Zobrazování reklam na YouTube Shorts: Příklady a specifikace

Youtube
YouTube Shorts poskytuje firmám nový vzrušující kanál pro působivé a rychlé vyprávění příběhů. Naučte se využívat tuto platformu ve svém byznysu.

Proč používat YouTube Shorts? 

YouTube Shorts byl světu představen v roce 2022. Byla to reakce YouTube na platformy TikTok a Reels, které už v tu dobu nabízely firmám jednoduché vytvoření krátkých příběhů, které na sebe strhávaly vlnu pozornosti mezi sledujícími všech věkových kategorií. Aby se YouTube nedostalo do úpadku, vytvořilo tuto platformu, která firmám poskytuje možnost vytvořit si také svůj poutavý kanál, ve kterém si můžou rychle vytvořit působivé video příběhy. 

Je to až neuvěřitelné, ale za necelé dva roky si YouTube Shorts připisuje ohromujících 30 miliard zhlédnutí za den, a to po celém světě. Není divu, že se stal „hnacím motorem“ pro zapojení. Firmy zde nacházejí skvělý způsob, jak svým sledujícím vytvořit dynamický prostor a jak si vytvořit spojení s různorodým publikem. 

Myslíme si, že YouTube Shorts by neměl chybět v žádné marketingové strategii každého, kdo chce působit ve světě internetu. Proto se v tomto příspěvku podíváme na výhody inzerce na YouTube Shorts. Od rychlého zapojení po globální obsah a tvůrčí svobodu. Ukážeme vám, jak maximálně využít možnost prezentace vaší značky v online prostředí. 

Co jsou reklamy YouTube Shorts?

Reklamy YouTube Shorts jsou dynamickou reklamní funkcí, která je určena pro rychle se vyvíjející svět krátkého videoobsahu. YouTube Shorts jsou navrženy pro vytváření a sledování krátkých a poutavých videí. Tyto reklamy umožňují inzerentům propagovat své produkty a služby v rámci platformy YouTube Shorts a s jejich pomocí oslovit široké publikum, zabývající se sledováním krátkého obsahu. 

Tyto přeskočitelné reklamy v rozsahu od 10 do 60 sekund poskytují firmám jedinečnou příležitost, jak zaujmout své publikum.  

Tvůrci na YouTube Shorts těží ze zpeněžení a mnozí vykázali velké příjmy, které mnohdy předčí ty na TikToku. Na tvůrce s více než 1 000 odběrateli a 10 miliony zhlédnutí během 90 dnů čeká 45% podíl na tržbách z reklamy. 

Například TikTok nabízí o jedno procento více (50 %). Je však důležité uvědomit si, že toto procento je omezeno na 4 % nejvýkonnějších videí. 

Aktuálně je relevance Shorts a YouTube Select Shorts Lineup k dispozici pro několik druhů reklamních formátů YouTube. Patří sem například několik druhů reklamních formátů YouTube včetně videokampaní s obsahem, videokampaní s akcemi, kampaní Discovery a kampaní na instalaci aplikací. 

Nesmíme opomenout ani exkluzivní pilotní program Shorts Select. Tento program je přístupný pouze vybraným inzerentům a je často podporovaný agenturami jako Tinuiti. 

Protože je program přístupný pouze některým inzerentům, získává si prvek exkluzivity. Díky tomu jsou Shorts Ads strategickou cestou pro inzerenty, kteří chtějí zůstat na špičce v rozvíjejícím se světě internetového marketingu. 

Proč používat reklamy YouTube Shorts?

Je mnoho důvodů, proč by se inzerenti měli na YouTube Shorts podívat. Ponořme se společně do několika hlavních výhod: 

Široký dosah napříč věkovými skupinami

Nespornou výhodou reklam YouTube Shorts je možnost oslovit široké a různorodé publikum různých věkových skupin. 

S miliony uživatelů, kteří pravidelně navštěvují YouTube, má vaše značka velký potenciál spojit se s širokou skupinou sledujících a zajistit, aby se vaše sdělení dostalo k širokému spektru diváků. 

Stabilní platforma s dědictvím dvou desetiletí

Životnost a stabilita kanálu YouTube nemá obdoby. Spuštěn byl před téměř dvěma desetiletími, přičemž od samého začátku poskytuje inzerentům důvěryhodný prostor pro prezentaci reklamního obsahu. YouTube Shorts je spolehlivou a trvalou volbou pro inzerci. 

Nákladová efektivita a kontrola rozpočtu

Reklamy YouTube Shorts představují nákladově výhodné reklamní řešení s cenou za zhlédnutí (CPV), přičemž si inzerenti mohou nastavit limity rozpočtu, aby si zajistili přesnou kontrolu nad svými výdaji za reklamu. YouTube Shorts Ads jsou v tomto ohledu skvělou strategickou možností pro firmy všech velikostí. 

Pokročilé možnosti cílení reklam

Pokročilé možnosti cílení reklam umožňují inzerentům oslovit pouze požadované publikum. Pomocí filtrů, značek, geografického cílení a zájmů využívá platforma YouTube svá obrovská uživatelská data k tomu, aby inzerentům umožnila přesně si přizpůsobit své kampaně. Toto konkrétní cílení zajistí, že se vaše reklama zobrazí pouze správným sledujícím a ve správný čas. 

Uživatelská data pro cílení

Vzhledem k širokému používání YouTube má tato platforma obrovské množství uživatelských dat. Tato data obsahují informace o tom, co lidé nejčastěji vyhledávají, jaká videa sledují, a témata, kterými se zabývají. 

Využití tak obsáhlé datové sady umožňuje inzerentům upřesnit cílení a zajistit, aby se jejich krátké reklamy zobrazily pouze publiku se skutečným zájmem o jejich obsah. 

Delší doba zobrazení a efektivita nákladů

YouTube Shorts Ads poskytují nákladově efektivní řešení a mohou se pochlubit i dobrou sledovaností ve srovnání s TikTokem. 

Uživatelé na YouTube častěji sledují reklamy, což inzerentům nabízí skvělou příležitost upoutat pozornost publika a efektivně předat své sdělení. 

Díky kombinaci hospodárnosti a delší doby sledování jsou reklamy YouTube Shorts ideální volbou pro inzerenty, kteří chtějí oslovit co nejširší publikum a maximalizovat dopad svých reklamních videí, protože reklamy YouTube Shorts vynikají jako výkonný reklamní nástroj, který nabízí stabilitu platformy, široký dosah, nákladovou efektivitu, delší dobu sledování a pokročilé možnosti cílení. To všechno je podpořeno uznávaným dědictvím YouTube. 

Specifikace pro reklamy na YouTube Shorts

YouTube Shorts doporučuje pro optimální výkon reklam a bezproblémovou orientaci na této platformě dodržovat následující specifikace. 

  • Orientace: Videa by měla být natočena ve vertikálním formátu s poměrem stran 9:16. Díky tomu bude zajištěn vizuálně poutavý zážitek šitý na míru pro Shorts. 
  • Rozlišení: Optimální rozlišení je 1920 x 1080 pixelů. 
  • Délka: Krátké videoreklamy mohou být dlouhé až 60 vteřin. To je dostatek času pro stručné představení vašich nabízených produktů či služeb. 
  • Délka názvu: Nadpis by měl mít kolem 100 znaků. Stručný a poutavý název zajistí, že vaši diváci rychle pochopí podstatu vašeho sdíleného obsahu. 
  • Délka popisu: Reklamy Shorts umožňují vytvořit podrobný popis, ale v praxi se doporučuje vymyslet takový popis, který nepřesáhne délku 5 000 znaků. Klíčová je rovnováha mezi stručností a informovaností. 
  • Alternativní čtvercový formát: Zatímco primárním doporučením je vertikální orientace, rozhodnout se můžete také pro čtvercový formát 1080 x 1080 pixelů. V tomto případě však mějte na paměti, že se zobrazí jako čtverec a divákům poskytne zcela jiný zážitek ve sledování. 

Je důležité také zmínit, že YouTube Shorts používá k úpravě podkladů umělou inteligenci. Dodržením všech výše uvedených specifikací zajistíte, že budou vaše krátké reklamy optimalizovány pro nejlepší možný výkon i divácký zážitek.  

Jak vytvořit reklamy na YouTube Shorts

Cílení reklam na YouTube Shorts nemusí být vždy tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát. Někteří inzerenti jsou sice zahrnuti do pilotního programu, který přímo umožňuje cílit na reklamy YouTube Shorts, ale ne každý může tuto možnost využít. 

Proto se nyní podrobně zaměříme na kroky potřebné k cílení reklamy na YouTube Shorts a na několik dalších pokynů, pokud ještě nemůžete cílit na Shorts přímo. 

Přihlaste se ke svému účtu Google Ads

Pokud chcete získat přístup ke svému účtu Google Ads, přejděte na stránku ads.google.com. Zde klikněte na tlačítko „Přihlásit se“ v pravém horním rohu domovské stránky. Následně budete přesměrováni na hlavní panel Google Ads, ve kterém můžete spravovat a vytvářet své reklamní kampaně. 

Jestliže ještě nemáte založený účet na Google Ads, klikněte na domovské stránce na „Začít nyní“ a vytvořte si jej. Pro rychlejší postup se můžete přihlásit pomocí účtu Google, uvést doplňující informace o své firmě a reklamních cílech. 

Vytvořte videokampaň

Ve chvíli, kdy se dostanete do svého účtu Google Ads, klikněte na možnost „Vytvořit kampaň“ a na základě svého reklamního cíle vyberte kampaň buď na instalaci aplikace, nebo s video akcí. 

Pokud je v sekci „Efektivní zásah“ k dispozici možnost „Reklama a Shorts“, vyberte ji, aby se vaše reklamy v Shorts zobrazovaly automaticky. 

Jestliže tuto možnost v nabídce nemáte, jednoduše vyberte cíl kampaně. Vybrat můžete například potenciální zákazníky, prodej, nebo zvolte spuštění kampaně bez konkrétního cíle. Následně vyplňte důležité informace, jako je název kampaně, trvání a rozpočet a umístění reklamy – zde nastavte „Videa na YouTube“. 

Vyberte typ nabídky

Abyste svou reklamní kampaň správně nastavili, je nutné porozumět různým dostupným nabídkám a tomu, jak odpovídají vašim cílům. Nyní si projdeme jednotlivé nabídky: 

  • Cena za zhlédnutí (CPV): Je ideální pro videokampaně, kde je primárním cílem zvýšit počet zhlédnutí videa. Tento typ nabídky umožňuje platit pouze tehdy, když někdo zhlédne vaše video, což z něj činí nákladově efektivní možnost zvýšení interakce s videem. 
  • Cena za akci (CPA): Nejlépe se používá pro kampaně zaměřené na podporu konkrétních akcí. Sem patří registrace, stahování nebo prodeje. S nabízením CPA platíte pouze tehdy, když je požadovaná akce dokončena, což zajišťuje, že váš rozpočet bude vynaložen na výsledky, které přímo přispívají k cílům vaší kampaně. 
  • Cena za tisíc zobrazení (CPM): Je určena pro reklamní kampaně zaměřené na zvýšení povědomí o značce prostřednictvím zobrazení. Účtuje vám každých tisíc zhlédnutí vaší reklamy, bez ohledu na jakoukoliv akci, což je užitečné pro rozšíření dosahu vaší reklamy.

Chcete-li dosáhnout lepších výsledků svých kampaní a nízkých nákladů, zvažte použití strategie automatického nabízení cen. Tento přístup automaticky upravuje nabídky v reálném čase tak, aby dosáhly vašich cílů – ať už jde o více zobrazení, více akcí, více zhlédnutí apod. 

Nastavte cílové publikum

U nastavení kampaní v Google je rozumné využít remarketingové seznamy, pokud je máte k dispozici. 

  • Remarketingové seznamy jsou nepostradatelným pomocníkem pro opětovné oslovení vašich potenciálních zákazníků, kteří již dříve navštívili váš web. Váš vlastní seznam zákazníků vám může pomoci k vytvoření nového, vysoce relevantního publika. 
  • Pokud zatím svůj remarketingový seznam nemáte, nevadí. Místo toho se snažte oslovit pouze vaše cílové publikum, a to pomocí zadání klíčových demografických údajů, jako je věk, pohlaví, lokalita. Všimněte si, že největší demografickou skupinou jsou na YouTube Shorts mladí lidé a muži. 
  • Nezapomeňte upřednostňovat mobilní uživatele. Tato strategie zvýší šanci, že se vaše reklamy zobrazí pouze v krátkých videích, a osloví tak široké mobilní publikum. 

Kombinací těchto taktik můžete velmi jednoduše upřesnit strategii cílení tak, abyste oslovili pouze relevantní publikum. 

Dokončete kampaň a spusťte ji

V této chvíli máte za sebou to nejdůležitější a nyní přichází na řadu doladění posledních detailů. Nahrajte svou videoreklamu na YouTube pomocí karty Shorts ve studiu YouTube a ujistěte se, že dodržujete všechny specifikace reklamy YouTube Shorts, které jsme si uvedli výše. 

  • Nezapomeňte natočit nebo upravit své video tak, aby bylo vertikální! Využijte možnost propagace svých nabízených produktů a služeb na maximum. Do jedné kampaně můžete přidat až pět videí. Využijte toho! 
  • Při výběru formátu reklamy vyberte „Formát přeskočitelné reklamy In-stream“ nebo „Short“, pokud je tato funkce k dispozici. 
  • Následně přidejte cílovou URL, která odkazuje na vstupní stránku nebo cílovou stránku spojenou s vaší reklamou. 
  • Na závěr přidejte působivou výzvu k akci (CTA). Ta bude uživatele YouTube inspirovat k tomu, aby na vaši reklamu klikli. 

Podle těchto kroků jednoduše projdete procesem vytváření působivých a účinných reklam pro YouTube Shorts, a oslovíte tak publikum, které bude nejvíce vyhovovat vašemu obchodu. 

Jak cílit reklamy YouTube Shorts

Abyste si mohli vytvořit své vlastní videoreklamy na YouTube Shorts, potřebujete k tomu využít určité funkce. A přestože se prostředí YouTube Shorts neustále mění, připravili jsme pro vás čtyři způsoby, jak své reklamy Shorts cílit: 

YouTube Select pro nejvýkonnější videa

Možnost YouTube Select umožňuje inzerentům umisťovat reklamy strategicky vedle nejoblíbenějších a pro značku důležitých videí na konkrétních trzích, jako je technologie, krása, sport aj. 

Umístěním svých reklam do YouTube Select si zajistíte, že vaše reklamy budou na předním místě vedle relevantního obsahu nejvyšší úrovně ve zdrojích krátkých videí u relevantních diváků. To zvýší viditelnost vaší reklamy a samozřejmě relevanci. 

Mimo to YouTube testuje i novou funkci YouTube Shorts. Ta zajistí, že vaše reklama bude první, co diváci uvidí, čímž na sebe strhne jejich pozornost. 

Tato kombinace skvělého a cíleného umístění představuje účinný způsob, jak zaujmout diváky a maximalizovat dopad vašeho reklamního úsilí na YouTube. 

Explicitní cílení na Shorts 

Někteří marketingoví specialisté mají možnost cílit na Shorts explicitně. Tato možnost výrazně zjednodušuje cílení reklam. S touto funkcí jsme se mohli poprvé setkat v listopadu 2023. I když zatím není dostupná pro každého, očekáváme, že k platformě postupně získá přístup více marketérů.

Triky pro nastavení kampaně pro lepší viditelnost

Nepodaří-li se vám cílit na Shorts přímo, můžete svou viditelnost v tomto rozhraní maximalizovat pomocí triků pro nastavení kampaně. 

Vytvořte si poutavé video natočené v požadovaném tvaru a vertikálně a vyberte umístění „Mobilní“. Díky tomu zvýšíte pravděpodobnost, že se vaše reklama zobrazí v krátkých videích. Naštěstí by tato možnost umístění měla být pro většinu obchodníků brzy irelevantní, protože funkce Shorts neustále roste a YouTube pravděpodobně už brzy tyto možnosti na své platformě rozšíří.  

Cílení podle zájmů

Cílení tohoto typu umožňuje inzerentům cílit reklamy na základě zájmů uživatelů a chování na internetu. Cílení podle zájmů pomáhá inzerentům oslovit konkrétní segment publika, který bude mít s největší pravděpodobností zájem o vaše produkty nebo služby. 

Kolik stojí krátké reklamy?

Náklady na reklamy YouTube Shorts se liší, ale inzerenti si mohou zadat průměrnou útratu za zhlédnutí i za reklamní kampaně s dosahem. 

Je důležité uvědomit si, že průměrná cena za zhlédnutí je ovlivněna několika faktory, jako je strategie nabídek. 

Různé strategie nabídek, jako je cena za zhlédnutí (CPV), mohou ovlivnit celkové náklady na provoz krátkých reklam. Při určení nejvýhodnější reklamní strategie na YouTube Shorts pečlivě zvažte své cíle, rozpočet i cílové publikum. 

Doporučené postupy pro vaše reklamy YouTube Shorts

Jako u každé reklamní kampaně je nutné i zde dodržovat doporučené postupy k optimalizaci celkového výkonu. Podívejte se na náš seznam doporučených postupů, které jsou potřeba při vytvoření reklam YouTube Shorts:  

Neustále testujte a mějte různé reklamy

Pomocí reklamních sestav je důležité pravidelně testovat úspěšnost různých reklamních kampaní Shorts. Optimalizujte své kampaně podle výsledků testování. Pro účinné testování zvažte přidání alespoň pěti krátkých videí do jedné reklamní kampaně. Vyzkoušejte různé délky videí. Tak zjistíte, co vaše publikum baví nejvíce. 

Natočte své reklamy na výšku

Jak už jsme v tomto článku několikrát zdůraznili, je třeba točit videa ve vertikální poloze. Tak diváci získají ten nejlepší zážitek z vašich krátkých videí. Přestože YouTube přijímá i horizontální videa pro umístění v reklamách Shorts, je vhodné se této praxi vyhnout. Funkce umělé inteligence (AI) může upravit horizontální videa, což není ideální pro dosažení nejlepších výsledků.

Začněte cílit pomocí remarketingových seznamů

Svou strategii cílení začněte pomocí remarketingových seznamů. To vám umožní od samého začátku oslovit ty nejrelevantnější zákazníky. Ve chvíli, kdy toto publikum oslovíte, můžete svůj zásah rozšířit a zajistit si, že cílíte na širší, přesto stále relevantní publikum. 

Použijte „háčky“

Diváci často přeskakují reklamy Shorts, aby se co nejrychleji mohli podívat na hledané video. Vaším úkolem je, aby se diváci nad vaším reklamním videem pozastavili. K tomu je potřeba použít působivý „háček“, který diváky přiměje, aby vaše video zhlédli až do konce. 

Díky tomu se seznámí s vaší značkou a dostanete se jim do povědomí. Nezačínejte se silným propagačním záměrem. Raději přizpůsobte styl své reklamy Shorts s organickým obsahem, aby dobře zapadla do prostředí Shorts. 

Ve chvíli, kdy získáte pozornost diváků, snažte se svůj produkt představit jednoduchou zprávou. Tím snížíte zmatek a zvýšíte zapojení svého osloveného publika. 

Začleníte-li tyto doporučené postupy do své reklamní strategie, zvýšíte si efektivitu svých krátkých reklam na YouTube a optimalizujete zapojení i dopad vašeho krátkého videa. 

Závěr

Reklamy umístěné na YouTube Shorts vám otevřou dveře ve světě kreativity, inovace a přímou cestu k vašemu publiku. 

Mějte na paměti, že krátká videa dominují digitálnímu prostoru. Přijetí krátkých reklam není jen možností. Je to skvělý strategický tah. Staňte se moderní značkou, která chce zůstat na špici ve stále se vyvíjejícím prostředí digitálního marketingu. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp