Jak Instagram hodnotí obsah: Feed, Stories, Explore, Reels, Search

Instagram
V tomto článku jsme pro vás sepsali vše, co víme o tom, jak fungují hodnotící algoritmy Instagramu, aby vám pomohly maximalizovat vaše zapojení a viditelnost.

Novinky ve světě Instagramu

Instagram vysvětluje, jak funguje hodnocení v jednotlivých částech jeho aplikace Stories, Explore, Reels a Feed. 

Proč nás to zajímá? 

Pokud chcete maximalizovat zapojení a viditelnost na této platformě, musíte pochopit, jak funguje hodnocení Instagramu

Co je nového? 

Instagram Ranking Explained aktualizoval, ale většina změn je poměrně minimálního rozsahu. Za zmínku stojí, že: 

  • Zdroj a příběhy jsou rozděleny do dvou samostatných sekcí.
  • Je kladen větší důraz na dodržování jeho doporučení a pokynů Společenství.
  • Byla přidaná nová sekce nazvaná „Přizpůsobte si zdroj a příběhy“, do které byly přidány nové tipy, jak personalizovat příběhy a zdroje. 
  • Rozšířil svou diskuzi o shadow banning.

Instagram nově používá více algoritmů

Instagram k hodnocení nepoužívá pouze jeden algoritmus. Více algoritmů, procesů a klasifikátorů slouží ke specifickému účelu. Určují, co uživatelé na Instagramu uvidí. 

Instagram řadí obsah různě a v různých částech aplikace (např. Stories, Feed, Explore, Reels a Search).

Jak Instagram řadí Feed

Instagram Feed je mix obsahu účtů, které uživatel sleduje, doporučených reklam a obsahu. Nechybí samozřejmě ani mix oblíbených formátů v podobě obrázků a videí. Instagram uvedl, že hodnocení zdrojů bere v úvahu z tisíce signálů. O jaké signály jde? Spadají do tří velkých skupin: uživatele, příspěvek a tvůrce. 

Uživatelské signály:

  • Zapojení – sdílení, ukládání, komentáře, lajky a čas strávený interakcí s příspěvkem. 
  • Účty, které uživatel nedávno sledoval.
  • Účty, které se uživateli v poslední době líbily. Popřípadě ty, kterými se nedávno zabýval.  
  • Předvolba formátu (např. Instagram zobrazí více obrázků, pokud budete více pracovat s obrázky než s videi nebo jinými formáty).
  • Historie interakce s jiným účtem.
  • Poslední příspěvky a sdílené účty, které uživatel sleduje.
  • Příspěvky z účtů, které uživatel ještě nesleduje, ale Instagram si o nich myslí, že by ho mohly zajímat. 

Jak to Instagram vysvětlil: 

  • Jde o kvalifikované odhady, s jakou pravděpodobností budete coby uživatel interagovat s příspěvkem různými způsoby. Těch může být i tucet. Pět interakcí, kterým se ve Feedu věnujeme, je, jaká je asi pravděpodobnost stráveného času u jednoho příspěvku než ho olajkujete, sdílíte, okomentujete nebo klepnete na další profilovou fotku.
  • Předvolby účtu.

Signály tvůrců:

  • Informace o tvůrci příspěvku.
  • Kolikrát lidé s touto osobou za posledních několik týdnů komunikovali.
  • Zda obsah splňuje „Pokyny Instagramu pro obsah snížený ve zdroji.“

Informace o příspěvku:

  • Popularita:
    • Počet lajků.
    • Jak rychle se to lidem líbí.
    • Počet komentářů.
    • Počet sdílení.
    • Počet uložení.
  • Čas, kdy to bylo zveřejněno.
  • Umístění.

Instagram se snaží také zabránit zobrazení mnoha z nich za sebou: 

  • Navrhované příspěvky.
  • Příspěvky od stejné osoby.

Jak Instagram řadí Stories?

Důležité „vstupní signály“, které Instagram pro Stories sleduje, zahrnují: 

  • Historii prohlížení (jak často si uživatel prohlíží příběhy účtu).
  • Historii zapojení (jak často uživatel komunikuje s příběhy účtu, například prostřednictvím lajku nebo komentáře).
  • Blízkost (jaký má uživatel vztah s tvůrcem a pravděpodobnost, že budou spojeni jako rodina či přátelé).
  • Sdíleno s účty, které sleduje (které neporušují „Pokyny pro komunitu“ Instagramu).

Jak Instagram řadí Explore?

Instagram doporučuje videa a obrázky z účtů, které uživatel nesleduje. Hodnocení v Prozkoumat je podobné hodnocení Stories a Feed. 

Instagram sleduje:

  • Historii interakcí uživatele s účtem.
  • Informace o tvůrci (například kolikrát uživatelé s tímto tvůrcem za poslední dobu interagovali).
  • Minulé aktivity uživatele na Instagramu (například přiřazené lajky, sdílení, komentáře a ukládání).
  • Minulé aktivity uživatele při průzkumu (příspěvky, které se uživateli líbily, které sdílel, komentoval, uložil si je a jak uživatel reagoval na příspěvky ve službě Prozkoumat).
  • Informace o příspěvku (jak se ostatním uživatelům líbí, kolik lidí účet sleduje, jak jej komentují, sdílejí či ukládají příspěvek). Instagram uvedl, že tyto signály jsou v Prozkoumat mnohem důležitější, než ve Stories nebo Feedu. 
  • Zda je obsah v souladu s Pokyny Instagramu pro doporučení. 

Jak Instagram řadí Reels?

Nejdůležitější signály, které Instagram sleduje, jsou:

  • Historie interakcí uživatele s účtem.
  • Aktivita uživatele (motivy, které se uživateli líbí, které uložil, sdílel nebo je komentoval, nebo kterými se zabýval).
  • Informace o tvůrcích (signály popularity sledují počet sledujících i úroveň zapojení).

Obsah může být méně viditelný, pokud je: 

  • V nízkém rozlišení.
  • Opatřen vodoznakem.
  • Obsahuje ohraničení.
  • Se zaměřením na politická témata.
  • Byl už dříve na Instagramu zveřejněný.

Jak funguje vyhledávání na Instagramu

V nejnovějším zdroji Instagramu nebylo zmíněno, jak vyhledávací algoritmus funguje. Instagram toto zveřejnil už v roce 2021 ve svém článku „Breaking Down How Instagram Search Works. 

Jaké signály jsou tedy důležité ve vyhledávání na Instagramu:

  • Dotaz: Instagram se dotazy snaží přiřadit k relevantním uživatelským jménům, titulkům, místům i hashtagům. 
  • Aktivita uživatele: ty účty, které uživatel sleduje, příspěvky, které si prohlížel a jak často v minulosti interagovaly s účtem. Instagram na základě toho častěji zobrazuje hashtagy a účty, které uživatel nejčastěji sleduje nebo navštěvuje. 
  • Signály popularity: Počet kliknutí, sdílení, lajků i sledování účtů, míst či hashtagů.  

SEO rady Instagramu:

  • Vyberte název profilu, který souvisí s obsahem vašich příspěvků.
  • Zahrňte do svého životopisu relevantní místa a klíčová slova.  
  • V titulcích používejte relevantní hashtagy a klíčová slova.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp