Novinky ve světě Instagramu
Instagram vysvětluje, jak funguje hodnocení v jednotlivých částech jeho aplikace Stories, Explore, Reels a Feed.
Proč nás to zajímá?
Pokud chcete maximalizovat zapojení a viditelnost na této platformě, musíte pochopit, jak funguje hodnocení Instagramu.
Co je nového?
Instagram Ranking Explained aktualizoval, ale většina změn je poměrně minimálního rozsahu. Za zmínku stojí, že:
- Zdroj a příběhy jsou rozděleny do dvou samostatných sekcí.
- Je kladen větší důraz na dodržování jeho doporučení a pokynů Společenství.
- Byla přidaná nová sekce nazvaná „Přizpůsobte si zdroj a příběhy“, do které byly přidány nové tipy, jak personalizovat příběhy a zdroje.
- Rozšířil svou diskuzi o shadow banning.
Instagram nově používá více algoritmů
Instagram k hodnocení nepoužívá pouze jeden algoritmus. Více algoritmů, procesů a klasifikátorů slouží ke specifickému účelu. Určují, co uživatelé na Instagramu uvidí.
Instagram řadí obsah různě a v různých částech aplikace (např. Stories, Feed, Explore, Reels a Search).
Jak Instagram řadí Feed
Instagram Feed je mix obsahu účtů, které uživatel sleduje, doporučených reklam a obsahu. Nechybí samozřejmě ani mix oblíbených formátů v podobě obrázků a videí. Instagram uvedl, že hodnocení zdrojů bere v úvahu z tisíce signálů. O jaké signály jde? Spadají do tří velkých skupin: uživatele, příspěvek a tvůrce.
Uživatelské signály:
- Zapojení – sdílení, ukládání, komentáře, lajky a čas strávený interakcí s příspěvkem.
- Účty, které uživatel nedávno sledoval.
- Účty, které se uživateli v poslední době líbily. Popřípadě ty, kterými se nedávno zabýval.
- Předvolba formátu (např. Instagram zobrazí více obrázků, pokud budete více pracovat s obrázky než s videi nebo jinými formáty).
- Historie interakce s jiným účtem.
- Poslední příspěvky a sdílené účty, které uživatel sleduje.
- Příspěvky z účtů, které uživatel ještě nesleduje, ale Instagram si o nich myslí, že by ho mohly zajímat.
Jak to Instagram vysvětlil:
- Jde o kvalifikované odhady, s jakou pravděpodobností budete coby uživatel interagovat s příspěvkem různými způsoby. Těch může být i tucet. Pět interakcí, kterým se ve Feedu věnujeme, je, jaká je asi pravděpodobnost stráveného času u jednoho příspěvku než ho olajkujete, sdílíte, okomentujete nebo klepnete na další profilovou fotku.
- Předvolby účtu.
Signály tvůrců:
- Informace o tvůrci příspěvku.
- Kolikrát lidé s touto osobou za posledních několik týdnů komunikovali.
- Zda obsah splňuje „Pokyny Instagramu pro obsah snížený ve zdroji.“
Informace o příspěvku:
- Popularita:
- Počet lajků.
- Jak rychle se to lidem líbí.
- Počet komentářů.
- Počet sdílení.
- Počet uložení.
- Čas, kdy to bylo zveřejněno.
- Umístění.
Instagram se snaží také zabránit zobrazení mnoha z nich za sebou:
- Navrhované příspěvky.
- Příspěvky od stejné osoby.
Jak Instagram řadí Stories?
Důležité „vstupní signály“, které Instagram pro Stories sleduje, zahrnují:
- Historii prohlížení (jak často si uživatel prohlíží příběhy účtu).
- Historii zapojení (jak často uživatel komunikuje s příběhy účtu, například prostřednictvím lajku nebo komentáře).
- Blízkost (jaký má uživatel vztah s tvůrcem a pravděpodobnost, že budou spojeni jako rodina či přátelé).
- Sdíleno s účty, které sleduje (které neporušují „Pokyny pro komunitu“ Instagramu).
Jak Instagram řadí Explore?
Instagram doporučuje videa a obrázky z účtů, které uživatel nesleduje. Hodnocení v Prozkoumat je podobné hodnocení Stories a Feed.
Instagram sleduje:
- Historii interakcí uživatele s účtem.
- Informace o tvůrci (například kolikrát uživatelé s tímto tvůrcem za poslední dobu interagovali).
- Minulé aktivity uživatele na Instagramu (například přiřazené lajky, sdílení, komentáře a ukládání).
- Minulé aktivity uživatele při průzkumu (příspěvky, které se uživateli líbily, které sdílel, komentoval, uložil si je a jak uživatel reagoval na příspěvky ve službě Prozkoumat).
- Informace o příspěvku (jak se ostatním uživatelům líbí, kolik lidí účet sleduje, jak jej komentují, sdílejí či ukládají příspěvek). Instagram uvedl, že tyto signály jsou v Prozkoumat mnohem důležitější, než ve Stories nebo Feedu.
- Zda je obsah v souladu s Pokyny Instagramu pro doporučení.
Jak Instagram řadí Reels?
Nejdůležitější signály, které Instagram sleduje, jsou:
- Historie interakcí uživatele s účtem.
- Aktivita uživatele (motivy, které se uživateli líbí, které uložil, sdílel nebo je komentoval, nebo kterými se zabýval).
- Informace o tvůrcích (signály popularity sledují počet sledujících i úroveň zapojení).
Obsah může být méně viditelný, pokud je:
- V nízkém rozlišení.
- Opatřen vodoznakem.
- Obsahuje ohraničení.
- Se zaměřením na politická témata.
- Byl už dříve na Instagramu zveřejněný.
Jak funguje vyhledávání na Instagramu
V nejnovějším zdroji Instagramu nebylo zmíněno, jak vyhledávací algoritmus funguje. Instagram toto zveřejnil už v roce 2021 ve svém článku „Breaking Down How Instagram Search Works.
Jaké signály jsou tedy důležité ve vyhledávání na Instagramu:
- Dotaz: Instagram se dotazy snaží přiřadit k relevantním uživatelským jménům, titulkům, místům i hashtagům.
- Aktivita uživatele: ty účty, které uživatel sleduje, příspěvky, které si prohlížel a jak často v minulosti interagovaly s účtem. Instagram na základě toho častěji zobrazuje hashtagy a účty, které uživatel nejčastěji sleduje nebo navštěvuje.
- Signály popularity: Počet kliknutí, sdílení, lajků i sledování účtů, míst či hashtagů.
SEO rady Instagramu:
- Vyberte název profilu, který souvisí s obsahem vašich příspěvků.
- Zahrňte do svého životopisu relevantní místa a klíčová slova.
- V titulcích používejte relevantní hashtagy a klíčová slova.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com