Google představil novinku, díky které nyní mohou uživatelé ukládat a opakovaně používat filtry a přidávat segmenty do Google Analytics. Jedná se o bezplatný reportovací nástroj Data Studio, který inzerentům pomůže ještě lépe sledovat data, která potřebují k optimalizaci svých webů.
Snad každý marketingový specialista používá známý a velmi oblíbený nástroj Google Analytics. Díky němu je totiž relativně snadné zjistit, ze kterých stránek uživatelé odcházejí, jak se na vašem webu chovají nebo z jakých zařízení na něj přistupují. Zkrátka, je možné zjistit spoustu informací, které značně pomohou vylepšit vaše SEO, ale i reklamu na internetu.
Vítanou změnou je nyní možnost vybrat segmenty nastavené v Google Analytics při stavbě vizualizace v Data Studiu. Všechny segmenty jsou nyní v Data Studiu k dispozici a filtry je možné ukládat a opakovaně používat.
Zmíněné segmenty je možné aplikovat na jedno nebo více schémat, reporty stránek, či celých sestav. Při změnách v Google Analytics se tyto segmenty automaticky aktualizují. Synchronizaci můžete vypnout v menu Nástroje – Segmenty.
Filtry
Pokud nechcete znovu a znovu vytvářet stejné filtry pro více metrik v Data Studiu, Google vás nyní určitě potěší. V Google Analytics nyní můžete nastavit filtry, které pak znovu použijete v přehledech. V rámci filtrů je také možné nastavit podmínky A či NEBO a filtrovat na základě hodnoty větší, menší než.
Importy a nahrávání dat
Uživatelé nyní mohou nahrát až 2GB dat ve formátu CSV a nejsou tak nuceni spoléhat na SQL nebo Google databáze. Google Data Studio také spolupracuje s BigQuery a podporuje SQL standard v BigQuery. Společnost Google dále dodává, že integrace mezi Data Studiem a platformou Cloud je nyní přesnější, poskytuje více funkcí a vytvoření reportů je mnohem rychlejší.
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
Zdroj: google.com, marketingland.com, searchengineland.com