I přes všechny možnosti digitálního marketingu, které má vaše firma k dispozici, zůstává e-mail jedním z nejefektivnějších, protože poskytuje průměrnou návratnost investic v poměru 36:1.
Abyste dosáhli nejlepší návratnosti, musíte zvětšit svůj e-mailový seznam. Jak ale přilákat zájemce?
S tím vám mohou pomoci PPC reklamy na Facebooku pro generování potenciálních zákazníků, které vaši firmu dostanou před ty správné lidi a inspirují je k registraci.
Vlastní publikum
Namísto toho, abyste se při budování své značky spoléhali pouze na sociální média, proměňte Facebook v nástroj pro generování leadů tím, že se budete řídit těmito pokyny.
Co jsou reklamy na Facebooku pro generování potenciálních zákazníků?
Reklama na generování potenciálních zákazníků na Facebooku je reklamní kampaň, jejímž cílem je vzbudit zájem o vaše produkty nebo služby. Vypadá podobně jako vaše sponzorované a organické příspěvky, ale jejím účelem je podpořit registraci do seznamu kontaktů.
Stejně jako ostatní sponzorované příspěvky můžete reklamy na generování leadů cílit na různá publika na základě jejich zájmů a demografických údajů. Tyto reklamy však jdou o krok dál a nabízejí okamžité formuláře, které mohou zájemci o lead vyplnit.
Jak reklamy na generování leadů na Facebooku fungují?
Reklamy na generování leadů na Facebooku odstraňují prostředníka tím, že umožňují uživatelům přihlásit se k odběru vašich nabídek a přihlásit se do vašeho e-mailového seznamu přímo ze sponzorovaného příspěvku. Diváci mohou vyplnit formulář přímo z reklamy nebo přejít na vyhrazenou vstupní stránku, kde za ně Facebook může automaticky vyplnit některá pole.
Reklamu můžete synchronizovat s preferovanou databází CRM nebo se podívat na stránku Správce reklam na Facebooku a najít seznam lidí, kteří se přihlásili. Tato metoda nepřidává mnoho práce navíc, protože si můžete stáhnout seznam a uložit jej jako soubor .csv nebo .xlsx, který můžete nahrát do své databáze.
Efektivnější je nabídnout uživatelům při vytváření seznamů kontaktů nějakou výhodu. Lidé chtějí při registraci vědět, co z toho budou mít. Zahákněte tedy své potenciální zákazníky na Facebooku vytvořením reklam pro generování kontaktů s exkluzivními nabídkami.
Možná zákazníci získají něco zdarma, například jednorázovou konzultaci, zkušební verzi nebo jedinečný obsah. Nebo můžete lidem, kteří se zaregistrují, nabídnout speciální slevový kód nebo jiné akce. Pokud si nejste jisti, co nabídnout, udělejte průzkum mezi svými současnými zákazníky nebo si projděte předchozí e-mailové kampaně a zjistěte, co mělo nejvyšší míru zapojení.
Reklamy na Facebooku pro generování potenciálních zájemců se také snadno vyplňují. Jsou to např:
- optimalizované pro mobilní zařízení
- snadné propojení s databází CRM
- přizpůsobitelné pro konkrétní cílové skupiny
Reklamy pro generování leadů na Facebooku vs. konverzní reklamy
Reklamy na generování leadů jsou navrženy tak, aby inspirovaly lidi k vyplnění formuláře.
Naproti tomu konverzní reklamy jsou vytvořeny tak, aby podněcovaly ke konkrétní akci, například ke zhlédnutí videa, nákupu produktu nebo přihlášení na událost.
Vaším hlavním cílem při spouštění reklam pro generování leadů je budovat povědomí o značce a najít více kvalitních potenciálních zákazníků.
Pokud spouštíte konverzní reklamy skupině uživatelů Facebooku, kteří vaši značku neznají, pravděpodobně toho nevyužijí. Reklamy na generování leadů vám naopak umožní představit se a zdůraznit, co můžete potenciálním zákazníkům nabídnout.
Jak pečovat o nové potenciální zákazníky na Facebooku
Jakmile začnete zaznamenávat zájem o své reklamy na generování kontaktů, podnikněte tyto kroky k tomu, abyste zájemce vychovávali v zákazníky:
- Následné zprávy prostřednictvím chatbota na Facebooku
- Zveřejňujte kvízy, abyste zvýšili zapojení uživatelů
- Posílejte personalizovaný obsah, který přivítá lidi ve vašem e-mailovém seznamu
Výhody používání reklam pro generování kontaktů na Facebooku k vytváření seznamů kontaktů
E-mailový marketing je nejúčinnější, pokud váš seznam obsahuje vysoce kvalifikované potenciální zákazníky, kteří mají zájem s vámi obchodovat.
Reklamy na generování kontaktů na Facebooku umožňují cílit na konkrétní skupiny lidí, u kterých je větší pravděpodobnost, že budou s vaší firmou komunikovat. A protože jsou tyto reklamy vhodné pro mobilní zařízení, můžete zachytit uživatele, když rolují na svých telefonech, a zájemci mohou vyplnit své kontaktní údaje přímo na platformě, aniž by museli přecházet mimo Facebook.
Největší šanci na úspěšné vytvoření seznamu kontaktů pomocí reklamy na Facebooku pro generování potenciálních zákazníků máte, pokud se zaměříte na lidi s podobnými charakteristikami, jaké má váš ideální zákazník. Pokud jste již provedli průzkum trhu, víte, na koho se zaměřit.
Pokud ne, vytvořte si na Facebooku zdrojové publikum s využitím stávajícího seznamu kontaktů.
Pokud seznam kontaktů teprve začínáte vytvářet, podívejte se na své stávající zákazníky a příznivce sociálních médií a všimněte si případných trendů. Možná si všimnete, že vaši nejlepší zákazníci pocházejí ze stejné oblasti, jsou ve stejném věkovém rozmezí nebo mají stejné zájmy.
Jakmile definujete svou cílovou skupinu, můžete vytvořit reklamy s jazykem, který ji osloví. Předpokládejme například, že máte internetový obchod s oblečením, jehož hlavními zákazníky jsou muži ve věku 25-45 let, které hledají pracovní oblečení. V takovém případě můžete kampaň na generování potenciálních zákazníků zacílit na tuto věkovou skupinu.
Pokud víte, co se vašim současným zákazníkům na vašem zboží líbí, použijte to při psaní titulku reklamy.
Jak používat reklamy pro generování kontaktů na Facebooku k vytváření seznamů kontaktů
Podle těchto jednoduchých kroků vytvořte svou první sadu reklam pro generování kontaktů a sledujte, jak se váš mailing list rozrůstá.
1. Rozhodněte se, co budete nabízet výměnou za kontaktní údaje
Proč by se měl někdo přihlásit do vašeho e-mailingového seznamu? Co z toho bude mít? Uživatelé Facebooku potřebují důvod, proč se zaregistrovat. Dejte jim tedy nějakou pobídku.
Určete, co nabídnete lidem, kteří se přihlásí k odběru vašich e-mailových a SMS marketingových zpráv. Může to být omezená, jednorázová nabídka, speciální sleva, zkušební verze nebo jiná nabídka, která lidi inspiruje ke sdílení kontaktních údajů. Pokud máte určité znalosti z oboru, nabídněte zasvěcené informace, například webinář nebo návod.
Vymyslete něco, co vyřeší počáteční problém vašeho zákazníka, což vám umožní vybudovat si jeho důvěru.
2. Vytvořte vstupní stránku pro generování potenciálních zákazníků
Facebook sice umožňuje shromažďovat kontaktní údaje přímo v reklamě, ale měli byste také zřídit vstupní stránku pro všechny, kteří chtějí získat více informací o vaší značce předtím, než se zaregistrují.
Přidejte více podrobností o své nabídce a o tom, proč by se lidé měli zaregistrovat. Zvažte, proč mohou mít lidé námitky proti přihlášení do vašeho e-mailového seznamu, a odpovězte na tyto námitky na vstupní stránce. Používejte jazyk zaměřený na to, jaký prospěch budou mít lidé z toho, že budou na vašem seznamu.
Nad formulářem uveďte výzvu k akci, která návštěvníky inspiruje k jeho vyplnění. Nastavte formulář tak, aby vyžadoval od uživatelů zadání e-mailové adresy, ale dejte jim možnost přihlásit se i k odběru textových zpráv. Díky tomu se vyhnete zahlcení nového potenciálního zákazníka.
Vstupní stránka Integrify podrobně popisuje, jak mohou uživatelé platformu využít. Obsahuje jasnou výzvu k akci, abyste se přihlásili k předváděcí akci.
Vytvořte formulář pro shromáždění použitelných informací pro vaši nabídku, ale zachovejte jeho jednoduchost. Vždy můžete navázat a požádat o další podrobnosti v dalším průběhu prodejního procesu. V závislosti na vaší nabídce požádejte o předplatné:
- Jméno a příjmení
- Město
- Pracovní pozice
- Název společnosti
Pokud jsou vašimi hlavními zákazníky fyzické osoby, požádejte je o jejich jména a adresu. I když nemusí bydlet ve vaší oblasti, aby dostali nabídku, je sledování zájemců vždy přínosné. Může vám také pomoci zaměřit budoucí inzeráty podle místa.
Vytvořte automatickou uvítací sérii e-mailů, která je přivítá a potvrdí, když se nový kontakt přihlásí do vašeho seznamu.
3. Nastavte si automatickou uvítací sérii
Vaše automatická uvítací série vás u nových potenciálních zákazníků postaví do správného světla. Je to vaše šance udělat první dojem a splnit slib, že každému, kdo se přihlásí do vašeho seznamu, nabídnete něco hodnotného.
Vaše automatická uvítací série slouží také jako první krok při budování vztahu s novými potenciálními zákazníky. Vytvořte minimálně dva uvítací e-maily, které novým kontaktům připomenou, proč se přihlásili do vašeho seznamu, a pozvou je ke spojení s vámi.
V prvním e-mailu poděkujte novým potenciálním zákazníkům za registraci. Zahrňte do něj propagační nabídku nebo specializovaný obsah propagovaný v reklamě na Facebooku.
Ve druhém e-mailu povězte novým kontaktům o své firmě a o tom, jak fungujete. Získejte větší zapojení tím, že je požádáte, aby sledovali vaše kanály na sociálních sítích, a řekněte jim, co mohou očekávat od vašeho e-mailového seznamu.
Pokud se přihlásili také k odběru SMS zpráv, zašlete jim potvrzující textovou zprávu. Nezapomeňte je informovat o tom, co mohou očekávat, že budou dostávat textové zprávy, a uveďte snadný způsob, jak se mohou odhlásit, pokud chtějí. Následně jim připomeňte, aby zkontrolovali svůj e-mail, zda v něm nemají slíbenou nabídku.
4. Vytvořte a spusťte reklamní kampaň na Facebooku
Chcete, aby si nové kontakty všimly vašich reklam, místo aby je procházely, proto používejte živé a poutavé obrázky. V nouzi fungují i free fotografie, bohužel ale mnoho firem používá free fotografie, které vypadají všechny stejně, a vy se chcete odlišit.
Zvažte investici do placených fotografií pro tyto reklamy nebo si pořiďte několik vlastních fotografií své firmy nebo produktů. Pokud provozujete restauraci, pořiďte profesionální fotografie svých nejprodávanějších jídel s jednorázovými nabídkami, abyste přilákali zákazníky.
Dále napište popisek, který se bude hodit k vašemu příspěvku. Použijte jazyk, který osloví vašeho cílového zákazníka, a nastíněte, jaké výhody mu přinese přihlášení do vašeho e-mailového nebo SMS seznamu. Jakmile se rozhodnete pro obrázek a titulek:
- Otevřete stránku Správce reklam
- Klikněte na "Vytvořit"
- Nastavte cíl jako "lead generation" a přidejte název kampaně.
- Vyberte cílovou skupinu
- Vyberte formát reklamy (můžete zvolit video, jeden obrázek nebo prezentaci).
- Přidejte titulek, popisek a obrázek
- Přidejte do reklamy kontaktní formulář a vyberte otázky, na které mají nové kontakty odpovědět.
- Klikněte na tlačítko "Dokončit"
5. Sledujte svou kampaň
Jakmile je váš inzerát spuštěn, můžete začít používat analytické nástroje ke sledování výkonu. Podívejte se do Správce reklam na Facebooku a zjistěte, kolik lidí s vaší stránkou komunikuje. A pomocí přehledů své online marketingové platformy sledujte, kolik nových uživatelů se přihlásilo k odběru vašeho e-mailového seznamu nebo SMS zpráv.
6. Zkontrolujte, otestujte a upravte pro větší úspěch
Ne každá reklama na generování kontaktů na Facebooku bude mít u lidí stejný ohlas. Při tvorbě reklam používejte různé fotografie, pohrajte si s titulky a upravte text reklamy. Sledujte míru prokliku (CTR), abyste zjistili, kolik lidí se do jednotlivých reklam zapojí.
Provádějte A/B testování, abyste zjistili, jak vaše cílové publikum reaguje na vaše reklamy. Vyberte si malé testovací skupiny v podobných demografických skupinách a mírně změňte reklamu. Můžete upravit titulek nebo v každé reklamě použít jiné obrázky. Spusťte obě reklamy současně a zjistěte, která z nich má lepší zapojení.
Tyto poznatky vám pomohou přizpůsobit budoucí reklamy na generování potenciálních zákazníků tak, abyste zvýšili své šance na úspěch.
Vytvořte a publikujte vstupní stránku pro generování leadů
Vstupní stránka pro generování leadů shromažďuje prvotní informace o zákazníkovi a navazuje kontakt. Profesionální platforma pro digitální a e-mailový marketing nabízí nástroje, pomocí kterých můžete snadno vytvořit vstupní stránku, která bude odpovídat vašim současným webovým stránkám a značce. Najděte si nástroj s uživatelsky přívětivými šablonami, včetně jasné výzvy k akci a registračního formuláře.
Posuňte se dále a přidejte na vstupní stránku poděkování, které se načte poté, co se někdo zaregistruje do vašeho seznamu. Tato stránka může obsahovat váš slevový kód, promo nabídky, návody nebo jiný obsah exkluzivní pro nové členy. Nebo to může být jednoduché poděkování s poznámkou, aby sledovali svou doručenou poštu.
Správa seznamů kontaktů
Jakmile se noví uživatelé zaregistrují, můžete spravovat své seznamy pomocí segmentace kliknutím a dalších nástrojů, které rozdělí kontakty pro další personalizaci. Vyhledejte platformu s automatickou segmentací kliknutí, která vám umožní uspořádat seznam na základě jejich zájmů. To vám pomůže vytvářet obsah, který bude rezonovat s každým segmentem samostatně.
Sledujte míru prokliků a odběratelů
Pomocí ovládacího panelu a analytických nástrojů získáte cenné informace, jako je míra prokliků a noví odběratelé, a zjistíte, které reklamy a nabídky získávají nejvíce kliknutí.
Můžete například zjistit, že propagační nabídka s jednorázovým slevovým kódem přiláká k registraci do e-mailového seznamu více lidí než návod. Tyto informace vám pomohou vytvořit budoucí nabídky, které budou inspirovat více lidí ke kliknutí.
Vytvořte a automatizujte uvítací sérii
Podrobná platforma pro digitální marketing vám nabídne nástroje, které můžete použít k psaní a navrhování automatických uvítacích e-mailů. Podívejte se na různé možnosti kampaní a šablon pro automatizaci e-mailů.
Robustní platforma bude nabízet nástroje a šablony pro jednorázovou automatizaci, jako jsou uvítací e-maily, e-maily k výročí a k narozeninám, spolu s nástroji pro vícekrokovou automatizaci. Pokud nastavujete uvítací sérii, použijte vícekrokové nástroje pro vytváření různých zpráv podle toho, jak noví potenciální zákazníci s uvítacím e-mailem interagují.
Můžete vytvářet různé uvítací zprávy podle toho, do kterého segmentu se osoba kliknutím na odkazy v e-mailu rozhodne vstoupit. Díky tomu bude uvítací série působit osobněji.
Dejte to všechno dohromady
Když jste nadšeni ze svého podnikání, chcete o něm říct všem - a e-mailový marketing vám to umožní.
Reklamy na Facebooku pro generování leadů jsou skvělým nástrojem pro rozšiřování jak vašeho mailingového seznamu, tak seznamu pro SMS marketing, a rozšiřují tak váš marketingový potenciál.
Začněte tím, že vymyslíte skvělou nabídku a navrhnete reklamu, která bude vypadat podobně jako vaše nejúspěšnější příspěvky na Facebooku. Jakmile zjistíte, co na vaše publikum funguje nejlépe, buďte kreativní při každé nové kampani a pokračujte v růstu svého podnikání rozšiřováním seznamu kontaktů.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com