Řídit úspěšné PPC kampaně vůbec není jednoduchý úkol. To vám v zásadě potvrdí každý úspěšný PPC manager. Jakmile zvládnete základy PPC, může být docela obtížné najít cenné zdroje informací pro zlepšení vašich PPC kampaní. Nejspíš také proto, že je mnoho manažerů chce udržet v tajnosti! V dnešním článku vám přinášíme cenné rady, které v nápovědách a klasických kurzech nenajdete. Přečtěte si, jak zlepšit vaše PPC kampaně ještě dnes!
Demografické cílení a vytváření přehledů
V sekci demografických údajů v Google Analytics nedávno došlo k rozšíření aspektu cílení a přehledů – a mnoho inzerentů o ně potenciálně přichází. Tato sekce umožňuje inzerentům prozkoumat jakékoli potenciální návštěvnické trendy a nejen optimalizovat podle dat – a tím zlepšit návratnost investic, – ale také přizpůsobit budoucí marketingové úsilí (offline i online).
Využijte ve svých kampaních strategii platby za konverzi
Nedávno Google vydal novou funkci nazvanou „Pay Per Conversion“, která znamená, že je nyní snazší získat informace o prodejích. Jednoduše nastavíte cílovou cenu za prodej. V tomto případě platíte pouze tehdy, když uživatel provede konverzi. A nikdy nezaplatíte vyšší částku, než vaši nastavenou CPA.
Dark posty na Facebooku
Pokud se snažíte vytěžit maximum z placených sociálních reklam na Facebooku/Instagramu, důrazně doporučujeme tzv. dark posty. Tato strategie vám umožní získat lajky, komentáře a sdílení u vašich příspěvků. Jedná se o nepublikované příspěvky, které sice na své stránce publikujete, ale nejsou na ní viditelné. Zobrazují se ale v kanálu vybraných příspěvků. V rámci dark postů můžete vytvořit různé reklamy zacílené na různá publika s různými texty i obrázky.
Sledujte také long-tail klíčová slova
Najděte tzv. long-tail klíčová slova. Jsou často o poznání levnější a mají menší konkurenci. Před nastavením kampaně na tato klíčová slova doporučujeme provést alespoň základní analýzu klíčových slov. Velmi často inzerenti za daná slova nabízí zbytečně vysoké ceny.
Používejte pravidla pro nabízení cen v PPC
Nastavení pravidel vám může pomoci udržet pozici a snížit CPC. Každý den nastavte svá klíčová slova tak, aby se cena snížila o 3 %, pokud jsou například na pozici 1.1. Poté nastavte další pravidlo pro zvýšení o 3 %, pokud je pozice nižší než 1,5. Nebudete tak přeplácet za klíčová slova, která jsou na 1. místě, ale udržíte si první pozici s nižšími náklady.
Přehledy atribuce vyhledávání
Karta, na kterou se v Google Ads často zapomíná, je přehled atribuce vyhledávání (v nabídce měření). Je důležité porozumět tomu, jak lidé na vašem webu konvertují, a to měřením kontaktních bodů, u kterých[LF1] došlo ke konverzi.
Skvělý přehled atribuce je přehled „nejčastější trasy“, který ukazuje cestu klíčových slov, kterou se uživatel ubírá podle zobrazení a kliknutí. To vám umožní zjistit, jak klíčová slova přispívají k celkovému výkonu vaší kampaně. Pokud se zdá, že klíčové slovo má nízkou míru konverze, před jeho smazáním se na chvíli zastavte a podívejte se na tento přehled. Toto klíčové slovo může poskytnout první kontaktní bod pro další konverze v řadě.
Nastavení publik u reklam ve vyhledávání
Něco, co mnoho PPC profesionálů zcela přehlíží, je nastavení publik s pravděpodobným zájmem v režimu pozorování pro kampaně ve vyhledávání. Toto nastavení vám umožní získat cenná data pro další optimalizaci, aniž by tím byly vaše současné kampaně ve vyhledávání jakkoliv ovlivněny.
Seskupte podobné konverzní události do jedné
Mnozí inzerenti používají samostatné konverzní události, které by se v podstatě daly zařadit pod jednu. Agregací těchto událostí pod jednu dáváte více dat např. Googlu nebo Facebooku, které mohou odvést lepší práci při optimalizaci zobrazování reklam pomocí strojového učení.
Vypněte automatickou aplikaci návrhů reklam
Všichni víme, že návrhy Google jsou obvykle založeny na tom, co je nejlepší pro Google, nikoliv pro vás. Přejděte do Nastavení > Nastavení účtu > Návrhy reklam a vypněte automatickou aplikaci návrhů reklam, abyste měli plnou kontrolu nad všemi změnami ve svém účtu.
Zaměřte se na segmenty
V některých oblastech, jako jsou právní předpisy, může být cena za proklik poměrně vysoká (například právní služby). Proto je dobré zaměřit se u těchto segmentů na nižší pozice.
Zacilte na uživatele, kteří se dostanou do spodní poloviny SERP Google, a to pomocí pěkné přesvědčivé reklamy, která je bohatá na různé funkce a výhody.
Přijměte automatizaci
Manuální strategie nabídek CPC dříve bývaly nejlepším způsobem optimalizace účtu, ale ve většině případů jsou dnes automatizované strategie poskytované společností Google tím nejlepším způsobem, jak růst a ovládat nabízení cen.
Ve spojení s efektivním a strategickým řízením, realistickými cíli a přesvědčivými produkty jsou automatizované strategie tou nejlepší volbou.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com