Fakt, že jako cíl svých reklam na Facebooku nastavíte konverzi, ještě neznamená, že tato reklama uživatele opravdu přiměje k akci. Pokud si přejete, aby vaše reklamy na Facebooku byly efektivní, je třeba kromě nastavení cíle provést několik dalších kroků.
Pro opravdu efektivní kampaň na Facebooku nestačí pouze zvolit cíl, který má splnit. Je třeba provést několik dalších kroků, a to jak při nastavení samotné kampaně, tak v následujících týdnech, kdy kampaň běží. Jak nejlépe optimalizovat reklamy na Facebooku tak, aby dosáhly co nejlepších výsledků a získaly požadované konverze?
Vložte do kódu vašeho webu Facebook pixel
Pokud na vašem webu nemáte nainstalovaný Facebook pixel, není možné sledovat, jak se uživatelé chovají, když vstoupí na váš web po kliknutí na reklamu. Facebook pixel umožňuje analytickým nástrojům Facebooku pokračovat ve sledování uživatele po opuštění platformy. Umí říci, jaké stránky navštíví, co vkládají do košíku, nebo jestli nekoupí či nikoliv.
Vložte tedy Facebook pixel do kódu vašeho webu a nastavte události, které si přejete, aby Facebook monitoroval.
Specifikujte typ konverze
Při prvním vytváření kampaně a výběru jejího cíle se ujistěte, že jste v rozbalovacím menu zvolili správný typ konverze.
Zvolte správnou strategii nabídek
Při volbě cenové nabídky byste se měli ptát, jaká je cena vašich konverzí? Pokud si nejste odpovědí jisti, zvolte raději možnost automatických cenových nabídek, které vám získají solidní návratnost investic. Facebook navíc nedávno představil nový typ optimalizace, a to optimalizaci hodnot, která vám pomůže zaměřit se na uživatele s největší potenciální kupní hodnotou.
Nastavte správné cílení
I když si přejete specificky cílit na určitý typ publika, dejte pozor na to, aby vaše cílení nebylo příliš specifické a vaše reklamy pak byly zobrazovány dostatečně velkému publiku. Velmi užitečné pro vaše kampaně může být použití podobného publika. Díky cílení na podobné publikum mohou být vaše reklamy zobrazeny mnohem vyššímu počtu relevantních uživatelů.
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: facebook.com, cpcstrategy.com, marketingland.com