6 dobrých rad, jak vytěžit co nejvíc z předvánoční kampaně

PPC reklama
Zlepšete výkon svých PPC kampaní před Vánocemi na maximum pomocí 6 osvědčených tipů na chytřejší taktiku vedoucí k většímu počtu zákazníků a vyššímu zisku.

Jasná PPC strategie pro vyhledávání je základním předpokladem úspěchu v nejdůležitějším období největších nákupů, tedy v předvánočním čase. Maximalizujte své prodeje během listopadu a prosince díky předem promyšleným, vylepšeným PPC kampaním využívajícím spolupráce marketingových, prodejních i mediálních týmů. Že je na takové věci čas? Už máte jenom 9 měsíců.

Následující osvědčené postupy vám poslouží jako základní návod, který přizpůsobíte potřebám značky.

1. Označte všechno štítky

Efektivní práce se štítky je klíčovým aspektem přínosu reklamního účtu v online prostředí. Využívejte štítkové označení na všech dostupných úrovních:

  • Kampaň,
  • Reklamní sestava,
  • Inzerát,
  • Klíčové slovo.

Při tvorbě štítků pamatujte na to, že každý z nich je pojmenováním něčeho konkrétního. Jako takový by měl být spíše stručný, ale vyjadřující podstatné informace. Není na škodu, když se na podobě jednotlivých štítků shodnou všichni členové týmu.

Až budete nastavovat štítky nezapomeňte na:

  • Období zobrazování kampaní,
  • Další důležité informace o nabídce,
  • Zapsání štítkujícího pro jednodušší sledování.

Když štítky vytvoříte, musíte je ještě aktivovat tlačítkem Použít. K automatickému spuštění nedochází v žádné úrovni kampaně.

2. Rozdělujte kampaně podle typu

Jednotlivé typy marketingových PPC kampaní jsou odlišné podle inzerenta. Každá z nich má své výhody i nevýhody, ať už se jedná o maximální výkon, poptávku nebo vyhledávání. To poněkud znesnadňuje schvalování, který typ a kdy během prodejního cyklu spustit. Kartami mohou navíc brzo zamíchat nástroje umělé inteligence Googlu, ovlivňující zobrazování reklam.

Při skládání mediálního mixu si nejprve určete konkrétní cíle a KPI pro každý typ kampaně. Používáte-li například Performance Max a Search s cílem 3× ROAS, můžete dosáhnout lepších výsledků upřednostněním PMax s vyšším cílem ROAS a vyšším rozpočtem.

Demand Gen neboli generování poptávky bude dobře fungovat spolu s PMax nebo Search v případě, že má nastavené jiné cíle jako zvýšení příjmů z přidání do košíku a získávání nových uživatelů. Mělo by být jakousi zlatou střední cestou s měřením hodnoty konverzí a cílů akvizice bez nastavení ROAS.

3. Nezatracujte automatizaci

Přestože se řada inzerentů po spuštění nejnovějších automatických funkcí Googlu (volná shoda, maximální výkon, nabídka cen podle hodnoty…) obávala ztráty růstu výkonu, mají nové automatizace naopak k vyššímu výkonu pomoci.

O úspěchu v placeném vyhledávání rozhoduje nabízení cen na základě tržeb nebo čistého zisku, v případě, že tyto jsou dostupné všem inzerentům.

Díky volné shodě lépe pochopíte záměry zákazníků a z jejich dotazů přesněji vidíte, jak produkty nebo služby vyhledávají. Automaticky se zobrazují také vybrané úryvky v horní části vyhledávání (SERP) generované přehledy umělé inteligence. Nabízení cen je pak součástí provozu kampaně společně s AI, a ne v opozici proti ní.

Placené PPC kampaně optimalizujte pro konverzní cíle, nejlépe s přidanými hodnotami. Díky tomu zajistíte, že oslovíte potenciální zákazníky ve správnou chvíli a na správném místě, včetně umístění úryvků v přehledech AI.

Správným používáním automatických nástrojů budete konkurenceschopnější, zvýšíte hodnocení reklam a ušetříte čas vynaložený na optimalizaci.

4. Využijte automatická pravidla

Díky používání automatických pravidel zajistíte, že předem plánované prodeje budou spuštěné i zastavené ve správnou dobu. Pravidla pro kampaně, klíčová slova a reklamy vám pomohou efektivně řídit prodeje, a to hlavně v případech, kdy jich máte spuštěných více najednou.

Když pravidla sladíte se štítky, získáte další úroveň kontroly umožňující na základě vývoje povolovat nebo zakazovat aktiva podle existujících štítků.

Pokud je cílem kampaně získávání konverzí pro konkrétní akci (seznam e-mailů před spuštěním promo slev a podobně) vyzkoušejte také automatická pravidla pro hodnotu konverze.

5. Sledujte změny v reálném čase

Věnujete-li každý den chvíli času kontrole událostí na webu a povedete-li si podrobné poznámky vedle přehledu o změnách a optimalizaci, získáte důležité údaje pro klienty, spolupracující týmy ve firmě i budoucí členy marketingového oddělení.

  • Přišli jste o značku konverze? Kterou?
  • Postihl web výpadek provozu? Kdy?
  • Došlo k chybám v produktovém feedu? K jakým?
  • Je produkt virální na TikToku? Došlo k nárůstu hledání značky?

Tyto cenné záznamy se vám budou hodit během dalšího plánování a spolupráce s klientem, ať už v průběhu času, nebo při prezentaci závěrečné zprávy o výkonu kampaně.

Pochopení změn v míře vracení, aktualizacích produktů nebo v reakcích zákazníků vám pomůže při přípravě nových verzí kampaní a ladění klíčových slov v textu reklamy.

6. Sbírejte zkušenosti z minula

Ponaučení z dřívějších aktivit je podstatnou součástí plánů na rozjetí předvánočních kampaní, uvedení nového produktu na trh nebo na spuštění prodeje. Pomocí analýzy historických dat dokážete rozpoznat důležité trendy.

  • Přidávají zákazníci produkty do košíku týden před nákupem?
  • Dochází k prudkému nárůstu nových zákazníků při propagačních akcích?
  • Utratí vracející se zákazníci více peněz v listopadu a prosinci?

Díky znalosti těchto statistik dokážete lépe vyladit strategie kampaní pro hodnotu konverze, cíle nabídek i získávání zákazníků.

Informace z minulosti si ovšem musíte dát do souvislosti se současnými daty. Vyhledávání, optimalizace i konkurenční prostředí se rychle mění a neustále se tvoří nová pravidla i nečekané trendy.

Výkon kampaně po ukončení podrobte zkoumání pomocí Google Trends nebo jiného podobného nástroje poskytujícího data o vývoji značek i neznačkových produktů. Pro lepší přehled můžete provést kontrolu i v polovině běhu kampaně.

Pomozte si také nástroji třetích stran, jako jsou Similarweb, Spyfu nebo Semrush a získejte údaje o výkonu kategorií i o tom, jak si vede konkurence. Solidně fungují i jejich bezplatně dostupné verze.

Lepší PPC strategie = vyšší prodeje

Předvánoční čas je z pohledu prodejů naprosto zásadním obdobím v celém roce. Pokud se na toto období s dostatečným předstihem připravíte a nachystáte skvělou PPC strategii, můžete se těšit na úspěch.

Využijte značení, automatizaci i data z minulých let pro co největší zásah během nejdůležitější krátkodobé kampani. Po jejím ukončení proveďte v novém roce hloubkovou analýzu všech dat a získané informace zužitkujte při přípravě následující vánoční kampaně. Když to uděláte dobře, bude se vaší značce dařit i po skončení každoročního nákupního shonu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp