E-mailing pro marketingové konzultanty

E-mailing pro marketingové konzultanty
Zjistěte, jak pomocí e-mailového marketingu přesvědčit potenciální klienty, že vám mohou důvěřovat a že jim vaše služby pomohou vylepšit jejich byznys.

V práci každého marketingového konzultanta je jedním z nejdůležitějších prvků komunikace. To, jak komunikujete se svými stávajícími či potenciálními klienty, je úhelným kamenem, který znamená rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem.

Komunikace je jedním ze základních prvků při budování vztahů. Pokud nedokážete s lidmi správně komunikovat, nezískáte jejich důvěru a tím pádem ani obchodní kontrakt. Zejména pro poradenskou firmu platí, že úspěch závisí na obapolné důvěře. Klienti chtějí vědět, kdo jste, jaké předchozí úspěchy za vámi stojí a zdali vám mohou věřit, že uspokojíte jejich potřeby a vyřešíte jejich problémy.

Jak však potenciálním klientům sdělit všechny potřebné informace, přesvědčit je o své odborné způsobilosti a přimět je, aby s vámi podepsali smlouvu? Řešením je e-mailový marketing.

Proč je e-mail marketing stále jedním z nejefektivnějších reklamních kanálů

Přestože je e-mail jednou z nejstarších forem online komunikace, jde stále o vysoce účinný marketingový nástroj. S jeho pomocí můžete potenciální zákazníky oslovovat pravidelně a pomalu budovat vztah, díky kterému se z adresáta stane loajální zákazník, který nakupuje opakovaně. Lidé chtějí VIP zacházení. Chtějí cítit, že se jim skutečně osobně a s nasazením věnujete. Čas a úsilí, které proto vynaložíte na péči a budování vztahů s vašimi klienty, se vám v budoucnu bohatě zúročí.

Dobrou zprávou je, že věnovat svým klientům péči a pozornost, kterou chtějí a potřebují, nezabere mnoho času ani úsilí. Používání e-mailového marketingu vám umožňuje vést osobní konverzace, díky nimž se z potenciálního zákazníka stane věrný klient.

Promluvte k vašim odběratelům řečí, které rozumějí

To, jak komunikujete ve svých e-mailech, by mělo být založeno na tom, s kým mluvíte a v jaké fázi se právě nacházíte, pokud jde o budování vašeho obchodního vztahu. Ať už jde o zájemce, který se právě dozvěděl o existenci vaší firmy, nebo zákazníka, který již ví, co chce, musíte přemýšlet o tom, co a jak řeknete.

Jedním ze základů e-mailového marketingu je oslovit správné publikum správným způsobem a s využitím příhodných argumentů.

Každý klient je jiný a potřebuje něco jiného. Cílem konzultanta je přesvědčit jej, že chápe jeho problém a má schopnost vyhovět jeho konkrétním potřebám. Kromě odborné způsobilosti je také důležité najít s klientem společný jazyk. Asi jinak budete komunikovat se startupem tvořeným mladými IT nadšenci a jinak s manažerem z velkého korporátu.

Zde je několik efektivních e-mailových kampaní, které by měl mít každý konzultant ve svém arzenálu.

E-mailing

Uvítací série mailů

Každý konzultant by si měl nastavit uvítací sérii e-mailů. Tato sekvence e-mailů se automaticky odešle, pokud se do vašeho seznamu přidá nový kontakt. Míra otevření těchto e-mailů je velmi vysoká, jelikož potenciální zákazník e-mail očekává. Nezapomeňte proto nastavit vaši e-mailingovou kampaň tak, aby se uvítací mail odeslal ihned po registraci do vašeho seznamu.

Tip: Pokud svým klientům nabízíte různé služby, můžete zvážit segmentaci publika a nastavení různých uvítacích sérií pro každou z nich, aby vaše zpráva odpovídala konkrétním potřebám klienta.

Uvítací e-mail č. 1

Lidé, kteří se přihlásí k odběru vašich e-mailů, tak zpravidla činí s vidinou nějaké odměny, které se říká lead magnet. Může to být například e-book, kupón na slevu, popřípadě nějaký bezplatný vzorek vašich služeb.

V uvítacím e-mailu by měl váš nový kontakt tuto odměnu obdržet. Součástí by samozřejmě mělo být také uvítání a poděkování, že se připojili k vašemu e-mailovému seznamu. Dejte kontaktům také vědět, co mohou očekávat do budoucna.

Uvítací e-mail č. 2

Druhý e-mail by měl být zaměřen na prohloubení spojení s vaším publikem. Tím, že se zaregistrovali do vašeho e-mailového zpravodaje, projevili zájem o vaši firmu a vaše produkty. Povzbuďte je, aby vás sledovali na vašich sociálních sítích a ujistěte se, že mají všechny informace o tom, kdo jste a co nabízíte.

Série dalších e-mailů

Potenciální klient, který vám dá svou e-mailovou adresu, vám tím dává najevo, že jej zajímají informace, které mu chcete sdělit. Poté, co mu pošlete svou uvítací sérii e-mailů, byste měli váš vztah dále rozvíjet.

Popište problém a nabídněte řešení

První a nejdůležitější věcí, kterou musíte v těchto e-mailech udělat, je identifikovat a popsat problém, kterému váš potenciální zákazník čelí. Většina lidí ví nebo tuší, že má problém, ale nechápe, o jaký problém vlastně jde. Pokud dokážete identifikovat problém, ukážete tím potenciálnímu klientovi, že rozumíte tomu, čím právě prochází. Přitom můžete zmínit, že jste schopni nabídnut efektivní řešení, které problém odstraní.

Pokračujte v pravidelném odesílání e-mailů

Potenciální zákazník si vaše služby možná neobjedná ihned, ale pokud budete postupně budovat váš vztah pravidelným zasíláním hodnotného obsahu, který bude ukazovat vaši odbornost, udržíte tyto potenciální klienty v kontaktu s vaším podnikáním a až budou potřebovat, obrátí se na vás. Důležité je, aby zasílaný obsah byl skutečně hodnotný. Zde je několik nápadů, které můžete sdílet v e-mailových zprávách vaší poradenské firmy:

  1. Sdílejte obsah, který již máte. Máte blog? Využijte toho ve svých e-mailech a sdílejte obsah vašich nejlepších článků. Přilákáte tak lidi na váš web.
  2. Sdílejte s odběrateli nejžhavější novinky ve vašem oboru. Jako konzultant chcete, aby vaši klienti věděli, že jste v obraze a držíte krok s nejnovějšími trendy.
  3. Zasílejte příležitostné propagační e-maily. Je důležité, aby potenciální zákazníci věděli, co nabízíte a jak můžete vyřešit jejich problémy. Tyto propagační maily ovšem neposílejte příliš často. Ujistěte se, že dodržujete pravidlo 80/20: 80 % vašich e-mailů by mělo tvořit užitečný a hodnotný obsah a pouze 20 % zpráv by mělo být zaměřeno na prodej služeb a produktů, které nabízíte.

Na co byste neměli při rozesílání e-mailů zapomínat

  • Při odesílání e-mailů se ujistěte, že mají dostatečně úderný předmět, kterým můžete upoutat pozornost adresáta.
  • Každý z vašich e-mailů by měl obsahovat odkazy na váš web, kde se čtenář může o popsaném problému dozvědět více.
  • Umístěte do e-mailu odkazy na sociální sítě.
  • Pokud odběratel zadá při registraci jméno, oslovujte jej jménem. To zlepší personalizaci e-mailů a povede k vyšší míře otevření.

E-mailový marketing je jedním z nejefektivnějších metod propagace. S využitím těchto tipů bude moci vaše poradenská firma lépe a efektivněji budovat nové vztahy a získávat nové klienty pro vaše podnikání.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp