uživatelů a inzercí na méně obsazená „longtail“ klíčová slova dosáhnete mnohem většího efektu za méně peněz.
  • Využijte sílu umělé inteligence. Množství klíčových slov v běžné produktové kampani Adwords klade neuvěřitelné nároky na efektivní zpracování, navíc v prostředí, kde se preference uživatelů a trendy neustále mění. Překážkou také je, pokud nemáte k dispozici tým zaměstnanců, kteří by se analýze kampaní věnovali na plný úvazek. Využití výhod strojového učení a umělé inteligence, kterou nabízí Chytré nabídky Adwords, vám umožní flexibilně řídit výkon vaší reklamní kampaně s využitím široké škály kontextových signálů a zajistí optimální využití krátkodobých trendů v reálném čase.
  • Inspirujte se u konkurence. Různé produkty mohou být inzerovány různými způsoby. Prozkoumejte způsoby, jakými inzeruje produkt vaše přímá konkurence. Zjistěte, jaké typy fotografií, jaké popisky a jaká cena zabírají na zákazníky nejlépe. Často tak odhalíte způsob, jak udělat produktové inzeráty mnohem efektivnější.

Jelikož produktové reklamní kampaně Adwords zaujímají stále větší část trhu online reklamy, je potřeba být připraven a snažit se provozovat tento reklamní kanál co nejefektivněji. K získání výhody před neustále narůstající konkurencí je zapotřebí vnímat celkový pohled na PPC reklamu. Využití nejmodernějších technologií, jako je strojové učení a umělá inteligence, spolu s porozuměním uživatelskému chování a využíváním méně konkurenčních tržních nik vám umožní udržet si náskok i v tak vysoce konkurenčním prostředí, jakým PPC reklama nepochybně je.

zdroj: seo.com, ppchero.com, cpcstrategy.com

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj foto: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp