Pinterest, který začínal jako jednoduchý nástroj pro sdílení nápadů a hledání inspirace, se během několika let rozrostl v jednu z nejpopulárnějších sociálních sítí na světě. Celosvětově má Pinterest celkem 442 milionů uživatelů a odhaduje se, že více než polovina z nich používá tuto platformu pro online nakupování.
Malé i velké firmy se proto stále více zaměřují na Pinterest jako na nástroj marketingu. Platforma poskytuje mnoho užitečných funkcí pro elektronické obchodování a nabízí nákladově efektivní a zábavný způsob, jak oslovit velké množství potenciálních zákazníků.
Proč byste měli zvážit prodej prostřednictvím Pinterestu
Pinterest je snadno použitelný a nákladově efektivní nástroj pro maloobchodní marketing, který zákazníkům umožňuje navštívit vaši firmu a zakoupit si vaše produkty. Díky jeho vizuálnímu principu funguje jako online výkladní skříň, která pomocí hezkých obrázků přitahuje lidi do vašeho obchodu.
►Lidé mohou nakupovat prostřednictvím vašeho kanálu na Pinterestu přímo ze svých mobilních telefonů, což vám umožní oslovit obrovské množství zákazníků.
Poznejte své publikum
Než začnete s prodejem na Pinterestu, věnujte nějaký čas seznámení se se svým cílovým publikem. Pinterest je jako online verze velké výkladní skříně, která přitahuje zákazníky z ulice do vašeho obchodu. Měli byste se proto zaměřit na oslovování takových lidí, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že si něco koupí. Vytvářejte takové piny, které právě takové lidi přilákají.
Zaměřte se na vizuální přitažlivost
Lidé rádi připínají a sdílí příspěvky, které jsou vizuálně přitažlivé a inspirativní. Chcete-li přilákat zákazníky na svůj web, použijte svůj profil Pinterest k vyprávění příběhů o svých produktech nebo naučte své zákazníky, jak je používat. Pokud například prodáváte sportovní obuv, ukažte zákazníkům, jak skvěle se jim v ní bude běhat.
Použijte popisy, podle kterých vás zákazníci najdou
Dobře napsané popisy jsou v online obchodování velmi důležité, protože umožňují uživatelům dozvědět se více o vašich nabídkách. Ujistěte se proto, že vaše popisy na Pinterestu obsahují klíčová slova, zejména taková, která přitáhnou lidi se záměrem nakupovat. Popisy jsou také dobrým místem pro použití hashtagů.
Zaměřte se na poutavý nadpis
Zajímavé nadpisy pomáhají přilákat zákazníky k vašim produktům. Právě zde byste měli umístit klíčová slova, na která chcete váš příspěvek optimalizovat. Nadpis by neměl být příliš dlouhý, ale měl by být schopen přitáhnout pozornost návštěvníka.
Pomocí nástrojů Pinterestu zvyšte provoz na svém webu
Rozšířené piny
Rozšířené piny se automaticky synchronizují s informacemi z vaší webové stránky. Poznáte je snadno podle dalších údajů nad a pod obrázkem v podrobném zobrazení a podle nápisu tučným písmem na domovské stránce.
Rozšířené piny signalizují uživatelům Pinterestu, že je produkt k dispozici. Synchronizují se s vaším webem a automaticky aktualizují informace o vašich připnutých produktech; pokud dojde ke změně ceny nebo pokud připnutý produkt není na skladě, rozšířený pin se aktualizuje, aby změnu odrážel.
Povolení rozšířených pinů:
1. Zkopírujte a upravte HTML kód na webovou stránku, ke které chcete přidat produktové piny.
2. Zadejte URL adresu své webové stránky do validátoru Rich Pin ve vývojářském nástroji Pinterest developer tool.
3. Pokud lze webovou stránku ověřit, klikněte na „Použít“.
4. Vaše rozšířené piny se automaticky zobrazí. Může to sice chvíli trvat, ale cca do hodiny by se všechny vaše rozšířené piny měly objevit.
Propagujte své piny
Stejně jako ostatní platformy sociálních médií nabízí Pinterest propagovaný obsah - PPC reklamy, které jsou umístěny kolem podobného obsahu za účelem zvýšení návštěvnosti. Pinterest používá model ceny za kliknutí, takže cena závisí na tom, kolik lidí klikne na reklamu.
Můžete nastavit vlastní nabídku nebo ji nechat zpracovat Pinterestem s tím, že mu sdělíte své cíle a svůj rozpočet. Řiďte se pokyny pro reklamu a přizpůsobte svůj propagovaný pin požadovanému publiku.
Nejjednodušší způsob, jak začít s prodejem na Pinterestu pomocí PPC reklamy, je propagace pinů, které jste již vytvořili dříve:
1. Kliknutím na „Propagovat“ vytvořte reklamu pomocí dřív vytvořeného pinu.
2. Ověřte cílovou adresu URL.
3. Nastavte svůj denní rozpočet.
4. Určete, jak dlouho chcete reklamu zobrazovat.
Buďte důslední
Chcete-li zvýšit pravděpodobnost, že zákazníci navštíví váš internetový obchod, zveřejňujte na Pinterestu příspěvky často a pravidelně. Obsah na Pinterestu ovšem není o kvantitě, nýbrž o kvalitě. Vytvářejte proto takový obsah, který zaujme přesně tu cílovou skupinu uživatelů, kterou se snažíte získat jako zákazníky.
►Tip - Podívejte se, jak to dělají vaši konkurenti, a vytvořte podobný obsah, který odpovídá vašim produktům.
Sledujte a analyzujte data
Stejně jako u všech marketingových platforem je velmi důležité monitorovat a analyzovat návštěvnost a hodnotit, co funguje a co je potřeba nastavit jinak. Pinterest nabízí analytické nástroje, které vám umožní zjistit, které příspěvky byly z hlediska kliknutí a konverzí nejúspěšnější. Můžete také zjistit, které z vašich pinů si lidé nejčastěji ukládají.
Použijte údaje o zapojení uživatelů, jako jsou míry prokliku a počty uložení, abyste získali přehled o svém cílovém publiku. Pokud budete vědět, které z vašich pinů se nejčastěji ukládají, nebo které mají tendenci generovat tržby, pomůže vám to navrhnout podobný obsah, u kterého bude větší pravděpodobnost, že bude úspěšný při přivádění a udržení zákazníků.
Používání Pinterestu k zvyšování návštěvnosti a konverzí
Profilování cílového publika a vytváření popisných, vizuálně atraktivních pinů přivede na váš web více návštěv a pomůže více lidem najít vaši firmu. Nástroje Pinterestu, jako jsou například rozšířené piny, vám pomohou předvést vaše produkty v nejlepším světle a nalákat lidi, aby se chtěli dozvědět více. Užitečné analytické nástroje vám řeknou, které obsahové nebo marketingové strategie jsou úspěšné, abyste na nich mohli stavět.
Pomocí obchodního účtu na Pinterestu posunete svou firmu na novou úroveň a přilákáte spoustu nových zákazníků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com