Drip marketingové kampaně, jejichž název znamená doslova „odkapávací“, jsou sledem předem psaných, automatizovaných e-mailů, které jsou určeny k postupnému posunování spotřebitele blíže k bodu konverze. Říká se jim „odkapávací e-maily“, protože v pravidelných intervalech „odkapávají“ cenné postřehy, nejnovější aktualizace, informace o nových produktech nebo funkcích v rámci služeb a tím potenciálního zákazníka postupně seznamují s výrobkem a přesvědčují jej k jeho koupi.
Vytváření efektivních e-mailových kampaní je o zaslání správné zprávy správné osobě ve správný čas. Pokud budete postupovat podle níže zmíněných rad, vybudujete si postupně důvěru zájemců ve vaše produkty či služby. Pojďme si ukázat, jak na to.
Výhody použití odkapávacích kampaní v e-mail marketingu
- Odkapávací e-mailové kampaně udržují vaši značku v pozornosti adresáta a zachovávají si jeho pozornost v průběhu celého prodejního cyklu.
- Posílání odkapávajících e-mailů v průběhu času vám umožní dozvědět se více o adresátovi a vydláždit tím cestu k více příležitostem k uzavření obchodu.
- Pomocí odkapávací marketingové kampaně můžete zákazníky důkladně seznámit s vaší firmou a vybudovat si jejich důvěru, která se odrazí v opakovaných nákupech.
- Nastavení automatizovaných odkapávacích kampaní umožňuje posílat e-maily automaticky, na základě chování adresátů, jejich zájmů či předchozí interakce s vaší firmou, a tím vám ušetří spoustu času.
Jak používat odkapávací e-mailové kampaně
Odkapávací e-mailové kampaně mohou přesvědčit potenciální zákazníky k dokončení nákupu tím, že jim dodají dostatečné množství informací o produktu nebo službě a tím zmírní jejich obavy z nákupu. Níže najdete návod, který vám pomůže získat více konverzí.
1. Segmentujte adresáty do různých seznamů
Každý zájemce, který se zaregistruje do vašeho e-mailového seznamu, je jiný. Chcete-li se ujistit, že vaše e-mailové kampaně budou relevantní pro všechny zainteresované uživatele, měli byste je rozdělit do samostatných seznamů. Zvažte parametry, jako je věk, pohlaví, geografická poloha atd., a pro každý ze seznamů vytvořte samostatnou e-mailovou kampaň, ušitou přímo na míru konkrétní skupině adresátů.
Je možné segmentovat odběratele na základě mnoha parametrů, jako jsou jejich zájmy, osobnost, historie minulých nákupů, stažených souborů, vyhledávaných produktů nebo služeb.
►Správný výběr segmentačních proměnných, které budou fungovat nejlépe pro váš typ podnikání, umožňuje vytvářet e-maily, které se nebudou adresáty obtěžovat a budou mít mnohem vyšší míru otevření.
2. Respektujte fázi nákupního procesu, ve které se adresát nachází
Nákupní proces vašich zákazníků je rozdělen do tří hlavních fází: uvědomění, zvážení a rozhodnutí. Vaše e-maily by měly být navrženy tak, aby nejen využívaly vašich znalostí cílového publika, ale také odpovídaly těmto kritériím.
Pokud je potenciální zákazník ve fázi uvědomění, pošlete mu e-maily, které mu dají více informací o vašich produktech nebo službách. Můžete také sdílet reference předchozích zákazníků. To adresátům vštípí pocit důvěry a umožní jim posunout se dále v marketingovém funnelu.
Pokud adresát opustil nákupní košík, můžete předpokládat, že se nachází ve fázi rozhodování. E-maily, které je utvrdí v nákupním rozhodnutí, mohou pomoci zákazníkům dokončit nákup.
►Užitečné může být použití umělé inteligence (AI) pro hyper-personalizaci e-mailů pro příslušné produkty nebo stručný přehled jejich předchozích nákupů.
3. Pište přesvědčivé e-maily zaměřené na zákazníka
Vaši odběratelé jsou pravděpodobně znuděni e-maily, které jsou příliš zaměřené na prodej produktu, místo toho, aby se soustředily spíše na zákazníkovy potřeby a problémy. E-mailové kampaně by měly řešit problémy odběratelů tím, že jim nabídnou nové a cenné informace.
►Váš e-mail by měl odpovědět na otázku budoucího zákazníka: „Jaké výhody mi produkt přinese, jak mi pomůže vyřešit můj problém?“ E-maily by měly nabídnout řešení problému, který momentálně odběratele trápí.
4. Buďte kreativní
Odkapávací e-mailové kampaně se mohou v průběhu času opakovat. Chcete-li se ujistit, že vaše e-maily i nadále budou oslovovat jejich odběratele a přinášet vám konverze, prezentujte informace zábavnými, dynamickými způsoby. Pomoci vám mohou různá media, jako jsou ilustrativní obrázky v e-mailech, odkazy na videa a podobně.
5. Dávejte pozor na metriky e-mailového marketingu
Sledujte pravidelně metriky vašich e-mail marketingových kampaní. Často se stává, že inzerenti pouze nastaví automatickou rozesílku e-mailů a dále se o kampaň nestarají. To je ovšem chyba.
Chcete-li se ujistit, že vaše strategie e-mail marketingu funguje, pravidelně kontrolujte počet otevřených e-mailů, míru prokliku, míru okamžitého opuštění stránky a počet odběratelů. Pokud tato čísla nejsou taková, jaká by měla být, nějakou dobu počkejte, než upravíte strategii. Při úpravě strategie proveďte nejprve A/B testování, abyste zjistili, co pro vaše podnikání nejlépe funguje.
►Odkapávací e-mailové kampaně nejsou jen o přeměně zájemce o produkt v zákazníka – měli byste se snažit proměnit své zákazníky v nadšené fanoušky a propagátory vašich produktů či služeb, kteří budou šířit své pozitivní zkušenosti s vaší firmou mezi svými přáteli. Důsledná, cílená komunikace vám v tom pomůže.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com