Konkurujte směle velkým firmám na Google Ads i s malým rozpočtem
Patříte mezi malé firmy nebo jste živnostník, který chce uspět také ve světě internetu? Dejte o sobě vědět svým potenciálním zákazníkům. Pokud budete vědět jak na to, i s malým rozpočtem můžete směle konkurovat velkým firmám. Jak na to? Prvním krokem je dostat se do podvědomí vašim potencionálním zákazníkům. Ideálně tak, abyste s nízkým rozpočtem mohli zastínit konkurenci. Věděli jste, že lidé hledají ve svém okolí nabízené služby až v 72 % případech na internetu? Zaujměte publikum správně zvolenou reklamou. Poradíme, jak na to.
1. Vybírejte správná klíčová slova
Strategie klíčových slov v Google Ads je alfou a omegou úspěchu vaší inzerce. Minimalizujte svůj finanční rozpočet a zvyšte viditelnost svých reklam. Ušetříte tak nemalé finanční výdaje. Věnujte proto pozornost krátkému průzkumu klíčových slov. Chytře zvolená klíčová slova pomohou najít rovnováhu mezi nákladnými klíčovými slovy a vašimi nízkonákladovými výrazy.
Jak získat ideální variaci klíčových slov
Abyste vyhledali ta správná klíčová slova pro lepší viditelnost na internetu s pokud možno nejmenšími náklady, vyzkoušejte bezplatné nástroje pro hledání klíčových slov, například od Google. Ten vám umožní identifikovat relevantní klíčová slova, která potřebujete, a přivedou vám vaše zákazníky.
2. Udělejte si rozpočtovou soustavu
Abyste měli své finance vždy pod kontrolou a vaše reklama se zobrazovala po celý měsíc, je nutné udělat si jakýsi plán rozpočtu. Abyste mohli lépe sledovat svůj rozpočet na Google Ads, vyzkoušejte novou vychytávku "Přehled rozpočtu" přímo v rozhraní Google Ads.
Tento nástroj je přístupný u jednotlivých kampaní. Ukazuje, kolik vám vybraná kampaň doposud utratila a také můžete sledovat celkové měsíční prognózy vašich výdajů. Umí také předvídat, jak by měly kampaně ovlivnit váš výkon den ode dne v průběhu celého měsíce.
3. Vytvořte si ucelenou strategii Google
Dostat se na první stránku Google můžete i bezplatným způsobem. Jak na to? Optimalizujte své internetové stránky, servírujte svým návštěvníkům webu zajímavé informace a čtivé články ve vašem blogu, optimalizujte informace na firemním profilu Google. Když se objevíte na více místech v SERP, získáte okamžitou důvěryhodnost. Naučte se dělat profesionální SEO, abyste se lépe zobrazovali v organických a místních výsledcích hledání.
4. Spusťte Google Local Services Ads
Většina malých podniků a drobní živnostníci nabízejí svým zákazníkům služby. Naštěstí má google speciální typ reklamy pro jednotlivá odvětví a služby. Zapojte se do tohoto strategického marketingového programu a zlepšete své šance při vyhledávání u vašich potenciálních zákazníků.
Reklamy místních služeb můžete snadno spravovat z vašeho firemního profilu Google. Platíte pouze za ty zákazníky, kteří hledají vaši nabízenou službu. Google navíc sleduje uživatele pomocí polohy. Službu, kterou hledají, lépe spojí s vámi.
5. Podívejte se na Dynamické vkládání klíčových slov (Google DKI)
Google DKI automaticky vkládá výrazy do nadpisů reklamy tak, aby odpovídali požadavkům na vyhledávání hledajícího v reálném čase. Jestliže tato služba není vhodná pro váš typ marketingu, nezapomeňte alespoň zahrnout kw založené na poloze, ve smyslu "v mém okolí", "blízko Vás", apod. Věděli jste, že slovo "blízko" za poslední roky vzrostlo v reklamních kampaních o více než 900%? Buďte i vy důmyslní v tvoření chytlavých nadpisů. Získáte tak ještě více zákazníků.
6. Vyzkoušejte nástroj Google Trends
Jako drobný podnikatel se samozřejmě chcete soustředit na konečný výsledek vaší reklamy. I když existuje celá řada metrik PPC, které vám mohou říci, jak dobře využíváte své výdaje na reklamu, existuje ještě jedna, poměrně dost přehlížená metrika.
Zvyšte podvědomí své firmy u potencionálních zákazníků a to podílem zobrazení na místním trhu. Použitím chytrého nástroje Google Trends. Ten slouží k identifikaci vyhledávání slov, která jsou oblíbená ve vaší komunitě.
7. Nezapomeňte se dostat do podvědomí ve vašem okrese
Není nic jednoduššího, než když si klient zavolá svého řemeslníka přímo v okolí svého bydliště. Hlavním tématem lokálního PPC je tedy geografické cílení. Přizpůsobením klíčových slov a textu reklamy sice oslovíte potenciální zákazníky, geografickým cílením však oslovíte ty, kteří jsou přímo ve vašem regionu. Pokud implementujete geografické cílení, určíte si, kde se mají vaše reklamy zobrazovat. Zobrazení reklam v oblasti působení vaší firmy pomůže vašemu podnikání přirozenou cestou růst.
8. Udělejte si analýzu pomocí SWOT
Konkuruje větším podnikům a zbytečně neutrácejte. Proveďte analýzu SWOT, abyste porozuměli svým silným a slabým stránkám s ohledem na konkurenty. Tato analýza vám pomůže nalézt nenaplněné potřeby, na které by se vaše reklama měla zaměřit.
9. Zvyšte návštěvnost svého webu
I ty nejlépe sestavené reklamní kampaně přijdou vniveč, když na vašich stránkách návštěvníci neprovedou konverzi. Jestli chcete získat potenciální zákazníky, je nutné zvýšit návštěvnost vašich stránek.
Stránky si nechte připravit od zkušeného grafika tak, aby vaše návštěvníky doslova táhly k tížené konverzi. Jak budete stránky neustále vyvíjet a upravovat, začnou přicházet také noví zákazníci. Navíc můžete začít shromažďovat informace chování návštěvníků na vašich stránkách a zvyšovat tak svou strategii.
10. Vždy svou reklamu formulujte tak, aby měla silnou výzvu k akci
Možná tento bod budete brát jako samozřejmost. Ale vymyslet reklamu tak, aby vaše zákazníky opravdu nakopla k prokliku na vaše stránky, to už je náročný oříšek. Stylizujte reklamu tak, aby zaujala vaše publikum. Upravte použitý jazyk podle věku uživatelů a sázejte na správná klíčová slova.
Jak chytře maximalizovat návratnost investic pomocí Google Ads?
Už víte, jak získat důvěryhodnost u svých zákazníků, která klíčová slova jsou takzvaným magnetem na proklik na váš web, jak získat povědomí o vašich nabízených službách i jak cílit na místní publikum.
Provádějte pravidelné audity, které vám pomohou sledovat úspěchy vašich PPC reklam. Jestliže svůj účet nebudete pravidelně kontrolovat, může dojít ke zbytečným ztrátám rozpočtu, o kterých dost možná ani nevíte. Mějte vždy nad svou PPC reklamou kontrolu. Sledujte náklady na jednotlivá klíčová slova, porovnávejte sílu reklamy a mějte vždy časový rozvrh reklam.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com