Jednoduché SEO triky pro affiliate partnery

Jednoduché SEO triky pro affiliate partnery
Seznam snadných SEO triků, které vám pomohou vylepšit vaše pozice ve vyhledávání a představit vaše affiliate nabídky většímu množství návštěvníků.

SEO je nepostradatelným nástrojem pro affiliate partnery, kteří používají obsahový marketing k propagaci svých partnerských nabídek. Správné techniky SEO mohou nejen zlepšit vaše hodnocení ve výsledcích vyhledávání a generovat větší návštěvnost na vaše stránky, ale také přinést více konverzí a affiliate provizí na váš účet. Bez SEO nemůžete mít efektivní obsahový marketing.

Pojďme se podívat na seznam několika snadných SEO triků, které vám pomohou vylepšit vaše pozice ve vyhledávání a představit vaše affiliate nabídky většímu množství návštěvníků:

Alt text pro obrázky

Alternativní text, známý jako alt text, je slovo nebo fráze, kterou lze přidat jako atribut ve zdrojovém kódu HTML dokumentu k obrázku a která popisuje, co se na obrázku nachází.

Alt texty se používají ze tří důvodů:

• Pokud nelze obrázek načíst, zobrazí se alternativní text místo něj.

• Pomáhají robotům vyhledavačů správně indexovat obrázky, tím, že jim nabízejí lepší kontext.

• Používají se pro zlepšení přístupnosti webu, jelikož hlasové čtečky namísto obrázku přečtou jeho alternativní text a umožní tak uživatelům se zrakovým postižením lépe porozumět obsahu na stránce.

Pokud používáte platformu pro vytváření webových stránek, jako je například WordPress, můžete jednoduše vložit alternativní text do textového pole při nahrávání obrázku. Alt text se poté automaticky vloží do html kódu stránky.

Pokud vytváříte alternativní text, zkuste jej učinit co nejpopisnějším. Měl by pochopitelně obsahovat vhodná klíčová slova, ale tak, aby dával smysl a popisoval to, co je na obrázku.

Doporučené úryvky

Doporučené úryvky jsou výsledky, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání po reklamách, ale před organickými výsledky. Účelem tohoto formátu je poskytnout uživatelům přímé a stručné odpovědi na jejich otázky, aniž by museli klikat na výsledky.

Doporučené úryvky často obsahují obrázek, díky kterému jsou ještě výraznější.

Díky své schopnosti zobrazovat se nahoře a získávat kliknutí na úkor přirozených výsledků vyhledávání, mohou doporučené úryvky přivést na vaši stránku nové návštěvníky. Jak ale optimalizovat obsah stránky, aby se zobrazoval jako doporučený úryvek?

Nejprve si musíte ujasnit, jaký typ doporučeného úryvku chcete zobrazit. Existují tři hlavní typy: úryvky představované odstavcem, úryvky se seznamem a úryvky s tabulkou. Pro úryvek s odstavcem je třeba několik řádků textu, které přímo odpovídají na konkrétní otázku. Napište krátký odstavec, který poskytuje stručný přehled konkrétního tématu nebo představuje přesnou a vyčerpávající definici tohoto tématu.

V případě úryvku se seznamem napište krátký úvodní řádek, následovaný například očíslovaným nebo odrážkovým seznamem kroků. Nejčastěji se zobrazují u dotazů, které začínají slovy „jak na“ nebo „nejlepší způsob jak“, zkrátka v případě, že někdo hledá návod krok za krokem, jak něco udělat.

V případě úryvku s tabulkou použijte opět úvodní řádek, za nímž následuje výňatek z tabulky HTML, který je v úryvku.

Svůj obsah můžete optimalizovat pro doporučené úryvky tím, že se zaměříte na relevantní klíčová slova a soustředíte svůj obsah na otázky, které od publika očekáváte. Můžete také hledat související otázky a odpovídat na všechny ve stejném příspěvku.

Další obecná pravidla, která se vztahují na všechny typy úryvků, zahrnují:

• Udržujte svůj obsah stručný a věcný

• Využijte externích zdrojů

• Strukturujte text pomocí správně hierarchizovaných nadpisů k zajištění snadné navigace

• Optimalizujte obsah pro zobrazení na všech typech zařízení

Mohou však doporučené úryvky skutečně zvýšit návštěvnost, pokud plně odpovědí na položenou otázku a tazatel tak nemá důvod kliknout na váš odkaz? Dá se tomu snadno zabránit tím, že do obsahu uvedete, že další podrobnější informace získá uživatel na vašem webu. U úryvků se seznamem můžete na vaší stránce nabídnout seznam delší, takže uživatel kliknutím získá další hodnotu.

SEO pro affiliate

Zvyšte míru prokliku

Míra prokliku (CTR) je procento uživatelů vyhledavače, kteří kliknou na vaši stránku ve výsledku vyhledávání, a tím má přímý dopad na vaši návštěvnost a konverze.

Vysoká míra prokliku znamená, že váš web je relevantní pro vyhledávací dotaz. Čím více lidí uvidí a klikne na váš web ve výsledcích, tím relevantnější se váš web bude Googlu zdát a tím lepších pozic může dosáhnout. Jak tedy optimalizovat míru prokliku a povzbudit více lidí, aby klikli na váš web místo na konkurenci? Zde je několik způsobů, jak toho dosáhnout:

• Napište zajímavý a unikátní meta popis, který shrnuje obsah vašeho webu, obsahuje klíčové slovo, na které se snažíte optimalizovat, a obsahuje výzvu k akci.

• Použijte ​​„long tail“ klíčová slova, protože jsou konkrétnější, je na ně menší konkurence a snáze se na ně optimalizuje.

• Vytvořte relevantní meta title, který je krátký (3–5 slov), výstižný a obsahuje vaše klíčové slovo.

• Používejte tzv. „silná“ slova, která vyvolávají v lidech emotivní reakce.

• Upravte vaše URL adresy tak, aby obsahovaly klíčové slovo.

Pokud nadpis a popis vaší stránky bude dostatečně atraktivní, zvýší se vaše CTR, i na úkor stránek, které se zobrazují nad vámi.

Zaměřte se na klíčový obsah

Klíčový obsah zahrnuje nejdůležitější články a stránky, které chcete ve vyhledavačích umístit na nejvyšší úrovni. Je to obsah, který je a bude i v budoucnu relevantní pro vaše publikum. Zaměření se na klíčový obsah znamená vytvoření delších, informativních článků, které pokrývají vše důležité o určitém tématu. Tyto články nebo stránky byste měli pravidelně aktualizovat, interně i externě na ně odkazovat a umístit do nich nejdůležitější klíčová slova.

Mějte na paměti, že ve vyhledavačích se neumisťují weby, ale jednotlivé stránky. Pokud optimalizujete na určité konkrétní klíčové slovo, musíte se rozhodnout, kterou stránku nebo příspěvek chcete za dané klíčové slovo umístit ve výsledcích vyhledávání.

Pokud píšete mnoho článků o podobných tématech, musíte určit, který z nich je nejdůležitější, a sdělit to vyhledavačům prostřednictvím interní odkazové struktury. Pokud tak neučiníte, vytvoříte pouze velké množství stránek, které si budou ve vyhledávání vzájemně konkurovat, a snížíte svou schopnost dobře se umístit ve výsledcích.

Do názvu jednotlivých stránek nepřidávejte stejné klíčové slovo. Každé klíčové slovo, na které optimalizujete, použijte v ideálním případě pouze jednou. Měli byste mít také jeden centrální článek, který považujete za nejdůležitější a na který ostatní články na stejné téma odkazují. Tento článek bude tím klíčovým obsahem, který budou vyhledavače považovat za nejdůležitější a který nabídne návštěvníkům největší hodnotu.

Při vytváření klíčového obsahu se proto ujistěte, že je relevantní pro potřeby publika a poskytuje vyčerpávající informace o daném tématu. Měli byste jej pravidelně kontrolovat a aktualizovat, aby vždy přinášel nejvyšší informační hodnotu.

Nainstalujte SEO plugin

Pokud ke správě obsahu svých webových stránek používáte WordPress, nainstalujte si některý ze SEO pluginů, které vám optimalizaci webu výrazně usnadní. Tyto pluginy obsahují spoustu užitečných SEO nástrojů, které při optimalizaci webových stránek určitě využijete.

Díky SEO pluginům můžete na svých stránkách snadno optimalizovat své meta tagy a používat automaticky generovaný soubor Sitemap. Jedním z nejpoužívanějších SEO pluginů pro WordPress je v současnosti Yoast, který je v základní verzi zdarma.

Používejte „long tail“ klíčová slova

Čím konkrétnější je vyhledávací dotaz, tím jednodušší je získání pozic ve vyhledavačích. Longtail klíčová slova (výrazy, které obsahují 3 a více slov) jsou velmi užitečná, jelikož vám dávají příležitost k vytvoření velkého množství optimalizovaného obsahu. Long tail výrazy mají kromě nižší konkurence a tím pádem snazší optimalizace ještě jednu nezanedbatelnou výhodu. Většinou je zadávají lidé, kteří již vědí, co si chtějí koupit, a díky tomu mají taty slova vyšší konverzní poměr než obecné jednoslovné výrazy.

Vytvořte infografiku

Infografiky jsou vizuální reprezentace dat a jsou optimální pro získání zpětných odkazů a zvýšení vaší návštěvnosti. Lidé je totiž často sdílejí a mohou vám tudíž přinést spoustu návštěvnosti ze sociálních sítí. Jak ale udělat infografiku, která by přitáhla pozornost publika?

Za prvé, vaše infografika musí mít vynikající design, který přitahuje pozornost. Můžete si vytvořit svůj vlastní design pomocí nástrojů, jako jsou Canvas nebo Crello, pokud jste graficky zdatní. Pokud ne, obraťte se na profesionálního grafika, který vám dokonalou infografiku z vámi dodaných dat vytvoří.

Data, na kterých je vaše infografika založena, musejí být spolehlivě ověřená a pravdivá. Snažte se však vyhnout recyklaci informací, které lidé mohou najít na mnoha jiných webech. Vždy se snažte, aby vaše infografika byla originální nejen svým vzhledem, ale hlavně svým obsahem. Čím více bude obsah vaší infografiky unikátní, tím více pozornosti si získáte.

Ani sebelepší infografika vám však nebude nic platná, pokud o ní nedáte lidem vědět. Sdílejte ji na sociálních sítích, webech i tematických fórech. Na váš blog přidejte tlačítka, s jejichž pomocí budou moci návštěvníci jediným kliknutím sami sdílet vaši infografiku na sociálních sítích.

Dalším nástrojem je generátor embed kódů, který umožňuje lidem kopírovat a vkládat vaše infografiky na vlastní webové stránky (stejně jako to lze udělat s YouTube videem). Pokaždé když vaši infografiku na své stránky umístí, získáte zpětný odkaz.

Vložte do vašeho obsahu videa

Vložte do vašeho obsahu videa

Videa zvyšují poutavost vašeho obsahu a jsou zvláště účinná na sociálních sítích.

Můžete vložit videa do vašich příspěvků, nebo v případě, že poskytujete návod, použijte video, ve kterém ukážete postup, místo abyste jej napsali. Je to dobrý způsob, jak upoutat pozornost vašich návštěvníků a udržet si s nimi kontakt. Díky lepší interakci mají příspěvky, které obsahují videa, tendenci snižovat míru okamžitého opuštění stránky, což má pozitivní efekt na vaše SEO.

Pokud jde o optimalizaci, integrujte do vašeho obsahu pouze relevantní videa, která zaujmou návštěvníky. Dbejte na vysokou kvalitu zvuku i obrazu a ujistěte se, že máte optimalizovány popisky pomocí příslušných klíčových slov, která vyhledavačům umožní pochopit, co se na videu nachází.

Vzhledem k tomu, jaká je v affiliate sektoru konkurence, je dobré mít několik SEO triků v rukávu. Pokud využijete tyto tipy, získáte víc návštěv na vaše affiliate weby, což znamená více konverzí a provizí. Techniky zmíněné v tomto článku vám pomohou zůstat nejen o krok napřed před ostatními affiláky, ale můžete je také snadno použít pro optimalizaci jakéhokoli jiného webu.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp