8 otázek, které můžete položit svým novým PPC klientům

PPC reklama
Položte svým novým klientům tyto klíčové otázky, se kterými lépe přizpůsobíte své marketingové strategie i měřitelné výsledky.

Také je pro vás navazování nových vztahů s klienty stresující? Přece jen o jejich podnikání víte jen velmi málo. A nevíte, jaká očekávání a požadavky na vás mají. O jejich osobě také nic nevíte.

Noví klienti mají většinou přehnaně velké požadavky na výkon reklamy. Není divu, že na vás (mnohdy nechtěně) vyvíjejí nepříjemný tlak. 

Každý marketér mi dá za pravdu. Na začátku spolupráce je velmi těžké uplatnit marketingové znalosti. I když jsou sebelepší. 

Mnozí marketéři přirovnávají první měsíce vztahu s novými klienty k testům ve škole. Musíte klientovi (podobně jako učiteli) ukázat, že víte, co děláte. Pokud jsou první měsíce spolupráce pouhým testem, pak klidně můžeme přirovnat první týden ke třídě. A jak nejlépe třídu učit, než pokládat otázky? Jedině tak se dozvíte to, co potřebujete, abyste mohli provést ten nejlepší výklad. Ve vašem případě jde o to udělat ten nejlepší text pro reklamu. 

Kladení otázek je základem veškerého úspěchu. Ať už ve škole, v běžném životě i v práci. Jako markeťák se nebojte klást otázky. Spoustu otázek. O klientovi, jeho podnikání, cílech, odvětví. Ptejte se na cokoli, co bude pro vaši úspěšnou spolupráci důležité. 

Naučte se o klientovi a o jeho podnikání vše, co můžete. Díky tomu využijete všechny své marketingové znalosti k tomu, abyste mu pomohli co nejrychleji dosáhnout požadovaných cílů. 

Na co se nikdy nezapomenout zeptat? 

Jaké jsou vaše obchodní cíle?

Proč otálet, když se na to nejdůležitější můžete zeptat rovnou? Spolupráce nemůže být efektivní, pokud nevíte, jaké cíle si váš klient určil.  

S elektronickým obchodem se budete více soustředit na nákupní kampaně a vytváření cílů. Ale pokud vás osloví nezisková organizace, budete ji patrně muset dostat do povědomí určité cílové skupiny. 

Tato otázka je tedy zásadní pro další spolupráci. Slaďte své znalosti a dovednosti s cíli vašeho nového klienta už na samém počátku spolupráce. Díky tomu bude vývoj vaší PPC kampaně úspěšný od začátku do konce. Bez zbytečného tápání. 

Kdo je vaše cílová skupina?

Marketing má ve své podstatě velmi jednoduchý cíl. Dostat produkt nebo službu k těm lidem, kteří o ně mají zájem. Ve správný čas a na správném místě. 

Klíčová slova a geografické cílení pokrývají čas i místo. Ale vy musíte vědět, komu budete produkty nebo služby inzerovat. 

Jak už jsme si řekli výše, oslovení správné cílové skupiny je pro úspěšnou PPC reklamu zásadní. Většina firem a živnostníků má svého „ideálního zákazníka“. Nebo někoho, pro kterého je nabízený produkt či služba navržena. 

Ve chvíli, kdy budete znát ideální cílové publikum, budete mít otevřený prostor a neomezené možnosti při tvorbě textu reklamy a nastavení geografické reklamy na stránkách, které tito uživatelé nejvíce navštěvují. 

Co vás odlišuje od vašich konkurentů?

Až budete znát cílové publikum, zaměřte se na konkrétní prodejní body produktu nebo služby. Prodejní body se používají k přesvědčení cílové skupiny. Napište poutavý text k PPC reklamě, aby nabízený produkt či služba uspokojila potřeby vámi vybraných zákazníků. 

Jaký je váš marketingový rozpočet?

Ačkoliv je tato otázka pro většinu marketérů nepříjemná, je důležité položit ji. Dříve, než se pustíte do jakékoliv marketingové strategie, musíte přece vědět, s jakým měsíčním rozpočtem pracujete. 

Místní firma s omezeným rozpočtem si nemůže dovolit propagaci jako velká korporace s milionovým rozpočtem. Je třeba přizpůsobit strategii. A ke každému klientovi přistupovat individuálně. 

Dobrý marketér dokáže kouzlit i s minimálním rozpočtem. Ale čím nižší rozpočet od klienta dostanete, tím musíte více přemýšlet, do jaké formy reklamy peníze vložíte. 

Ráda v praxi začínám na konci marketingového trychtýře a poustupuji směrem nahoru. S nejnižším rozpočtem začněte na konci cesty (pro značková a některá neznačková klíčová slova). Ve chvíli, kdy uvidíte úspěch a zvýšíte rozpočet, přidejte do mixu strategie horní a střední části trychtýře. 

Kdy jsou pro vaši firmu nejrušnější/nejdůležitější období roku?

Většina klientů má období, ve kterém jsou jejich nabízené produkty či služby nabízeny nejvíce. Pro většinu z nich jde o období Vánoc, Valentýn, Den matek, MDŽ aj. 

Pokud váš klient má taková rušná období, musíte se na ně připravit s předstihem. Jedině tak budete moci odpovídajícím způsobem upravit rozpočet a cílení reklamy. Poslední věc, kterou chcete, je dostat se do období s nejvyšším prodejem v roce s rozpočtem odpovídajícím běžným dnům. 

Kdo jsou vaši hlavní konkurenti? 

Každý klient má konkurenci. Zjistěte si u klienta, koho považuje za největší konkurenci, a následně si udělejte svůj průzkum trhu. To vám pomůže hned v několika věcech najednou:

  • Získáte skvělou představu o tom, jak klient vidí své vlastní podnikání. 
  • Můžete celkem snadno sledovat konkurenci a zkoumat, jak inzeruje. Tyto poznatky pak použijte do své reklamní kampaně. 

Jaká je celoživotní hodnota zákazníka vaší firmy?

Zatímco některé produkty vyžadují pouze jeden nákup, mnoho jiných produktů vyžaduje opakované nákupy. A s tím jsou spojeny opakující se příjmy.

V závislosti na situaci proto nemusí být sledování příjmů z počátečního nákupu tou nejlepší volbou. Místo toho sledujte celoživotní hodnotu zákazníka. Sledováním celoživotní hodnoty zákazníka získáte skvělý přehled o výkonu vašich reklam. 

Jak rychle očekáváte výsledky?

Možná vašeho klienta nadchne úspěšnost PPC reklamy oproti jiným marketingovým kanálům, ale vy mu musíte vysvětlit, že pokud do reklamy nebudete dlouhodobě investovat čas, energii a peníze, toto velké počáteční vítězství nebude mít dlouhého trvání.  

Nejlepší výsledky vaší práce přece vycházejí z důsledné a záměrné práce. Očividný úspěch přichází celkem rychle. Ale jak postupně získáte více dat, úspěch kampaní se začíná zvyšovat a zvyšovat, a to je teprve ta pravá výhra. Udělejte si čas a vysvětlete svému klientovi, že jedině dlouhodobá a pravidelná spolupráce přinese požadované výsledky.

Je důležité být s vašimi klienty na stejné vlně ohledně průběžné aktualizace a časových plánů. Nesmírně důležité je mít skvělý dlouhodobý vztah s vašimi klienty. Proto nastartujte vaši vzájemnou spolupráci otázkami, které vám pomohou s naplánováním úspěšného online marketingu

Patrně vás napadne dalších x otázek. Ptejte se. Čím více toho budete o vašem klientovi a jeho podnikání vědět, tím lépe pro vás a vaši vzájemnou spokojenou spolupráci. 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp