Jak získat co nejlepší skóre relevance na Facebooku?

skóre relevance na Facebooku
Pokud reklamu nezobrazíte správnému publiku, utratíte své peníze zbytečně. Jak ale získat co nejlepší skóre relevance a zajistit, aby reklama na Facebooku byla opravdu úspěšná?

Chcete-li, aby vaše reklama byla zisková, je důležitá, aby se zobrazovala správnému publiku. Pokud reklamu nezobrazíte správnému publiku, utratíte své peníze zbytečně. Jak ale získat co nejlepší skóre relevance a zajistit, aby reklama na Facebooku byla opravdu úspěšná?

Pokud ve své reklamě propagujete olej na vousy pro muže, asi nedosáhnete příliš vysokého procenta konverzí v případě, že ji budete zobrazovat především ženám. Reklama by v tomto případě byla irelevantní a příliš dobré hodnocení relevantnosti by nezískala.

Relevance je jednou z nejdůležitějších metrik. Skóre relevance se aktualizuje také dle toho, zda lidé reklamu komentují, klikají na ni atd. Ideální skóre relevance je 10/10. I když není běžné, je rozhodně dosažitelné a vždy byste se měli snažit zasáhnout dosáhnout tohoto cíle pomocí testování a následné optimalizace.

Dosažení vysokého skóre navíc snižuje cenu za proklik (CPC) a zajišťuje, že vaše reklamy budou upřednostněny před reklamami vaší konkurence a zobrazovány cílovému publiku. Jakým způsobem je ale možné toto skóre co nejvíce vylepšit?

Snažte se o specifické cílení

Abyste dosáhli co nejvyšší úrovně skóre relevance, je nutné, abyste byli co nejvíce konkrétní při určování cílového publika. Vyhledávejte zkrátka publikum, které má opravdu zájem o téma, které se týká vašeho podnikání. Vyhledejte publikum, které s největší pravděpodobností koupí vaše produkty. Nesnažte se oslovit co nejvíce lidí, zaměřte se raději na konkrétní cílení.

Demografické údaje

Při určování cílové skupiny je také velmi vhodné brát v potaz také demografické údaje. Vytvořte si proto personu vašeho kupujícího, jejíž součástí jsou údaje jako například věk a pohlaví. Pak přizpůsobte reklamy dané skupině. Oslovte lidi jazykem, na který jsou zvyklý a nabídněte jim produkty, které by se jim mohly hodit.

Remarketing a podobné publikum

Pokud u vás už někteří lidé zakoupili produkt několikrát, znamená to, že je vaše značka zajímá. Pak je pro vás ideální variantou spustit remarketingovou kampaň. Při remarketingu totiž oslovujeme uživatele, kteří již navštívili váš web.

Postup je jednoduchý. Vytvořte si Excel tabulku se seznamem vašich zákazníků, přejděte do části Publikum ve správci reklam, vyberte položku Vlastní okruh uživatelů a dále zvolte Návštěvnost webu. V dalším kroku pak výběr publika více specifikujete.

Velice zajímavou možností je také podobné publikum. Tuto variantu využíváme v případě, že chceme oslovit více uživatelů, ale přejeme si, aby bylo podobné tomu, které jsme si specifikovali již dříve. V tomto případě opět přejdeme na záložku publikum ve Správci reklam a zvolíme položku Podobné publikum.

Remarketing a podobné publikum

Testujte různé varianty reklam

Velmi důležité je také testování reklam. Kvalitní reklama vyžaduje přesvědčivé obrázky, kvalitní a přesvědčivé texty a nabídku, které cílové publikum nemůže odolat. Existuje však mnoho způsobů, jak své zákazníky oslovit. A právě proto doporučujeme vytvořit několik variant reklam a sledovat, které fungují nejvíce.

Optimalizace vstupní stránky

I když vstupní stránka nebude mít v tomto případě přímý vliv na skóre kvality reklamy, rozhodně by neměl být opomíjen její význam. Stránka by měla být optimalizována tak, aby na ní uživatel přicházející z reklamy na Facebooku našel to, co hledá. Neměla by také chybět tlačítka s výzvou k akci.

Pro vyšší efektivitu reklamní kampaně je nutné, aby vaše reklama získala co nejvyšší skóre relevance. Dbejte proto na to, abyste zvolili co nejkonkrétnější publikum, jednotlivé reklamy testujte a příchozím uživatelům nabídněte relevantní vstupní stránku. I vy můžete z reklamy na Facebooku získat více.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: facebook.com, unbounce.com, ppchero.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp