Jak optimalizovat kampaně na Facebooku a Google podle chování spotřebitelů

optimalizace kampaně na Facebooku
Obchodníci vynakládají čím dál více finančních prostředků k tomu, aby oslovili uživatele Facebooku a Google, neboť se jedná o marketingové kanály s obrovským potenciálem. Oba kanály mají své nesporné výhody, ale jejich použití nese i určité problémy. Jak lze tyto obtíže překonat a optimalizovat kampaně určené pro Facebook a Google?

Obchodníci vynakládají čím dál více finančních prostředků k tomu, aby oslovili uživatele Facebooku a Google, neboť se jedná o marketingové kanály s obrovským potenciálem. Oba kanály mají své nesporné výhody, ale jejich použití nese i určité problémy. Jak lze tyto obtíže překonat a optimalizovat kampaně určené pro Facebook a Google?

Využití informací pro optimalizaci kampaně na Facebooku

Facebook, na kterém uživatelé tráví spoustu času, představuje pro obchodníky výborný způsob, jak se efektivněji zaměřit na potenciální zákazníky. Nic však není tak snadné, jak to vypadá.

Zatímco v případě vyhledávání na Google je jasné, o co má uživatel zájem, v případě Facebooku je tomu jinak a správné cílené je mnohem obtížnější. Nicméně sdílení mnoha informací uživateli Facebooku otvírá dveře k vytváření personalizovaných kampaní s velmi dobrým cílením. Tyto reklamy tak nabídnou vhodný obsah uživatelům Facebooku.

Je však možné jít ještě dále a spojit všechny dostupné informace o zákaznících, které se nemusí nacházet pouze na Facebooku. Jedná se například o návštěvy webových stránek, historie nákupů a podobně. To vše může sloužit k vytvoření reklam s lepším cílením a více konverzemi.

Důraz na klíčová slova při optimalizaci kampaně na Google

Obrovský růst společnosti Google skýtá pro obchodníky velké možnosti. Každý zadaný dotaz představuje aktuální potřebu konkrétního uživatele. Proto je zaměření na vhodná klíčová slova velmi důležité. Tato specifikace však přináší úskalí v podobě větší konkurence, která se rovněž zaměřuje na tyto potenciální zákazníky. I kampaně s velkým rozpočtem tak nemusí přinést kýžené výsledky.

Řešením je neustálé přizpůsobování klíčových slov aktuálnímu vyhledávání, aniž by došlo k překročení rozpočtu kampaně.

Facebook versus Google

Které reklamy přináší lepší výsledky? Nelze určit jednoznačného vítěze. Je totiž evidentní, že oba kanály nabízí něco jiného. Proto je vhodné nevolit mezi nimi, ale spíše je správně kombinovat a reklamní kampaně optimalizovat. Takto je možné podpořit návratnost investic a zvýšit počet konverzí.

Mějte na zřeteli také to, že informace o zákaznících jsou skvělým pomocníkem při tvorbě personalizovaného obsahu a pro dobré cílení reklam.

autor: Kateřina Romanová a kolektiv

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp