7 Zásad zabezpečení pro majitele e-shopů

Zabezpečte e-shop proti útokům
Zabezpečit svůj e-shop proti kybernetickým útokům je jedním z nejdůležitějších úkolů v online podnikání. Útok hackerů vás totiž může vyjít pěkně draho. Jak se proti útokům bránit?

Začátky každého e-shopu bývají těžké a vyžadují spoustu práce a času. Ve spěchu, kdy se snažíte získat co nejvíce zákazníků a dostat váš začínající e-shop co nejrychleji do černých čísel, můžete být v pokušení obejít některé doporučené postupy zabezpečení. Podobným způsobem však riskujete hodně, někdy i celé své podnikání. Pokud současně s budováním e-shopu na svém webu nezajišťujete dostatečnou úroveň kybernetické bezpečnosti, je zde velká šance, že váš web napadnou hackeři. Pak bude pozdě rvát si vlasy a litovat, že jste si neudělali čas na řádné zabezpečení webu. Následující základní informace o zabezpečení elektronického obchodu vám nabízejí šanci udržet vaši společnost a zákazníky v bezpečí před online útoky.

1. Vyberte si hosting s dostatečnou úrovní zabezpečení

Jako provozovatel elektronického obchodu jste zodpovědný za veškerá zákaznická data uložená na webových stránkách a serverech, včetně historie transakcí pomocí kreditních karet. Je však nemožné udržet tento druh důvěrných informací v bezpečí, pokud nemůžete důvěřovat serveru a platformě, kde jsou uloženy.

Chcete-li ve světě elektronického obchodu uspět, měli byste investovat do kvalitního a prověřeného hostingu, který se zaměřuje na bezpečnost dat. Ideálně takového, který disponuje vlastním datovým centrem. Spoléhání se na sdílená datová centra ztěžuje udržování bezpečnosti vašich dat a vystavuje je hrozbě hackerských útoků, kterých byste se měli za každou cenu vyvarovat.

Pokud zvolíte levnou a nespolehlivou webhostingovou společnost, budou mít vaše stránky nejen špatnou rychlost a nízký výkon, ale také může utrpět bezpečnost vašeho e-shopu.

2. Zabezpečte váš web pomocí certifikátu SSL

To, že je váš hosting bezpečný, ještě neznamená, že vám nic nehrozí. I přesto, že je váš hosting spolehlivý, pokaždé když zákazník zadá heslo nebo číslo kreditní karty na vašem webu, hrozí mu, že se tyto informace dostanou do nesprávných rukou. Pro větší zabezpečení vás i vašich zákazníků je důležité na vašem webu povolit zabezpečení pomocí certifikátu SSL (secure socket layer). Jakmile získáte certifikát SSL a nainstalujete jej na své servery, veškerá data, která tečou mezi serverem a zákazníkovým prohlížečem, budou šifrována.

Tento krok je naprosto nezbytný, jelikož spousta lidí přistupuje k internetu prostřednictvím nespolehlivých a potenciálně nebezpečných veřejných wi-fi sítí, takže jejich osobní informace jsou hackerům volně přístupné.

Díky šifrování SSL se však hackeři k vašim datům nedostanou, a navíc jsou zabezpečené stránky považovány vyhledavači za důvěryhodnější, a tudíž se umisťují ve vyhledávání lépe.

3. Šifrování zákaznických dat

Certifikátem SSL chráníte zákaznická data na cestě mezi serverem a prohlížečem. To však nebrání hackerovi, aby se pokusil proniknout do vašich back-end systémů a ukrást informace přímo ze zdroje. Z tohoto důvodu je důležité mít šifrovací nástroje chránící vaše databáze a servery. Je pravděpodobné, že hosting neumožní instalaci softwaru na jejich server, ale měli byste se zeptat technické podpory hostingu na konkrétní metody zabezpečení, které hosting nabízí, dříve než si koupíte jeho služby.

To se netýká pouze hostingu. Pokud provozujete e-mail marketing, měli byste se zajímat i o to, jak jsou na serverech e-mailingové služby zabezpečena data vašich respondentů. Cílem online zabezpečení je samozřejmě zabránit kybernetickým zločincům v získání přístupu k vaší firemní síti. Ale měli byste být připraveni na možnost, že k průniku opravdu dojde.

Pokud jsou vaše databázové tabulky uloženy ve formátu prostého textu, hackerům nebude nic bránit v získání veškerých dat a krádeži e-mailových adres, telefonních čísel a hesel.

Otestujte zranitelnost vašeho e-shopu

4. Otestujte zranitelnost vašeho systému

Přerušení provozu může pro e-shop znamenat obrovské škody. Pokud vaši zákazníci nemohou spolehlivě načíst váš web, znamená to pokles konverzí a ztrátu příjmů. Z tohoto důvodu musíte být při hledání potenciálních zranitelností co nejaktivnější a odhalit je dříve, než je hackeři stačí zneužít. Na potenciální bezpečnostní díry byste se měli zaměřit již ve fázi tvorby webu, ušetříte si tak mnohé potíže v budoucnosti.

Proces známý jako penetrační testování zahrnuje najmutí externí firmy k provedení řady experimentů, při kterých se snaží proniknout vaším zabezpečením pomocí metod, jaké používají hackeři. Pokud zjistí, že ve vašem systému existuje slabé místo nebo možnost zneužití, upozorní vás na problém a poskytnou doporučení k nápravě chyby.

5. Uveďte váš web do souladu s GDPR

V současnosti, kdy se zabezpečení a soukromí na internetu stalo jedním z hlavních celosvětových témat, musí společnosti, které ukládají a zpracovávají zákaznická data, dodržovat určité metody a postupy. Zejména v Evropské unii jsou tato pravidla poměrně přísná. V roce 2018 byl přijat závazný právní předpis nazvaný Obecné nařízení o ochraně údajů (GDPR). Podle pravidel GDPR musí každá webová stránka, která je k dispozici evropským uživatelům, vhodným způsobem zajistit zabezpečení zákaznických dat.

Zákazníci musí být informováni o tom, proč, jak a kým jsou jejich data používána, a být upozorněni, pokud dojde k porušení. Nedodržení tohoto předpisu může mít za následek značné pokuty.

6. Zálohujte svá data

Každý majitel e-shopu by si měl vypracovat plán obnovy po katastrofě v případě závažného hackerského útoku nebo výpadku kybernetické bezpečnosti. Cílem je co nejrychleji obnovit službu na vašem hlavním webu a serverech. Aby byla vaše organizace zcela chráněna před hackery, musí mít ve všech klíčových databázích přísnou politiku zálohování.

Doporučené postupy diktují, že databáze by měly být zálohovány na více nezávislých místech, takže i když dojde k selhání primární databáze v jedné oblasti, můžete ji rychle obnovit ze zálohy.

7. Používejte upozornění na hrozby v reálném čase

Je důležité mít neustále přehled o tom, co se na vašem webu děje. Čím dříve o potenciální hrozbě víte, tím můžete dřív reagovat a přijmout účinná protiopatření. Není proto od věci investovat do služby monitorování webových stránek. I přesto, že to znamená určité pravidelné náklady navíc, rozhodně se to vyplatí. Nepodnikáte přece proto, abyste strávili mládí neustálou kontrolou vašeho e-shopu a očekáváním dalšího pokusu o průnik.

Monitorovací služba může být nakonfigurována tak, aby doručovala bezpečnostní upozornění prostřednictvím SMS nebo e-mailu.

Vzhledem k tomu, že pokusy o hackování mají v celém světě vzestupné tendence, zabezpečení vašeho elektronického obchodu již není něco, co byste měli odkládat na později. Výsledky statistik ukazují, že váš web pravděpodobně právě teď prozkoumává jeden nebo více hackerů. Pokud nebudete aktivní, je jen otázkou času, než se dostanou dovnitř. Proto je dobré implementovat předchozí bezpečnostní prvky – čím dříve, tím lépe.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp