Získávání zpětných odkazů se může zdát jako poměrně velice složitý úkol. Obzvláště pokud začínáte a snažíte se prorazit v tržním segmentu, kde panuje vysoká konkurence. Což jsou již dnes v podstatě všechny segmenty. Bez zpětných odkazů však vaši stránku na vyšší pozice sotva dostanete. Jak tedy přimět jiné firmy, aby na váš web odkazovaly?
Zjistěte, jak to dělají vaši konkurenti
Při hledání příležitostí k získání zpětných odkazů začněte s analýzou vašich největších konkurentů. Kde získávají zpětné odkazy? K průzkumu můžete použít některé z profesionálních nástrojů, jako je SEMrush či AHREFS, nebo některé webové služby, které jsou v omezené verzi zdarma. Pravděpodobně najdete spoustu příležitostí k získání zpětných odkazů, které můžete využít.
Aktualizujte existující obsah vašeho webu
Pravděpodobně na svém webu již nějaký obsah máte. Máte nějaké příspěvky na blogu, které obsahují odkazy na poskytovatele souvisejících služeb nebo nástrojů, které jsou užitečné pro vaše čtenáře? Obraťte se na tyto firmy a dejte jim vědět, že jste napsali o jejich službě či nástroji a požádejte je o zpětný odkaz. Firma pravděpodobně bude chtít dát svým zákazníkům vědět, že se o nich píše na externím webu, a zpětný odkaz vám ráda poskytne. Pokud takový obsah na vašich stránkách nemáte, vytvořte jej.
►Napište recenzi na produkt webu, od kterého chcete získat zpětný odkaz, dejte vědět majiteli a požádejte o odkaz.
Použijte guest blogging
Guest blogging je již dlouho oblíbeným a efektivním způsobem, jak získat zpětné odkazy. Oslovte relevantní weby a nabídněte jim, že napíšete příspěvek na jejich blog. Do příspěvku poté umístěte odkaz na vaši stránku. Vy tak získáte kvalitní zpětný odkaz a web získá obsah zdarma. Aby guest blogging fungoval, je nezbytně nutné, aby vaše články byly kvalitní a přinášely čtenářům přidanou hodnotu. Taktéž web, na kterém budou umístěny, by měl mít dostatečně vysokou autoritu u vyhledávačů, a hlavně musí tematicky souviset s obsahem vaší stránky. Pokud prodáváte sportovní oblečení, odkaz z webu o chovu křečků vám nebude nic moc platný.
Sestavte si seznam autoritativních blogů, které se umisťují na předních místech ve vyhledávání na klíčová slova, která jsou pro vás zajímavá, a které by se tudíž skvěle hodily jako strategičtí partneři pro vaše podnikání. Napište majiteli každého z nich přátelský a bezchybný e-mail, ve kterém nastíníte témata, o kterých byste mohli psát, a uveďte, jakou hodnotu dokážete přinést jejich čtenářům. Můžete třeba připravit na ukázku několik titulků a perexů, aby majitelé viděli, jaké články jim dokážete poskytnout.
►Před zasláním e-mailu si udělejte průzkum a přizpůsobte maily každému jednotlivému adresátovi. Samozřejmostí by mělo být oslovení jménem, aby bylo vidět, že nejde o spam.
Monitorujte zmínky o vašem podnikání na internetu
Časem, jak se váš web dostane více do povědomí lidí, začnou samovolně přibývat na internetu i zmínky o vašem webu. Některé zmínky budou doprovázeny odkazem, jiné nikoli. Měli byste proto pravidelně monitorovat, co kdo o vašem webu na internetu napsal, a v případě, že zmínka není doprovázena odkazem, byste měli majitele slušně kontaktovat a poprosit jej, zdali by odkaz nedoplnil. Většinou to udělá.
Optimalizace pro vyhledávače je běh na dlouhou trať. Není možné očekávat výsledky přes noc. Pokud však vytrváte a budete postupně sbírat odkazy z kvalitních, autoritativních a zároveň tematických stránek, budou se vaše pozice ve vyhledávání neustále zvyšovat a s nimi poroste i vaše návštěvnost a zisky.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com