LinkedIn Message Ads: Vše, co potřebujete vědět

reklama na Linkedin
Přeměňte své potenciální zákazníky na cenné kontakty pomocí procesu nastavení a tipů pro provozování efektivních reklam na LinkedIn Message Ads.

Co jsou to Message Ads LinkedIn?

LinkedIn Message Ads neboli reklamy se zprávami jsou nepostradatelným a vysoce výkonným nástrojem pro B2B obchodníky, kteří chtějí své cílové publikum oslovit napřímo. Tato praktická příručka vás provede vším, co byste měli vědět o reklamách se zprávou od základní definice až po pokročilé implementační nástroje. 

Pomocí LinkedIn Message Ads můžete poslat přímé sdělení vašim potenciálním zákazníkům prostřednictvím zasílání zpráv na LinkedIn. Tyto zprávy vybízejí k akci. Jsou nativní, tedy navrženy tak, aby dobře zapadaly do běžných zpráv na LinkedIn. 

Jak poznám rozdíl mezi reklamou ve zprávě a běžnou zprávou na LinkedIn?

Přejdete-li do sekce „Zprávy“ na LinkedIn, můžete si všimnout, že některé zprávy mají v náhledu na levé straně slovo „Sponzorováno“. To jsou Message Ads. 

Jaký je rozdíl mezi reklamami v konverzaci a ve zprávě?

Obě jsou formou sponzorovaných zpráv prostřednictvím LinkedIn. 

  • Reklamy se zprávou se skládají z cílené zprávy s jediným tlačítkem s výzvou k akci, které vede na vstupní stránku. 
  • Konverzační reklamy se skládají z cílené zprávy s několika tlačítky s výzvou k akci, která mohou přejít na vstupní stránku, otevřít formulář pro potenciální zákazníky nebo poskytnout další informace v následných zprávách.

Proč používat Message Ads?

Podle průzkumů LinkedIn mají zprávy Message Ads vyšší míru zapojení a odezvy oproti srovnání s tradičním e-mailovým marketingem. Zatímco průměrná míra otevření Mailchimpu je 21 %, LinkedIn uvádí průměr 50 %. 

Z našich zkušeností s provozováním více zpráv pro klienta finančních služeb jsme zaznamenali působivou průměrnou míru otevření 56,69 %, což je v těsném souladu s benchmarky LinkedIn.

Jaké cíle mohu použít při zobrazování reklamy se zprávou?

Reklamy se zprávami je možné vytvářet pouze pomocí cílů návštěv webu, konverzí webu nebo generování zákazníků. Při vytváření nové Message Ads nejčastěji používám cíl „Návštěvy webu“. 

Jak nastavit LinkedIn Message Ads?

Abyste mohli začít, potřebujete jen několik věcí: 

  • Odesílatel.
  • Předmět (maximálně 60 znaků).
  • Text zprávy (maximálně 1 500 znaků).
  • Výzva k akci (CTA) – až 20 znaků.
  • Obrázek – volitelná možnost (300 x 250px obrázek banneru).
  • Vlastní zápatí – volitelná možnost (může se jednat o vyloučení odpovědnosti nebo smluvní podmínky).
  • Formulář pro zájemce – volitelná možnost (pokud jste jako cíl kampaně vybrali generování potenciálních zákazníků, budete muset k reklamě připojit formulář).

Doporučené postupy při vývoji reklamy se zprávami

Pro podporu zapojení a získání konverzí pomocí reklam na LinkedIn Message Ads je důležité dodržovat následující osvědčené postupy: 

Identifikujte seriózního odesílatele

Příjemce, kterému budete chtít odeslat svou reklamu, musí být na LinkedIn připojen prvním stupněm. Budete mu muset poslat žádost prostřednictvím platformy, kterou musí schválit. 

Jak to udělat? Klikněte při vytváření reklamy na tlačítko „Přidat odesílatele“, zadejte jeho jméno, vyberte jej a klikněte na „Odeslat žádost“. 

Předmět má být stručný, relevantní a konverzační

LinkedIn doporučuje používat klíčová slova jako: 

  • „exkluzivní pozvání“;
  • „příležitosti“;
  • „připoj se k nám/mně“.

V praxi jsme se setkali s velkým úspěchem při používání spojení „Přidejte se k nám“ v předmětech. 

Ujistěte se, že se odesílatel představí 

Hned na začátku zprávy se příjemcům představte. Sdělte jasný účel, který osloví publikum. Upoutejte pozornost a rychle řekněte, proč by měli dále pokračovat ve čtení vaší zprávy. 

Přizpůsobte svou zprávu přidáním vlastních polí

Pokud přidáte %Křestní jméno%, %Příjmení%, %Název společnosti%, %Pracovní příležitosti% a/nebo %Odvětví%, tato makra dynamicky vloží křestní jméno, příjmení, název společnosti, pracovní pozici a/nebo odvětví příjemce. 

Udržujte text zprávy kratší než 500 znaků

I když délka jedné zprávy má maximální počet znaků 1 500, zkuste napsat zprávu o rozsahu kolem 500 znaků. Méně znamená v tomto případě více. 

Testujte hypertextové odkazy

LinkedIn říká, že přidání hypertextového odkazu do zprávy může zvýšit výkon kliknutí. Naše zkušenost ale neukazuje na žádnou citelnou změnu. Otestujte, zda vám umístění hypertextového odkazu přinese větší výkon kliknutí. 

Vždy otestujte svou zprávu před zveřejněním

Před tím, než reklamu vytvoříte, klikněte na „Uložit“. Než si po sobě reklamu zkontrolujete a spustíte, klikněte na tři tečky vedle reklamy se zprávou. Zobrazí se možnost „Odeslat zkušební zprávu“. Touto možností si pošlete zprávu do svých zpráv LinkedIn. Podívejte se, jak se zpráva zobrazuje včetně zobrazení vašich přídavných polí. 

Testování je opravdu důležité! Jakmile změníte stav reklamy z „Koncept“ na „Aktivní“, reklamu už nemůžete dále upravovat. 

Jaké metriky sledovat pro vyhodnocení výkonu reklamy se zprávou? 

To závisí na tom, jaký cíl použijete:

Cíl návštěvnosti webu

  • Odeslání: Počet, kolikrát byla vaše reklama odeslána (tj. zobrazení).
  • Otevření: Počet otevření reklamy (unikátní otevření).
  • Rychlost otevření: Procento otevřených zpráv v porovnání s celkovým počtem odeslaných zpráv.
  • Návštěvy webových stránek: Počet, kolikrát někdo klikl na vaši reklamu na vaši vstupní stránku.
  • Cena za akci (návštěva webu): Celkové náklady dělené počtem návštěv webu.
  • Míra prokliku: Počet kliknutí vydělený celkovým počtem zobrazení.

Cíl konverzí na webu

  • Odeslání: Počet, kolikrát byla vaše reklama odeslána (tj. zobrazení).
  • Otevření: Počet otevření reklamy (unikátní otevření).
  • Rychlost otevření: Procento otevřených zpráv v porovnání s celkovým počtem odeslaných zpráv.
  • Konverze: Celkový počet, kolikrát členské účty provedly požadovanou akci po kliknutí na vaši reklamu nebo jejím zobrazení.
  • Cena za akci (konverze na webu): Celková cena dělená počtem konverzí na webu.
  • Konverzní poměr: Počet konverzí vydělený celkovým počtem kliknutí.

Cíl generování potenciálních zákazníků

  • Odeslání: Kolikrát byla vaše reklama odeslána (tj. zobrazení).
  • Otevření: Kolikrát byla vaše reklama otevřena (unikátní otevření).
  • Rychlost otevření: Procento otevřených zpráv v porovnání s celkovým počtem odeslaných zpráv.
  • Potenciální zákazníci: Počet uživatelů, kteří odeslali své informace prostřednictvím vaší reklamy s formulářem pro zájemce.
  • Cena za potenciálního zákazníka: Celková cena vydělená počtem potenciálních zákazníků.
  • Míra vyplnění formuláře pro zájemce: Počet odeslání formuláře pro zájemce vydělený počtem otevřených formulářů pro zájemce.

Maximalizujte svou reklamu na LinkedIn pomocí Message Ads

Prostřednictvím LinkedIn Message Ads můžete přímo oslovit vaši cílovou skupinu na profesionální platformě. Osvojte si klíčové komponenty, osvědčené postupy a metriky výkonu, o kterých jsme v této příručce mluvili, a vytvořte si své první kampaně, které osloví vaše potenciální zákazníky. 

Každou zprávu před odesláním dobře otestujte. Pečlivě vybírejte příjemce a průběžně sledujte metriky výkonu za účelem optimalizace kampaní. LinkedIn Message Ads se mohou stát vaším cenným nástrojem ve vašem B2B marketingovém arzenálu, který vám pomůže vybudovat vztahy s novými zákazníky, vygenerovat nové zákazníky a zvyšovat míru konverze. 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp