Jak vytvořit PPC reklamu, na kterou uživatelé klikají

PPC reklama
Jak vytvořit PPC reklamu, která bude mít vysokou míru prokliku a přinese vám výsledky? Zjistěte, jak pracovat s nadpisy, popisy, zobrazenou cestou a dalšími prvky reklamy.

PPC reklama je skvělým nástrojem pro přilákání kvalifikovaných návštěvníků na Váš web. Nestane se tak však v případě, kdy na Vaši nabídku nikdo nekliká. Nízká míra prokliku může navíc snížit Vaše skóre kvality, což povede k vyšším nákladům na reklamu. Jak tedy vytvořit takovou PPC reklamu, které zákazníci neodolají, prokliknou na Vaši stránku a provedou konverzi? To se dozvíte v dnešním článku.

Anatomie vyhledávací kampaně Google

Před tím, než se dostaneme k části, jak vytvořit geniální vyhledávací kampaň skrze reklamní systém Google Ads, se musíme podívat na to, z jakých komponentů se takové textové reklamy skládají:

  1. URL adresa: Jedná se o cílený odkaz, na který se uživatelé dostanou, když kliknou na Vaši reklamu. Ve většině případů se jedná o  Váš web.
  2. Zobrazená cesta: Je to to, co se objeví za URL adresou, tedy za lomítkem. Říká se tomu zobrazená cesta, jelikož nemusí jít o skutečnou URL adresu stránky. Může jít také o speciálně upravenou adresu pro reklamní kampaň.
  3. Nadpis: Jde o velký text na prvním řádku reklamy. V prostředí Google vyhledávání má modrou barvu. Pokud již uživatel na odkaz klikl a reklama se mu zobrazí znovu, změní se barva na fialovou.
  4. Popis: Hlavní text reklamy se nazývá popis. Zobrazuje se na druhém a dalším řádku pod nadpisem. Může obsahovat až 90 znaků.
  5. Podklady: Dříve také známe jako rozšíření, tedy prvky, o které lze reklamu obohatit, aby byla atraktivnější. Zahrnuje odkazy na podstránky, telefonní čísla, obrázky a další. Nezobrazuje se však u každého výskytu reklamy ve vyhledávání.

Doporučené postupy pro kopírování responzivních reklam ve vyhledávání

Jak fungují responzivní reklamy na Googlu? Je to jednoduché. Reklamnímu systému Google Ads dodáte vstupy, ze kterých budou poté libovolně samy vytvářeny reklamy založené na vyhledávání jednotlivých uživatelů. Zadáte tedy několik nadpisů a popisů a Google vytvoří responzivní reklamy.

Máme pro Vás několik tipů, jak vytvořit co nejlepší responzivní reklamu:

  1. Vytvořte větší množství titulků: Použijte alespoň 8–10 nadpisů a alespoň 4 popisy, které umožní Googlu tvořit zajímavé kombinace.
  2. Titulky by měly být rozdílné: Google neukáže podobné titulky, proto byste měli vymyslet co nejvíce zajímavých a rozdílných nadpisů a popisů reklam.
  3. Nepoužívejte klíčová slova ve všech nadpisech: Nejméně 3 z Vámi vytvořených nadpisů by neměly obsahovat klíčová slova. Místo toho je vybavte výzvou k akci.
  4. Nefixujte ručně pořadí titulků: Možná se Vám zdá zajímavé zmrazit jednotlivé titulky na Vámi vybraném místě. Nechte však Google testovat různé kombinace, což může maximalizovat výkon Vaší reklamy.
  5. Využívejte různé délky nadpisů: Ne každý nadpis by měl mít 30 znaků. Vyzkoušejte i menší počet znaků, díky čemuž Googlu umožníte kombinovat více nadpisů mezi sebou.

10 tipů, jak vytvořit excelentní PPC reklamu

Nyní, když jsme si představili, jak PPC reklama ve vyhledávání vypadá a jak pracovat s responzivní textovou reklamou, nastal čas uvést si 10 tipů, jak vytvořit takovou reklamu, která Vám zvýší skóre kvality, upoutá pozornost uživatelů a získá kliknutí.

Myslete na pocity Vašich zákazníků

Jak již bylo zmíněno výše, ne každý nadpis musí obsahovat klíčové slovo. Místo toho zdůrazněte funkce či výhody Vámi inzerované nabídky. I když jsou funkce a výhody často základem každého marketingového materiálu, bohužel ve spoustě případů zapomínají inzerenti na emoce. 

Proč vlastně uživatel chce získat Vámi nabízenou výhodu? Jaký pocit mu Váš produkt nebo Vaše služba má dodat?

Dejte lidem najevo, že díky Vašim produktům nebo službám budou mít věci pod kontrolou, budou se cítit šťastnější nebo například zdravější. Tvořte takové texty, které zaujmou.

Zdůrazněte, čím se odlišujete od konkurence

Bohužel se může občas stát, že Vaši konkurenti nabízejí stejnou přidanou hodnotu, jako jste si definovali v bodě výše. Horší je to navíc v případě, když se musíte umět prodat pouze v pár slovech v rámci textové reklamy. Důležité je tedy identifikovat, čím se od konkurence lišíte. Pouze to Vám může pomoci vyhrát.

Použijte proto ve své PPC reklamě ve vyhledávání jedno z následujících slov:

  • originální;
  • oficiální;
  • nejrychlejší;
  • nejlépe hodnocený;
  • první (#1);
  • nejlevnější.

Pokud bohužel nepatříte mezi jedničky ve výše zmíněných kategoriích, nevěšte hlavu a vyberte do nadpisu fakta jako:

  • založeno na uživatelském hodnocení;
  • neobyčejný;
  • hodnocený XY uživateli.

Pokuste se prostě a jednoduše vyniknout mezi ostatními reklamami.

Vsaďte na Vaši osobnost

Ukažte uživatelům ve vyhledávání svou osobnost. Vymyslete něco originálního, díky čemu by u Vás měl zákazník nakoupit. Taková reklama vynikne mezi ostatními. 

Můžete vyzkoušet přidat do popisu větu typu:

  • Nevymysleli jsme první XY na světě, ale vše jsme změnili k dokonalosti.
  • Užijte si obsah vytvořený s láskou, 100 % ekologickými trávou krmenými copywritery.

Buďte konkurenceschopní

Sledujte, jaké reklamy produkují Vaši konkurenti a použijte proti nim jejich vlastní zbraně. Jen tak můžete být lepší než oni. Mají v titulku cenu? Nabízíte podobný produkt? Nabídněte ve svém titulku cenu levnější. Nabízejí tisk vizitek v ceně 200 Kč za 100 ks? Zapojte do svého titulku cenu o 1 Kč levnější. Lidé radši kliknou na reklamu s cenou 199 Kč než 200 Kč, když to zvenku vypadá, že jim nabízíte totožnou hodnotu.

Zakomponujte výzvu k akci

Ve Vašech titulcích by se měla objevit výzva k akci, kterou představíte uživatelům přímo v nadpisu. Je to cesta, jak zlepšit míru prokliku (CTR) u Vaší reklamy. Nabídněte například 30 minutovou konzultaci zdarma nebo e-book zdarma a lidé kliknou na Vaši reklamu mnohem radši.

Výzvu k akci (CTA) můžete také uchopit následovně: 

  • Ušetřete 300 Kč za Vaši první objednávku.
  • Kupte si použité učebnice ve výborném stavu za polovinu ceny.
  • Nabídka platí pouze do 12. října.
  • Rezervujte si svou konzultaci ještě dnes.
  • Prodejte použité oblečení za méně než 5 minut.

Upravte zobrazenou cestu

Jak již bylo zmíněno, zobrazená cesta je text, který se zobrazuje za Vaší URL adresou spojenou s Vaší reklamou. Vyplnit můžete dvě 15znakové cesty, u kterých sice není zaručeno, že se zobrazí, ale pokud ano, mohou být přínosné pro větší proklikovost Vaší reklamy.

Jak vyplnit zobrazenou cestu? Vyzkoušejte některý z těchto tipů:

  • klíčová slova;
  • značkové výrazy;
  • výzva k akci;
  • jedinečný prodejní argument (USP).

Opakujte a posilujte Vaši nabídku, ne však zbytečně

Nabídku byste v rámci PPC reklamy měli zopakovat, ne však neustálým opakováním klíčových slov a stejných frází. Zahrnutí informace do nadpisu a zobrazené cesty nebo popisu je dostačující. Posilujte svá sdělení, ne však nadmíru, což by vedlo k opačnému efektu.

Vyzkoušejte sezónní nadpisy

Zkuste v rámci své PPC reklamy ve vyhledávání využít specifický sezónní nadpis, i když svůj produkt či službu nabízíte celoročně. V uživatelích to může vzbudit pocit novosti produktu/služby a naléhavosti koupě, a tak na Vaši nabídku pravděpodobněji kliknou. Zkusit můžete například fráze jako zimní akce nebo jarní akce končí 13.4.

Zapojte kouzelná slova

I přesto, že by spoustu uživatelů rádi nakupovali nepřetržitě, většinou budou spadat do jedné ze tří kategorií: nemohu si to dovolit, je to příliš velké/malé, nepotřebuji to.

Naštěstí v tomto případě můžete využít některá z kouzelných slov, která skvěle fungují v případě, kdy chcete podat proti těmto argumentům námitku:

  • zdarma: žádné náklady, nízké náklady, levné, ušetřete, cenově výhodné, cenově dostupné, XY% sleva, výhodné, tak nízká cena jako nikdy předtím;
  • snadné: rychlé, okamžité, jednoduché, akorát, padnoucí, ideální;
  • stojí za to: investice se vrátí, využívaná tisíci, hodnocena jako nejlepší, měnící hru, doporučována spotřebiteli.

Využijte vztahy k vyvolání emocí

Vracíme se k emocím, jelikož jsou nejvýkonnějším nástrojem v marketingu. Nejlepším zdrojem emotivního textu jsou samozřejmě vztahy. Proto se zaměřte ve svém reklamním textu na vztahy s něčím z následujícího:

  • vztahy se zákazníky;
  • vztahy s Vaší firmou;
  • na něco, co milují;
  • na něco, co nenávidí a chtěli by se toho zbavit;
  • na jejich nejlepší přátele;
  • na jejich nejhorší nepřátele.

Mezi těmito kategoriemi existuje souběžně 15 vztahů, ze kterých můžete vytvářet emocionální háčky pro Vaše reklamy, například:

  • Nedovolte svému [nejhoršímu nepříteli] zabránit Vám v [tom, co milují].
  • Když se stane [to, co nenávidí], [Váš produkt/služba] Vám [něco, co milují].
  • Najděte si čas na [to, co milují], s [někým, koho milují].

Nezapomínejte ale na to, že to s emotivními slovy a frázemi nemusíte přehánět. Vaším cílem by mělo být vyvolat emoce, aby u Vás uživatelé nakoupili, ne aby se cítili méněcenní nebo zoufalí. Zamyslete se i, jestli se tento krok hodí pro Vaše konkrétní podnikání. Vyzkoušet můžete i fráze jako: Když někdo říká ne, my říkáme ano.

Závěr

Teď už víte, jak postupovat, aby Vaše PPC reklamy ve vyhledávání přitáhly pozornost uživatelů, zachytily kliknutí a udržely relevanci. Díky tomu si udržíte nebo ještě vylepšíte skóre kvality, které ovlivní výslednou cenu za každý proklik.

Chcete-li zůstat v obraze a mít Vaši reklamu co nejlepší, nezapomeňte sledovat novinky ze světa PPC, které pro Vás pravidelně připravujeme na našem blogu. Jestliže si nebudete s PPC reklamou vědět rady nebo oceníte konzultaci nastavení Vašich PPC reklam, neváhejte se spojit s našimi PPC specialisty, kteří jsou Vám k dispozici, kdykoliv je budete potřebovat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp