Uvažujete o propagaci svých výrobků či služeb prostřednictvím světově nejrozšířenější sociální sítě YouTube? Dál neváhejte a využívejte sílu sdílených videí, stejně jako nejúspěšnější firmy a brandy, získávající díky správně umístěné reklamě na YouTube maximální zapojení uživatelů vedoucí k finálním konverzím. Všechny mají vyladěnou “silnou trojku“ reklamy, tvořenou spoty ve vyhledaných zdrojích, krátkými videi a přeskočitelnými reklamami.
Pronikněte „in feed“ mezi zdroje videí
Jedinečnou a bezkonkurenční výhodou kanálu YouTube je propojení principu sociální sítě s dlouhými videonahrávkami, které mají jak zábavnou, tak i vzdělávací nebo inspirativní formu. Miliony lidí denně potřebují najít video s konkrétním obsahem, což dává inzerentům obrovské příležitosti, jak oslovit uživatele přímo při procházení zdrojů videí.
Další výhodou umístění reklamy “in feed“ je teprve nedávné uvedení tohoto formátu na trh, díky čemuž můžete získat nemalý náskok před konkurencí. Přestože se nezobrazuje hned přes celou obrazovku jako v případě krátkých videí, její přínos spočívá především v tom, že na celé platformě je tím prvním, co vyhledávajícímu padne do oka.
Proč v rámci kampaně využívat reklamu ve zdrojích videí na YouTube
- Novinka odpovídá chování uživatelů: Publikum se přirozeně zajímá o moderní a poutavé formáty obsahu zobrazené v rámci vyhledaných zdrojů, díky čemuž se významně zvyšuje pravděpodobnost interakce.
- Příznivé ceny: Cenově výhodné reklamy “in-feed” dokáží mnohem efektivněji propagovat vaši značku a mají daleko větší dosah než podobné (a výrazně dražší) reklamní formáty na Facebooku, Instagramu nebo TikToku.
Chcete-li profitovat z úspěšné reklamní kampaně na YouTube, musí být umístění ve zdrojích videí nezbytnou součástí vaší strategie.
Bez šortek to nepůjde
Šortky ovšem v tomto případě nejsou letní kalhoty nad kolena, ale krátká vertikální videa (shorts) využitelná na YouTube především k účinnému zvyšování povědomí o vaší značce. Mají představovat pomyslnou odpověď na TikTok či facebookové Reels. Jejich výhodou je, že hned na začátku spotu poskytují 100% využití hlasu společně s obrazem, což zajišťuje okamžitý zájem sledujícího. Díky měření pak získáte také důležitá data o zásahu kreativního organického obsahu ve vaší reklamě.
Celá řada inzerentů tak na YouTube raději vypustí třikrát až pětkrát více “šortek“ než dlouhých videí, aby potenciální zákazníci měli pořád čerstvý obsah a neztratili povědomí o značce. Tím pádem se jim daří udržovat průběžný zájem publika a dostávají neustálou zpětnou vazbu v podobě dat o množství zhlédnutí, nových odběratelů, přidání do playlistů nebo přibylých laiků. Významným zdrojem podnětů jsou také komentáře pod krátkými videi. Pomocí těchto metrik pak můžete do budoucna upravovat kreativu kampaně a zvyšovat její výkon.
Přeskočitelné reklamy jako základ všeho
Používáte-li YouTube, určitě je znáte. Reklamní spoty přímo ve streamu, které můžete po pár vteřinách klikem přeskočit. Občas se jim mezi markeťáky říká “praotec reklamy na YouTube“, nicméně i ony mají svoje důležité zastoupení v silné trojce.
Oblíbené jsou zejména proto, že vůbec nezáleží na délce videa, protože uživatel může reklamu prostě a jednoduše přeskočit. Pokud se vám však podaří zaujmout jej hned v krátkém úvodním čase, máte velkou šanci, že se bude na vaše video dívat delší dobu a jeho zapojení nakonec opět povede ke konverzi. Právě těch lze přehráváním delších reklam získat z YouTube nejvíce, zatímco pro šíření fanouškovské základny jsou lepší krátká videa a umístění ve zdrojích.
Přeskočitelná reklama se zobrazuje hned na začátku spuštěných videí. To může pomoci s lepším zapamatováním značky, ale nemusí nutně přimět uživatele k vámi zamýšlené bezprostřední akci. Velká část návštěvníků YouTube totiž od začátku touží pouze po sledování svého vybraného videa.
Díky jedinečné funkci sekvenování, kterou disponují přeskočitelné reklamy, můžete jako inzerent nechat zobrazovat různá videa různým uživatelům podle jejich předchozího chování. Reklamu přizpůsobíte jinak tomu, kdo nechal vaše video volně běžet, kdo ji po pěti vteřinách přeskočil, i tomu, kdo se díval alespoň 30 vteřin, případně dokoukal video až do konce.
Pokud do své kampaně na YouTube zařadíte pouze nepřeskočitelná videa a mikrospoty, o tato důležitá data se ochudíte a měřit budete moci jen zobrazení a zhlédnutí reklamy. Což následně může ovlivnit výkon vaší kampaně, protože nebude úplně efektivně zacílená na základě zkušeností uživatelů.
Správné reklamní formáty = pilíře úspěchu na YouTube
Díky promyšlené strategii inzerce, začleňující zobrazení ve vyhledaných zdrojích, krátká videa i přeskočitelné reklamy, dosáhnete maximálního zásahu uživatelů, jejich zapojení a následných konverzí.
Spouštíte-li reklamu na YouTube nebo testujete její umístění, použijte nejprve samostatnou kampaň pro každý z formátů než jejich kombinaci. Budete mít větší kontrolu nad jednotlivými náklady a podaří se vám lépe optimalizovat každý z formátů před odsouhlasením finální podoby strategie kampaně.
Uvědomte si, že:
- Právě teď je ten nejlepší čas na vytěžení maxima pro vaši značku a byznys díky novým trendům v digitální reklamě.
- S moderními příležitostmi, jako jsou televize s internetovým připojením, se vám otevírají mnohem širší možnosti pro získání dalšího publika.
- Strategie “silné trojky“ při inzerování na YouTube pokrývá vertikální i horizontální rovinu kreativy.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: pixabay.com