Zlepšete výkonnost svých kampaní na Facebooku

Sociální média
Zmírněte dopady omezení v důsledku ochrany soukromí na zařízeních společnosti Apple. Samotný Facebook nyní radí, jak na to.

V loňském roce přišla společnost Apple s tím, že zavádí nová opatření na ochranu soukromí svých uživatelů. Majitelé zařízení s operačním systémem iOS tak nyní musí udělit souhlas se sledováním aktivity jednotlivých aplikací v jejich zařízeních, což silně zamíchalo kartami inzerentů pro jejich reklamní účely a ovlivnilo výkonnost PPC kampaní. Obzvláště Facebook a jeho inzerenti se museli potýkat s řadou problémů, které neblahým způsobem ovlivnily jejich reklamní kampaně. Proto Facebook neustále hledá cesty, jak zlepšit výkonnost reklamních kampaní a nyní přichází s návodem pro své inzerenty, jak na to.

Facebook hlásí zmírnění dopadů

Dopady na reklamní kampaně na Facebooku byly v loňském roce katastrofální. Facebook veřejně vystupoval a vyjadřoval svůj odpor k opatřením společnosti Apple na ochranu soukromí, ale nebylo mu to moc platné. V září roku 2021 se totiž počet podhodnocených webových konverzí z iOS pohyboval kolem 15 %. Proto Facebook nelenil a snažil se důkladně zapracovat na zmírnění dopadů. A podařilo se. V únoru letošního roku nahlásil skok zhruba o polovinu – nyní se drží přibližně na osmi procentech. Není sice ještě úplně vyhráno, inzerenti jsou stále tímto podhodnocením ovlivněni, nicméně samotný Facebook tvrdí, že tyto dopady jsou inzerentům do značné míry kompenzovány, a to díky zavádění opatření a dodržování rad, jež přináší právě samotný Facebook.

Jaké jsou osvědčené postupy pro zlepšení konverzí na FB?

Stále je tedy spousta prostoru ke zlepšování konverzí a výkonnosti kampaní. Jaké osvědčené postupy radí samotný Facebook? Zde je výběr těch nejdoporučovanějších:

Rozhraní Conversion API

Prvním tipem, který Facebook svým inzerentům dává, je integrace rozhraní Conversion API. Díky němu si totiž každý inzerent vytvoří přímé spojení mezi marketingovými daty (ze svého serveru, webové platformy nebo CRM) a Facebookem, a získá tak podstatně více informací o cestách spotřebitelů. Inzerent tak tedy bude schopen lépe měřit výkonnost reklamy a atribuce, a to napříč celým marketingovým trychtýřem.

Facebook

Ověření domény

Dalším důležitým krokem pro nárůst konverzí je potřeba ověření domény, respektive všech domén, které využíváte. Tento krok je totiž nesmírně důležitý zejména pro konverze ve více doménách (tj. pro weby, které používají přesměrovače nebo geografická přesměrování).

Analýza se zohledněním času

Facebook také důrazně upozorňuje na to, že pro analýzu výkonnosti kampaní je třeba vynahradit si dostatek času. Než začnete vyhodnocovat výkon, nechte uplynout alespoň 72 hodin, a to zejména kvůli opožděným datům a modelovanému reportingu.

Totožné konverze a priority

Nezbytným krokem vedoucím ke zlepšení výkonnosti je také sladění konverzních událostí s prioritami kampaně. Pořadí vašich událostí ve Správci událostí by mělo reflektovat vaše priority (např. pokud jsou vaším hlavním cílem nákupy, ujistěte se, že se objevují na prvním místě).

Správné okno konverze

U vašich reklamních kampaní na Facebooku je vhodné používat 24hodinové okno konverze. Díky němu jsou systémy Facebooku schopny provést optimalizaci a predikovat rychlejší a předvídatelnější cykly zpětné vazby.

Kategorizujte

Neméně důležitým krokem je pak také správná kategorizace vašeho obchodního cíle. Pokud totiž zvolíte špatnou kategorizaci, může mít Facebook problém se správnou optimalizací pro tento cíl.

Závěr

Výše uvedená doporučení, která Facebook předkládá, by měla pomoci všem inzerentům při optimalizaci a výkonu facebookových kampaní. Jejich zavedení není nikterak složité, proto pokud inzerujete na Facebooku, rozhodně je doporučujeme vyzkoušet. Nemáte co ztratit, můžete jen získat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp